Gå til innhold

Freeware alt til ofte brukt software? XP plattform


MrLee

Anbefalte innlegg

Okei, i mine eldre år har jeg gått fra å være kvisete 14tiss til en som faktisk bryr seg litt om lovligheten på innholdet på PC'en...

 

 

Jeg trenger i den annledning ett par freeware alternativer til programmer for å erstatte noen av de mer tvilsomme jeg har (noen har jeg tenkt å kjøpe, for de er så gode :) )

 

okei

 

winzip/winrar alternativ?

 

Photoshop? - GIMP ett godt alternativ??

 

ACDsee 3.0 ? (Liker ikke nyere versjoner grunnet "bloatware" følelsen. Liker måten den håndterer bilde fil icons på. i.e. gir jpg filer ett "JPG" icon, og gif...ja du forstår kanskje.. prøvde ifranview, men det gav bare samme stygge icon til alle bilde filer...urk..

 

En MP3 ripper/encoder?

 

IRC klient (bruker mirc nå)?

 

Firewall(bruker zonealarm pro nå)?

 

Antivirus (bruker norton antivirus, men holder på å gå ut på dato)?

 

html editor som er på høyde med dreamweaver MX (er jeg utrolig optimist her eller?)

 

DVD avspiller (eller en måte å få DVD codec)

 

 

(Jeg tipper det er mange som sitter med samme ting som meg, som sikkert ville sette pris på freeware alternativer...så kanskje det kan bli en sticky med tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Winrar er gratis, hvis du ser bort ifra den pop-up'en som kommer når du starter programmet.

-Vet ikke om du finner et godt gratis alternativ til photoshop :shrug: (synd at det er så dyrt)

-Zonealarm non pro fungerer kjempebra det.

-Mirc er også gratis

-Antivirus: AVG Anti-Virus

-MP3-ripper/encoder: Søk litt rundt på f.eks download.com

-DVD-spiller: Bare å laste ned en codec-pack det så tror jeg du kan spille av DVD med Windows media player

HTML-editor: Tror det blir vanskelig å finne et gratis alternativ til dette, men som sagt finnes det mye rart på download.com

Lenke til kommentar
Photoshop? - GIMP ett godt alternativ??

GIMP er meget bra ja.

 

En MP3 ripper/encoder?

Til å lese CD'ene bruker du Exact Audio Copy.

 

Exact Audio Copy er det beste valget for lesing av CD dersom du er opptatt av kvalitet. Den leser litt langsommere enn andre, men til gjengjeld kan du vere mye tryggere på resultatet. Sett den opp i secure mode. Følg Chris Myden sine anvisninger på http://cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm eller søk hjelp på Hydrogen Audio

 

Når det gjelder mp3 enkoder: Lame 3.90.3 er den beste versjonen av den beste mp3 enkoderen. Lame 3.90.3 finner du på RareWares, det er lettere å finne linken her ...Pek Exact Audio Copy til denne enkoderen i innstillingene (og bruk kommandolinjen --alt-preset standard om du vil ha meget gode mp3'er).

Lenke til kommentar
winrar og mIRC er ikke gratis...de er shareware, men de koster penger...(ellers hadde de ikke giddet ha den popuppen som sier at det er en trial versjon du får lov til å prøve i 30 dager lissom...)

Jojo, men du kan jo bruke det uten begrensninger så lenge du vil.

er litt irriterende med den popupen da :p

jeg har den nå :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...