Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800 pro (oveklokkings dyktig?)


Bulltacho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Powercolor Radeon 9800 pro@XT, og har vellykket klokket det til 450/378 for testing. Kjører det stabilt på 438/372 i spill (bortsett fra Doom3 som ikke takler overklokkede skjermkort, tydeligvis.. finnes flere tråder om dette på forumet her..). Har også en 360 (XT) kjerne på mitt kort, så kanskje jeg har vært heldig? Bruker forøvrig VGA Silencer for å kjøle, veldig fornøyd med den. :yes:

Lenke til kommentar
Ja?

R9800Pro er likebra med R350, som de med R360 kjerne.

Har hatt 2stk R9800Pro kort, det første hadde R350 Core det andre r360core...

Gjett hvilket som klokket lengst?

Det er jo eit enkelt tilfelle.................

 

 

 

 

uansett eg har eit radeon 9800pro kort med 350 kjerne.. det klokker SVÆRT dårlig. klarer så vidt 405 stabilt på core. Har 3 gode kabinettvifter og eit nokså kjøligt system. Så eg køyrer kortet mitt på standard. Måtte og underklokke kortet mitt då eg spelte doom 3, for det vart svært varmt slik at det låste seg.

 

ergo det variere til kvart enkelt kort.

Lenke til kommentar
Drit i kjernen da.

 

Så SINT da :mad:

 

Om kortet man kjøper er klokkevennelig er litt som å spille rullet. Vet aldri om kortet kan klokkes før man sitter med det i maskinen. Det er så stor kvalitetsforskjell på minnet; for noen er 370 ingen problem. For andre er bare noen ekstra MHz umulig. Potensialet sitter i kjernen som er veldig klokkevennlig, aldri noe problem å komme over 412 der.

 

Pluss at de med 360 kjerne har mulighet for å låse opp noen optimaliseringer gjemt på brikken med XT flashing.

 

Lerun

Endret av lerun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...