Gå til innhold

Nytt headset. Anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kan komme med en liten brannfakkel.. Ser at mange av dere har brukt mye penger på hodetelefoner. Ha i bakhodet hvilken lydkilde du skal bruke. Det er etter min mening best å tenke like mye på komfort som lyd, hvis man primært skal bruke de i spill sammenheng. Disse for eksempel, er utmerket til spill og mp3.

Lenke til kommentar

Forsåvidt litt enig med hva du sier, cozmic. Det er ikke mye vits med en hodetelefon til 3.000,- hvis du kun skal bruke den på det interne lydkortet og spille 128 kbits MP3-filer. Det er typisk overkill.

 

Når det er sagt, så har jeg selv meget gode erfaringer med å spille musikk via PC'en. Da har jeg gode MP3'er, lagd med metoden beskrevet her: www.bestmp3guide.com. Da får du filer av ok størrelse og meget bra kvalitet.

Jeg har også en egen forsterker siden jeg bruker tungdrevne hodetelefoner, f.eks. Beyerdynamic DT880. Avspilleren er Foobar2000. Med dette synes jeg lyden blir utrolig bra, og er ikke langt unna en grei CD-spiller.

 

Man skal absolutt se litt på hva man har av kilde og bruksområde, og forske litt på spesifikasjonene på hodetelefonene. Noen er for tungdrevne for lydkortet, mens andre ikke er så krevende.

Opptil 1.500,- finner man greier som stort sett er helt greit å bruke rett fra lydkortet, men over det bør se på en forsterker. Dette er veldig enkelt sagt.

 

Gjør litt research, så får man bra hodetelefoner til oppsettet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...