Gå til innhold

Tele2 og MMS fra Telenor funker ikke :(


Anbefalte innlegg

Hei

 

En kompis kjøpte en T610 med binding til Tele2 abbonnement (49,- pr. mnd tror jeg det var)

Glad og fornøyd satte vi opp telefonen etter anvisning fra Tele2.

Så brukte vi info vi fant på nettet.

Returnerte telefonen hos Elkjøp.

Fikk ny telefon.

Ørten samtaler med Tele2.

 

Problemet er og blir det samme:

 

Tele2 telefonen kan motta MMS fra Netcom men ikke Telenor.

Tele2 telefonen kan sende MMS til både Netcom og Telenor

 

Nå er det over to måneder siden feilen ble innrapportert men tror du de jæ.... har fått ut fingeren og gjort noe med problemet? NEI! Det har ikke skjedd en dritt. Jeg har ikke tall på hvor mange henvedelser vi har hatt til Tele2 samt et utall MMS jeg har sendt fra min telefon for å sjekke om det virker. Hvis jeg sender MMS så får han beskjed om at han har motatt melding. Men når han går inn for å sjekke meldingen ser han bare hvem den er fra og så begynner telefonen å laste ned meldingen men avslutter med feilmelding?

 

Er det noen andre som har hatt eller kjenner til dette problemet?

 

KT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moren min hade nesten samme problem som deg, hun kunnse sende til alle men ikke motta. Husker ikke 100% hvordan jeg fikset det men du må inn på mms innstillingene og endre det slik at du kan motta mms fra alle nett, fordi jeg husker at det stod at det var begrenset kun til mottak fra Tele2 kunder. Det skulle gjøre susen vet jeg... Håper det ordner seg da...

Lenke til kommentar
Moren min hade nesten samme problem som deg, hun kunnse sende til alle men ikke motta. Husker ikke 100% hvordan jeg fikset det men du må inn på mms innstillingene og endre det slik at du kan motta mms fra alle nett, fordi jeg husker at det stod at det var begrenset kun til mottak fra Tele2 kunder. Det skulle gjøre susen vet jeg... Håper det ordner seg da...

stemmer det. velg at mobilen skal hente MMS alltid, ikek bare i hjemmelandet. Tele2 "roamer" i Telenor sitt nett og bruker f.eks. svensk SMS-sentral etc. av Tele2 Sverige, derfor tror mobilen at den er i utlandet selv om den er i Norge og tar ikke imot MMS.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Problemet er og blir det samme:

 

Tele2 telefonen kan motta MMS fra Netcom men ikke Telenor.

Tele2 telefonen kan sende MMS til både Netcom og Telenor

 

Hvis jeg skal tippe så er nummeret du bruker portert fra Telenor(eller fra en operatør i Telenors nett) til Tele2, men nummeret ligger fortsatt i MMS databasen til Telenor. I ett slikt tilfelle vil det du skriver over skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...