Gå til innhold

Dårlig ytelse på trådløs forbindelse med 1557G


bluescreen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har ikkje så veldig god peiling på nettverk, men eg fekk min 1557 i går, og har eit lite nettverksproblem. (muleg at det ikkje er eit problem).

 

Eg synes at forbindelsen på det trådlause nettverkskortet mitt verkar dårleg. Eg bur i ein kjellarleilegheit, og dei me bur hos har trådlaust breiband installert, kor modemet står i den eine enden av huset. For å klara å knytta meg til dette (i underetasjen), kan eg ikkje vera lenger vekke frå modemet enn max 10 meter. Er dette normalt? (trur kanskje ikkje det er meir enn 6-7 meter. Når eg først får tilgang, får eg signalstyrken "excellent". Burde det ikkje gå an å få noko dårlegare når eg er lengre vekke, men likevel koma meg på nettet?

 

Hadde vore kjekt å kunna surfa på nettet frå stova... Eg installerte drivarane som følgde med maskina.

 

Eg har forresten endå eit nettverksproblem. Når eg startar maskina tar det ofte veldig lang tid før maskina klarar å finna nettverket i huset, men det kjem alltid til slutt. Er dette normalt?

Mener å huske og ha lest om tilsvarende problem tidligere, men nå finner jeg ikke tråden.

 

Problemet viste seg å være at antennen inne i maskinen ikke var koblet til det trådløse nettverkskortet.

meiner du fysisk kopla? at eg må inn i maskina for å kopla det til? eller er det nok å installera nokre greier?

Ja, jeg mener fysisk koblet og at dette må ordnes inne i maskinen.

 

Som sagt har jeg lest om en som hadde tilsvarende problem som deg. Han mistet kontakten med den trådløse routeren så snart han kom noen få meter vekk fra den. Så snart han fikk koblet til antennen, løste problemet seg.

 

Nå er jeg ikke helt godvenn med søkefunksjonen i dette forumet. Har prøvd å søke etter den aktuelle tråden, men jeg klarer fortsatt ikke å finne den.

Lenke til kommentar
er dette noko eg kan sjekka/ordna på eiga hand?

Det vil jeg tro. Men jeg ville tatt en telefon til butikken hvor maskinen er kjøpt. De bør kunne fortelle deg hvordan du kan fikse dette (dersom det er antennen som ikke er tilkoblet).

 

Og jeg har fortsatt ikke funnet tråden jeg leter etter. Er det flere enn meg som synes at søkefunksjonen på forumet er dårlig?

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at jeg har funnet ut hva som ikke fungerer i dette 11g-nettet mitt. Da jeg ser på loggen i Intel PROset, ser jeg at den bærbare pc'en prøver å sende på 54mbps, men det virker som om aksesspunktet kun godtar 11mbps nett... selv om det altså går på 54mbps-linken. Merkelig... både signalstyrke og -kvalitet er på topp. Jeg bruker et 3com OfficeConnect 11g aksesspunkt, det første aksesspunktet med 11g fra 3com. Jeg har oppdatert det med seneste firmware, vel og merke FØR jeg testet hastigheten, så jeg veit ikke om dette gjalt før også... Noen andre som har opplevd lignende??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...