Gå til innhold

Nytt headset. Anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte at jeg skulle holde meg under 1000 lappen.

Har aldri hørt om dette merket før da. Har du noen tester el. å vise til?

 

Edit: Jeg glemte å nevne at det skal være uten mic. For jeg skal bruke det til iPod'en min også.

 

Jeg ser at DT234 er med mic..

Endret av [ergo]
Lenke til kommentar
Hvis du mener beyerdynamic så holder det vel egentlig å søke litt på forumet, mange mener BD234/1 er noe av det beste du kan få under 1000-lappen. Har lest noen tester, men har dessverre ikke link.

Ok. Dette headsette så litt spinkelt ut da. Hvordan er kvaliteten på det?

Lenke til kommentar

Ok, hvis du ikke trenger mikrofon, har du litt fler alternativer.

 

Under 1.000,- synes jeg Sennheiser HD555 og Beyerdynamic DT231 er de to beste valgene.

Konstruksjonen av DT231 er veldig enkel og veldig solid. Jeg har hatt min i over tre år nå, og brukt den MYE. Den er like fin enda.

 

Over 1.000,- er det fler gode valg. Sennheiser HD595 og Beyerdynamic DT250-80 er meget bra greier. Men da trenger vi litt mer info.

 

Foretrekker du åpne eller lukkede hodetelefoner? Skal putene være store og ligge rundt ørene? Er du veeeldig glad i bass? Skal du bruke dem på bærbart utstyr?

 

 

Forresten, Beyerdynamic er firmaet som lagde den aller første dynamiske hodetelefonen, DT48, som faktisk enda er i produksjon. Dette gjorde de i 1937. De har ikke vært så kjent på det norske sluttbrukermarkedet da de har vært mest involvert på proffmarkedet. Beyerdynamic lager absolutt noe av det beste som finnes av hodetelefoner. Sennheiser lager og selger mye mer, men det er lettere å finne en dårlig hodetelefon der.

Lenke til kommentar
Ok, hvis du ikke trenger mikrofon, har du litt fler alternativer.

 

Under 1.000,- synes jeg Sennheiser HD555 og Beyerdynamic DT231 er de to beste valgene.

Konstruksjonen av DT231 er veldig enkel og veldig solid. Jeg har hatt min i over tre år nå, og brukt den MYE. Den er like fin enda.

 

Over 1.000,- er det fler gode valg. Sennheiser HD595 og Beyerdynamic DT250-80 er meget bra greier. Men da trenger vi litt mer info.

 

Foretrekker du åpne eller lukkede hodetelefoner? Skal putene være store og ligge rundt ørene? Er du veeeldig glad i bass? Skal du bruke dem på bærbart utstyr?

 

 

Forresten, Beyerdynamic er firmaet som lagde den aller første dynamiske hodetelefonen, DT48, som faktisk enda er i produksjon. Dette gjorde de i 1937. De har ikke vært så kjent på det norske sluttbrukermarkedet da de har vært mest involvert på proffmarkedet. Beyerdynamic lager absolutt noe av det beste som finnes av hodetelefoner. Sennheiser lager og selger mye mer, men det er lettere å finne en dårlig hodetelefon der.

Jeg har ikke noen spessiell favoritt mellom åpne og lukkede. Men det som er viktig er at de skal være komfortable å ha på over lengere perioder. Jeg liker bass, men syns ikke dette er det viktigste elementet. Men jeg hører jo endel på hip-hop musikk der det er en viktig faktor. Jeg har planer om å bruke dette sammen med min iPod, men ikke legg for mye vekt på det.

Lenke til kommentar
' date='04/09/2004 : 21:06'] Jeg har ikke noen spessiell favoritt mellom åpne og lukkede. Men det som er viktig er at de skal være komfortable å ha på over lengere perioder. Jeg liker bass, men syns ikke dette er det viktigste elementet. Men jeg hører jo endel på hip-hop musikk der det er en viktig faktor. Jeg har planer om å bruke dette sammen med min iPod, men ikke legg for mye vekt på det.

Ok, det hjelper litt.

 

Under 1.000,- er det stadig Senn HD555 og Beyer DT231 som gir mest for penga. HD555 er muligens mer behagelig siden putene er store nok til å ligge rundt ørene, ikke det at DT231 er ubehagelig, for det er den ikke, men det kommer an på hva man liker.

 

Over 1.000,- kan du også ta med den du nevner, Beyer DTX900, den synes jeg var aldeles utmerket, og gir MYE for pengene. Putene ligger mot ørene, men er allikvel ikke slitsom.

 

Strekker du deg litt lengre, er Beyerdynamic DT660 interessant. Store, behagelige puter, og allikevel lettdrevet nok til iPod'en. Veldig praktisk. Jeg er rimelig overbevist at dette er en av de beste lukkede hodetelefonene på markedet. Ihvertfall av de som er sånn noegenlunde lett å få tak og fornuftig priset.

 

Klasker du enda mer penger på bordet, er det Sennheiser HD650 og Beyerdynamic DT880 som gjelder. Dette er to av verdens beste dynamiske hodetelefoner og gir deg virkelig high-end lyd. Ulempen er at disse drives ikke av iPod'en uten ekstra forsterker, og uten rimelig gode kilder greier du ikke utnytte dem fullt ut.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å kunne dele litt på erfaringene.

 

Jeg glemte forresten å nevne Beyerdynamic DT990 Pro. En dritmorsom hodetelefon, beintøff bass. Ikke noe for iPod'en, dog.

 

Prøv å få deg en runde i noen butikker der de har litt utvalg. F.eks. Spaceworld, Hifiklubben, Hifi-Centeret og Stereofil (kun i Oslo).

Merk at noen av disse har en tendens til å ta blodpriser... ;-)

 

Hvis du tar med iPod'en for å bruke som kilde, husk at de tungdrevne hodetelefonene definitivt ikke låter spesielt bra rett fra denne. Ofte er det bassen som lider, enten blir den borte eller så blir den treig og buldrete. Æ'kke lett. :-)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig å kunne dele litt på erfaringene.

 

Jeg glemte forresten å nevne Beyerdynamic DT990 Pro. En dritmorsom hodetelefon, beintøff bass. Ikke noe for iPod'en, dog.

 

Prøv å få deg en runde i noen butikker der de har litt utvalg. F.eks. Spaceworld, Hifiklubben, Hifi-Centeret og Stereofil (kun i Oslo).

Merk at noen av disse har en tendens til å ta blodpriser... ;-)

 

Hvis du tar med iPod'en for å bruke som kilde, husk at de tungdrevne hodetelefonene definitivt ikke låter spesielt bra rett fra denne. Ofte er det bassen som lider, enten blir den borte eller så blir den treig og buldrete. Æ'kke lett. :-)

Bor I lillestrøm så kansje jeg tar meg en tur til oslo en dag.

 

Men disse headsettene som du kaller tungdrevne, vil jeg trenge noe tilegssutstyr til pc'n for å få mest ut av de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...