Gå til innhold

Dårlig ytelse på trådløs forbindelse med 1557G


bluescreen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min Netshop 1557G her om dagen, og litt fram og tilbake har jeg endelig fått opp 11g-nettverket. Jeg leser her på barbara.no at i de fleste tester av aksesspunkt ligger den dårligste overføringshastigheten på rundt 20mbps. Men av en eller annen grunn greier jeg ikke mer enn 7mbps på mitt 11g-nett, og da benytter jeg det innebygde Intel 2200BG trådløse kortet. Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å få opp hastigheten? Alle drivere er av siste versjon...

 

Jeg benytter et 3com 11b/g aksesspunkt som støtter Nitro throughput ett-eller-annet", men det gjør ikke Intel sitt trådløse kort, såvidt jeg har funnet ut.

 

Noen idèer om hva jeg kan gjøre for å øke overføringshastigheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange Mbps er accesspunktet da?

Har du lest posten? :roll:

Jeg benytter et 3com 11b/g aksesspunkt

 

bluescreen: 7 mbps er det målt overføring eller hastigheten windows oppgir på forbindelsen?

Skal ikkje mykje forstyrring til før reell fart er 7 mbps. Raporterer windows 7 mbps har du nok dårlige signal.

Kva får du om du har pc'en nær aksesspunktet?

Lenke til kommentar
Mange Mbps er accesspunktet da?

Har du lest posten? :roll:

Kvar i posten står det kva hastighet accesspunktet hans støttar?

Det står her:

Jeg benytter et 3com 11b/g aksesspunkt som støtter Nitro throughput ett-eller-annet", men det gjør ikke Intel sitt trådløse kort, såvidt jeg har funnet ut.
Lenke til kommentar
Jeg fikk min Netshop 1557G her om dagen, og litt fram og tilbake har jeg endelig fått opp 11g-nettverket. Jeg leser her på barbara.no at i de fleste tester av aksesspunkt ligger den dårligste overføringshastigheten på rundt 20mbps. Men av en eller annen grunn greier jeg ikke mer enn 7mbps på mitt 11g-nett, og da benytter jeg det innebygde Intel 2200BG trådløse kortet. Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å få opp hastigheten? Alle drivere er av siste versjon...

 

Jeg benytter et 3com 11b/g aksesspunkt som støtter Nitro throughput ett-eller-annet", men det gjør ikke Intel sitt trådløse kort, såvidt jeg har funnet ut.

 

Noen idèer om hva jeg kan gjøre for å øke overføringshastigheten?

Gå inn i enhetsbehandlingen og prøv å justere Strømstyringen på nettverkskortet. Hadde problemer mot et 802.11b+-basert punkt med Intel sitt b-kort, selv om access-punktet kjørte standard 802.11b-fart. Å unngå bruk av maks strømsparing på nettverkskortet førte til at det ble stabilt. Mener at det var et eller annet på denne typen punkt som lurte det trådløse kortet til å sovne eller i det minste slappe godt av

 

:D

Lenke til kommentar

Eg har ikkje så veldig god peiling på nettverk, men eg fekk min 1557 i går, og har eit lite nettverksproblem. (muleg at det ikkje er eit problem).

 

Eg synes at forbindelsen på det trådlause nettverkskortet mitt verkar dårleg. Eg bur i ein kjellarleilegheit, og dei me bur hos har trådlaust breiband installert, kor modemet står i den eine enden av huset. For å klara å knytta meg til dette (i underetasjen), kan eg ikkje vera lenger vekke frå modemet enn max 10 meter. Er dette normalt? (trur kanskje ikkje det er meir enn 6-7 meter. Når eg først får tilgang, får eg signalstyrken "excellent". Burde det ikkje gå an å få noko dårlegare når eg er lengre vekke, men likevel koma meg på nettet?

 

Hadde vore kjekt å kunna surfa på nettet frå stova... Eg installerte drivarane som følgde med maskina.

 

Eg har forresten endå eit nettverksproblem. Når eg startar maskina tar det ofte veldig lang tid før maskina klarar å finna nettverket i huset, men det kjem alltid til slutt. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Eg har ikkje så veldig god peiling på nettverk, men eg fekk min 1557 i går, og har eit lite nettverksproblem. (muleg at det ikkje er eit problem).

 

Eg synes at forbindelsen på det trådlause nettverkskortet mitt verkar dårleg. Eg bur i ein kjellarleilegheit, og dei me bur hos har trådlaust breiband installert, kor modemet står i den eine enden av huset. For å klara å knytta meg til dette (i underetasjen), kan eg ikkje vera lenger vekke frå modemet enn max 10 meter. Er dette normalt? (trur kanskje ikkje det er meir enn 6-7 meter. Når eg først får tilgang, får eg signalstyrken "excellent". Burde det ikkje gå an å få noko dårlegare når eg er lengre vekke, men likevel koma meg på nettet?

 

Hadde vore kjekt å kunna surfa på nettet frå stova... Eg installerte drivarane som følgde med maskina.

 

Eg har forresten endå eit nettverksproblem. Når eg startar maskina tar det ofte veldig lang tid før maskina klarar å finna nettverket i huset, men det kjem alltid til slutt. Er dette normalt?

Jeg har installert de aller siste driverne fra Intel, og bruker intel sin software for å styre det trådløse kortet. Min bruker også en del minutter på å finne det trådløse nettverket, men jeg trodde det bare var fordi jeg har skrudd av SSID broadcast...?

Lenke til kommentar
Fortsatt bare mellom 5 og 7mbps, med sendestyrke på maks...

Høyres litt lite ut. Med full styrke burde du klart 20 mbps iallefall. Du får sjekka om det er ting som kan forstyrra nettet ditt:

-Andre trådlausnett

-trådlause telefonar

-blåtann

-micro

-... (alt som sender i samme spekter egentlig)

 

Ver klar over at 54 mbps er teoretisk hastighet som du ALDRI vil vera i nærheten av.

 

P.S Prøvå få sletta ein del av dobbelpostane dine.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet med bruk av asus wl-500 router og asus

160g usb adapter. Signalstyrken står stabilt på excellent, mens hastigheten

ligger som regel på 2Mbps.

 

 

speedometeret på itavisen viser bare rundt 1Mbit, mens det

viser riktig hastighet (2Mbps) når jeg bruker nettverkskabelen.

 

Skulle vært fornøyd hvis hastigheten mellom routeren og usb

adapteren lå stabilt på 20-25Mbps og nedlastingshastigheten var max.

 

Men sånn som det er nå er egentlig hele vitsen med tråløst nettverk borte.

 

Har forresten lagt inn den nyeste firmwaren på routeren og satt signalstyrken på max.

Lenke til kommentar

Det er ingen andre nett i nærheten her som jeg har plukket opp. Det er ikke mye sannsynlig heller. Det skal ikke være noe her i nærheten som kan forstyrre signalene såpass mye.

 

Marcus: det _kan_ være at det blir for mye "lag" på det trådløse nettet ditt som gir det lave resultatet. DU Meter kan f.eks. vise deg reel hastighet inn og ut til enhver tid.

 

Det finnes ingen andre oppgraderinger hverken til trådløst kort eller aksesspunktet, som jeg ikke har installert.... Men fortsatt samme resultatet. Og selv om jeg setter ned sendestyrken på den bærbare pc'en, har jeg samme resultatet...

 

Noen som veit om det finnes andre enn intel som lager slike mini-pci trådløse nettverkskort?? Tror nok det er den som skaper flaskehals her...

Lenke til kommentar
Eg har ikkje så veldig god peiling på nettverk, men eg fekk min 1557 i går, og har eit lite nettverksproblem. (muleg at det ikkje er eit problem).

 

Eg synes at forbindelsen på det trådlause nettverkskortet mitt verkar dårleg. Eg bur i ein kjellarleilegheit, og dei me bur hos har trådlaust breiband installert, kor modemet står i den eine enden av huset. For å klara å knytta meg til dette (i underetasjen), kan eg ikkje vera lenger vekke frå modemet enn max 10 meter. Er dette normalt? (trur kanskje ikkje det er meir enn 6-7 meter. Når eg først får tilgang, får eg signalstyrken "excellent". Burde det ikkje gå an å få noko dårlegare når eg er lengre vekke, men likevel koma meg på nettet?

 

Hadde vore kjekt å kunna surfa på nettet frå stova... Eg installerte drivarane som følgde med maskina.

 

Eg har forresten endå eit nettverksproblem. Når eg startar maskina tar det ofte veldig lang tid før maskina klarar å finna nettverket i huset, men det kjem alltid til slutt. Er dette normalt?

Mener å huske og ha lest om tilsvarende problem tidligere, men nå finner jeg ikke tråden.

 

Problemet viste seg å være at antennen inne i maskinen ikke var koblet til det trådløse nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Eg har ikkje så veldig god peiling på nettverk, men eg fekk min 1557 i går, og har eit lite nettverksproblem. (muleg at det ikkje er eit problem).

 

Eg synes at forbindelsen på det trådlause nettverkskortet mitt verkar dårleg. Eg bur i ein kjellarleilegheit, og dei me bur hos har trådlaust breiband installert, kor modemet står i den eine enden av huset. For å klara å knytta meg til dette (i underetasjen), kan eg ikkje vera lenger vekke frå modemet enn max 10 meter. Er dette normalt? (trur kanskje ikkje det er meir enn 6-7 meter. Når eg først får tilgang, får eg signalstyrken "excellent". Burde det ikkje gå an å få noko dårlegare når eg er lengre vekke, men likevel koma meg på nettet?

 

Hadde vore kjekt å kunna surfa på nettet frå stova... Eg installerte drivarane som følgde med maskina.

 

Eg har forresten endå eit nettverksproblem. Når eg startar maskina tar det ofte veldig lang tid før maskina klarar å finna nettverket i huset, men det kjem alltid til slutt. Er dette normalt?

Mener å huske og ha lest om tilsvarende problem tidligere, men nå finner jeg ikke tråden.

 

Problemet viste seg å være at antennen inne i maskinen ikke var koblet til det trådløse nettverkskortet.

meiner du fysisk kopla? at eg må inn i maskina for å kopla det til? eller er det nok å installera nokre greier?

Lenke til kommentar

Dere er klar over at 54 er i megabit? Hvis dere får mellom 5 og 7 megabytes i sekundet, så er det bra til å være trådløst. Selv om det står at man er kobla til i 54mbit, så får man ofte ikke mer enn 20-25mbit i praktisk ytelse.

 

Beklager hvis jeg missforstår dere, men det er litt uklart hva dere mener i posten her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...