Gå til innhold

hvem har den peneste hjemmelaga vannblokka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener ikke å kritisere skrue ellernoe i den duren, men mener at finishen/utseendet på Bluesman sin, "grusa" TDX'n din..

 

blir også lettere irritert når folk synes/innbiller seg at de med høyest post-count på forumet, at alltid de lager de beste tingene..

 

(ikke alltid folka som lager de beste tinga, får credit for det.. offtopic..)

 

Jeg tviler heller ikke på at tdx'n yter bedre en bluesman sin "heimlagd-sak" men som det står i topic.. "hvem har den fineste hjemmelagde vannblokka?"

 

Bluesman har til nå den fineste blokka! :D

Lenke til kommentar

Først må jeg bare få si at jeg blir litt provosert av at Skrues blokk-design blir kalt "bare en tro kopi av tdx". Hvis man ser på tdx-blokka, ser man at den er frest ut av et stykke kobber. Dette er en prosess som krever cnc-maskin eller lignende.

 

Det Skrue har gjort, er å lage en design basert på prinsippet bak tdx-blokka og forenklet denne, uten å senke ytelsen. I ettertid ser dette kanskje enkelt ut, men dette krever faktisk et godt hode og gode kunnskaper! Jeg vil jo gå så langt som å si at han faktisk har videreutviklet blokka.

 

Inspirert av Skrue og Arachno satte jeg også i gang med en liten sak. Blokka er laga av en 1,5mm kobberplate, plexi og sølvkjerne. Sølvkjernen ble støpt hos Arachno og dreid hos Skrue.

 

Blokka har overlevd flere "nær-vraking-opplevelser", men har blitt reddet tilbake med assistanse fra Skrue.

 

 

ferdig1.jpg

 

 

 

ferdig2.jpg

 

 

Det er jo mitt første forsøk. Jeg er ikke sikker på hvordan det neste blir, men jeg har i alle fall lært mye av denne.

Lenke til kommentar

liker best den til bluesmann. "speil-kobber" syns jeg er mye penere enn plexi, men det er smak og behag.

edit: men det var før jeg så blokka til karamba :love:

edit2: jeg liker egentlig alle jeg :love: . jeg kan ikke bestemme meg :hmm: vanskelig! tenk om jeg hadde en sånn blokk i kabinettet mitt :love:

Endret av illvit
Lenke til kommentar
Mener ikke å kritisere skrue ellernoe i den duren, men mener at finishen/utseendet på Bluesman sin, "grusa" TDX'n din..

 

blir også lettere irritert når folk synes/innbiller seg at de med høyest post-count på forumet, at alltid de lager de beste tingene..

 

(ikke alltid folka som lager de beste tinga, får credit for det.. offtopic..)

 

Jeg tviler heller ikke på at tdx'n yter bedre en bluesman sin "heimlagd-sak" men som det står i topic.. "hvem har den fineste hjemmelagde vannblokka?"

 

Bluesman har til nå den fineste blokka! :D

Synes Bluesman og skrue sine blokker ligger vedlig gjevnt.

 

For meg vinner bluesman på finish, men jeg liker bedre designet på skrue sin blokk og synes det veier opp for speilfinish.

 

Sjønnhet kommer også fra innsiden, og innsiden er best på skrue sin blokk. Utsiden er upåklaglig den også.

 

 

Skrue og Bluesman sine blokker er ivertfall mine favoritter til nå, side om side.

Lenke til kommentar

Takk, takk til alle for mye positiv omtale.

Dette var min første blokk og den ble laget i Januar, da var det ikke så mye snakk

om TDX blokker, kopier (jeg hadde ikke hørt om de)

 

illvit: Tykkelsen på bluesman blokka er 10mm. Topplokket er 3mm.

Nedfresinga er 7mm. O-ring sportet er 4 x 4mm.

Den har kun o-ringen som tetting og er dermed lett og ta opp og vaske, sandblåse på nytt.

 

Den er sandblåst innvendig for max overflate og ekstra gravert over core,

samt at jeg laga en dyse og la under vann inn nippelen (uff lang setning)

 

edit: Jeg vet at det er snakk om den peneste vannblokka, men er det noen av dere som har testet vannblokkene deres.

Prøv og oppgi vanntemp. og watt på deres CPU for en sammenligning. (selvfølgelig

CPU temp. idle og load)

Endret av bluesman
Lenke til kommentar
Takk, takk til alle for mye positiv omtale.

Dette var min første blokk og den ble laget i Januar, da var det ikke så mye snakk

om TDX blokker, kopier (jeg hadde ikke hørt om de)

 

illvit: Tykkelsen på bluesman blokka er 10mm. Topplokket er 3mm.

Nedfresinga er 7mm. O-ring sportet er 4 x 4mm.

Den har kun o-ringen som tetting og er dermed lett og ta opp og vaske, sandblåse på nytt.

 

Den er sandblåst innvendig for max overflate og ekstra gravert over core,

samt at jeg laga en dyse og la under vann inn nippelen (uff lang setning)

 

edit: Jeg vet at det er snakk om den peneste vannblokka, men er det noen av dere som har testet vannblokkene deres.

Prøv og oppgi vanntemp. og watt på deres CPU for en sammenligning. (selvfølgelig

CPU temp. idle og load)

jeg kan godt endre topic. Hvem har den peneste vannblokken, og hvilken yter best? hvem stemmer ja?

Lenke til kommentar

Er gjerne med på det, men slike målinger og sammenligninger kan jo fort bli subjektive?

Det betinger uansett at man bruker et tilnærmet likt utgangspunkt, mht vanntemperatur og "CPU-effekt".

 

For øyeblikket er min XP-M2400 35watter klokket til 2400Mhz v/1,58volt. Dette gir en delta T idle på 5,8grader i forholdet vanntemp / CPU-temp.

Ved 100% last (CPU Stab-test, warming only), stiger denne verdien til 7,3grader, altså en differanse på ca 1,5grader.

Hva denne spenningen representerer i antall watt har jeg ikke på rede hånd, men det er sikkert noen som kan grave opp dette!

 

Maskinen med XP-M2600 45watter er klokket på nøyaktig samme måte, dvs 2400Mhz v/1,58volt.

Her er imidlertid delta T idle 7,1grader. Ved 100% last stiger verdien til 8,1grader, altså en differanse på 1grad.

 

Følerne er plassert på nøyaktig samme måte, og termometrene er identiske. Nøyaktigheten på disse er oppgitt til +/- én grad.

Allerede her ser man jo et slingringsmonn, som fort kan gi utslag i "feil" retning!

 

Av disse årsaker vil jo en slik sammenligning bli heller tvilsom, men dette er uansett mine resultater!

Kan selvsagt øke v-core til 1,8 - 1,9volt og prøve igjen, men det blir ikke i kveld.

Lenke til kommentar
Mener ikke å kritisere skrue ellernoe i den duren, men mener at finishen/utseendet på Bluesman sin, "grusa" TDX'n din..

 

blir også lettere irritert når folk synes/innbiller seg at de med høyest post-count på forumet, at alltid de lager de beste tingene..

 

(ikke alltid folka som lager de beste tinga, får credit for det.. offtopic..)

 

Jeg tviler heller ikke på at tdx'n yter bedre en bluesman sin "heimlagd-sak" men som det står i topic.. "hvem har den fineste hjemmelagde vannblokka?"

 

Bluesman har til nå den fineste blokka! :D

Skrue er vel langt fra de med høyest post-cont her på forumet , så å anntyde at dette har noe med responsen på hans prosjekt å gjøre er tull og tøys .

Responsen han fikk har han ærlig fortjent fordi han gjorde et sikkelig arbeid samtidig som han vet hva han holdt på med .

Har all respekt for det den karen får til . :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...