Gå til innhold

Feilmedling: "Missing NTLDR"


^ole

Anbefalte innlegg

Kjøpte Antec Sonata kabinett og flyttet alt innmat fra mitt gamle kabinett til mitt nye. Har to HD'er en Serial ATA hitachi dekstar 250 GB (SYSTEM) og en ATA/100 IBM dekstar 40 GB.

 

Jeg klarer å komme inn i windows XP med bare serial ata disken, men hvis jeg kobler til IBM'disken så kommer feilmeldingen frem "Missing NTLDR".

 

også kommer der noe error med disketstasjonen når jeg har den tilkoblet...

Så det som ikke er tilkoblet til HK'et mitt er IBM disken og diskettstajon.

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt diskene i nøyaktig samme konfigurasjon som i forrige kabinett? Hvis du installerte Windows med flere disker installert er det godt mulig at bl.a. ntldr har lagt seg på en annen enn den selve windows ble installert på. Har vært ute for dette noen ganger, bruker alltid å trekke ut strømplugg fra alle disker untatt den jeg vil ha os på ved installasjon.

 

Ellers har jeg opplevd at bios har stått default etter flytting til nytt kabinett. Kan kanskje ha med statisk elektrisitet å gjøre, eller at det har vært kontakt mellom punkter på kortet under flytting. Sjekk uansett at bios står riktig.

 

Det går forresten an å legge inn ntldr på riktig sted igjen. Heromkring skulle det vel være mulig å finne noe å hjelpe seg med.

Lenke til kommentar

Om den ikke booter automatisk så gå innpå bios og sett cd drive på primary. (om win skal reinstalleres)

Om BIOS ikke kommer opp (merkelig så gjør den av og til ikke det på NTLDR)

så trykker du bare som en gal mann på c gjentatte ganger rett etter du slo på maskinen.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...