Gå til innhold

9xxx blokker passer ikke 100% på x800?


Veritas_

Anbefalte innlegg

Har litt småproblmer med å få rett temp på x800 kortet mitt med en swiftech MCW 50T med 80 watts peltier. Har sett på orginale x800 kjølere at de har en liten forhøyning akkurat der kjernen er. Noe 9xxx orginalkjølere ikke har. Og ikke MCWen heller. Lure på om noen andre har samme erfaring før jeg filer ned blokken.

 

Shimen er ikke i veien heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare erfaringer fra 9800xt kort. Selv om shimmen ikke er i veien fikk jeg bare rundt 55C på idle og 57C på load. Jeg tror nesten at det er noe med hvordan ATI måler temperaturen på kjernen. Tror nok de måler "inni" kjernen. Slik at uansett om du har vannkjøling eller luftkjøling så vil kjernen vise høye tempraturer. Iforhold til om du hadde målt temperaturen på vannblokka.

 

Noen som er enige? Uenige?

Lenke til kommentar

du har ikke tilfeldighvis peltier på cpu også ?

når du bare har et 80w element i et kjølesystem med 2 peltiere hvor CPU peltieren gjerne er på 240w så blir vannet rimelig varmt.

har du ikke skikkelig radiator da kan du slite i.o.m. at vannet ikke holder seg kaldt nok.

 

en annen årsak kan være at peltieren din er ødelagt.

dine temperaturer minner meg litt om mine når eg skrur av peltieren

Lenke til kommentar

Akkurat nu kjøle vannkjølingen min bare GPUen. EVO360. Så det burde holde ;)

 

Men tror jeg har funnet ut av det. Tror jaggu at peltieret har sett sine beste dager. Det er kjølt godt (direkte med vann) og det er god kontakt. Er faktisk imprint av R420 på kjøleren :)

 

Se om det blir noe bedre med ett 172 watts element om noen dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...