Gå til innhold

Temperatur på Northwood 3Ghz


Crossy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har da nettop kjøpt meg en ny kjøler, Swiftech elle noe slikt ( mange pinner som stikker opp). Den skulle vere en god overklokkingskjøler. Jeg har i tilleg Artic Silver 5, som vifte bruker jeg en Vantec Tornado som blåser 143CM. ( Bråker noe j*****) :p

 

Men tingen er.. under Prime 95 er tempen 56 grader. Og dette er UTEN klokk, følte dette var mye jeg.. Eller tar jeg helt feil her?

 

Mitt system:

Abit IC7 Max3

Corsair 3200X Pro

Pentium Northwood 3Ghz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...Har 3 vifter som suger inn luft nede i kabinettet.. Oppe bak har jeg en som suger luft ut. Strømforsyninga tar luft fra kabinettet og ut i omverdenen , eg har i tillegg en vifte i toppen som suger "overflødig" luft ut på toppen. Så eg trur ikke det er problemet;)

 

Men hvordan kan du måle tempen riktigt da? Helt forvirra jeg :S

Lenke til kommentar

Vil anta noe er feil her. Enten er ikke kjølern montert riktig, eller så viser hovedkortet ditt for mye. Hva var tempen din med boxed-kjølern?

Har selv byttet kjøler til en SP94 og gikk ned 10 grader igjenomsnitt i forhold til boxedkjølern. Dette på en P4 3.2 og et AbitIC7-G hovedkort.

Måtte montere kjølern mer enn en gang for å bli fornøyd med resultatet. Første gangen idlet maskina på 55 C. Etter tredje forsøket idlet den på 39 C grader.

Prøv å monter den på nytt! Ikke overdimensjoner bruken av goop.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Nå begynner eg nesten å bli bekymra:P

Kjører cpuen på 3,6Ghz nå.. I 5:4 ratio med rammen. Har en idle temp på 42,5 grade, og load på rundt 56.. Og det ser jo ut som om eg bare kan klokke i vei:P

Kan cpuen eller rammen bli skadet uten at dem blir for varme?

I værste fall kan de skades, men sannsynligvis vil systemet ditt bli ustabilt lenge før den tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...