Gå til innhold

BF 1942 VS BFV


Anbefalte innlegg

Setter BF:V over BF1942 pga de mer moderne kjøretøyene (er mainly helipilot), jungelene og intensiteten der, og selve følelsen av spillet. Er vel egentlig vanskelig å forklare utover det, men orginale BF1942 ble jeg meget fort lei, og hadde det ikke vært for DC og Forgotten Hope, så hadde jeg nok neppe spilt Battlefield den dag i dag.

 

Noe jeg derimot hater med BF:V er musikken i spillet (altså sangene du kan sette på). Det er greit når du spiller på natten kl.3 og alle er med på koserunde, men når du faktisk prøver å spille litt seriøst og møter på en "teamkiller for heli-flyr avgårde uten folk ombord-setter på musikk og har flytrening" person, så klikker det for meg. Om man bare kunne velge å ikke høre musikken fra folk på sitt eget lag så hadde jeg vært såååå glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker BF 1942 pga stemningen du får av musikken når spillet loader. Får meg nesten bare til å glede meg til krigen som garantert kommer til å ta livet mitt, gang, på gang, på gang. Ja, dere skjønner ;)

 

Liket ikke det forferdelige musikk styret i BF.V, all den hippe musikken som jeg kan høre på om jeg setter på Kanal 24.

 

Men, gleder meg VILT til BF2, tror det kommer til å sprenge noen grenser ja :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

liker bf 1942 best, men bare på grunn av desert combat som er den garantert beste modden til bf. bfv suger i forhold til DC, helokopterstyringen på bfv er jo helt sprengt, går ikke an å bli god i hele tatt( da mener jeg at den er for begrenset, ikke at jeg ikke klarer å kjøre, man når et punkt så kommer man ikke lengere), på DC kan man bli så uber på helikopter som bare det. har vert på lan med en av europas beste med helik0opter, han spillte i europas beste clan. han var SYYYYK med helikopter....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

jeg liker best bf1942 fordi :

 

flere og artigere vehicles

mindre trasking i jungler, noe som jeg hater

mer varierte brett

misliker vietnam-krigen generelt, lite interessant

tanks er useless i BF:V, og spillet er egentlig mer lagt opp til infanteri-roller. Da spiller jeg heller DoD

 

 

 

ps. Den ww2-modden til BF:V er hefty

Lenke til kommentar

Har alltid vært facinert av Vietnam-krigen (kanskje mye på grunn av filminteressen min, da jeg elsker filmer som Full Metal Jacket og Platoon). Egentlig krig generelt facinerer meg, så BF-serien appelerte i stor grad til meg.

 

Musikken, stemningen og spillfølelsen er mye større og bedre, etter min mening, i BF:V. Så om jeg må velge ett av dem så blir det valget.

 

Når det er sagt så koser jeg meg med begge spillene.

Lenke til kommentar

syns stemmningen er grei i begge spill i forhold til hvilken tid krigen var på... men spillet er litt for urealistisk til at jeg får skikkelig "krig-stemmning". flashpoint derimot hadde det.

 

Ikke misforstå Bf serien er jeg stor fan av, men mangler litt realisme etter min mening. håper bf2 har litt mer av det...

Lenke til kommentar

Jeg har både BF:Nam of BF:'42. BF:Nam har det klart beste soundtracket, og funksjonen som gjør at man kan høre på radio i kjøretøyene (samt høre på egen musikk) er konge. Ellers er BF:Nam underlegent BF:'42 på alle tenkelige områder...synes jeg (kan det være at mitt USA-hat har steget drastisk de siste 6 mnd?...) Hardware-messig synes jeg BF:Nam krever alt for mye i forhold til hva man sitter igjen med visuelt, så mitt BF:Nam havnet fort på hylla og skal selges

 

Så jeg synes BF:'42 er det beste valget fordi spillet i seg selv er bedre samt det finnes et vrimmel av modder som kan gi deg enda flere fantastiske spillopplevelser. Nevner i fleng: Desert Combat, Forgotten Hope, Interstat '82 m.m.

 

PS: Helikopterene i BF:Nam er jo fete da, lettere og mer realistiske å styre en helikopterene i Desert Combat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...