Gå til innhold

Vill kjøling...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-06 18:41, fat_guy skrev:

Det der var ikke så langt ifra vapochill. (så lite forskjellig at jeg lurer på om vapochill er bedre)



 

Du tar helt feil fat_guy:

 

:smile: Disse gutta bruker en kompressor som er nesten 10 ganger så kraftig som Vapochill gjør. (Dvs. tilsvarende bedre kjøling) :smile:

 

:sad: Vapochill bruker en av verdens minste kompressorer faktisk og den går bare på 12 volt.:sad:

 

 

Dette er en skikkelig Vapo killer!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: qwerty på 2002-05-06 21:56 ]

Lenke til kommentar

Hejsa,

 

I er godt nok hurtigt ude. Det er utroligt så hurtigt rygtet spreder sig, selvom vi endnu kun har fået en anmeldelse her i Danmark.

 

Nu ved jeg ikke om i er interesseret i at stille mig nogle spørgsmål, i så fald står jeg gerne til jeres disposition her også.

 

Til jeres orientering kan jeg berette at Kompressoren vi anvender har en slagvolumen der er ca. 5 x større end VapoChill, og at vi ikke risikere at overbelaste en PC strømforsyning med strøm til kompressoren, da den kører direkte på 220V istedet.

 

Desuden er der ingen risiko for kondens problemer, da hele CPU lukkes inde i en adskillelig hermetisk celle.

 

Det er iøvrigt min opfattelse af VapoChill ikke kan fastholde en negativ temperatur på Intel P4 kernen ved fuld belastning af CPU på 3Ghz.

 

Desuden er prisen faktisk næsten 30% lavere !

 

Pøj, Pøj.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:54, qwerty skrev:


Du tar helt feil fat_guy:


:smile: Disse gutta bruker en kompressor som er nesten 10 ganger så kraftig som Vapochill gjør. (Dvs. tilsvarende bedre kjøling) :smile:


:sad: Vapochill bruker en av verdens minste kompressorer faktisk og den går bare på 12 volt.:sad:



ja da vet jeg det :smile: . Foresten er det noen som har noen tester på disse to slik at vi kan se forskjellen :roll: .

kunne vært interesant.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 19:12, Prog_Kick skrev:

ehh..er det bare meg eller er den billig (i forhold til Vapochill)

jeg regnet den til ca 42xx kr stemmer dette med Moms? :smile:



 

Hmm, vi får regne litt.

Den koster 430Euro og veier 27kg. Domenet er dansk, jeg antar at de sender derfra også (kontaktadr. er dansk => fakta). Post Danmark tar ca 340 DKK for oppkravspakke med max vekt 20kg => antar 450 DKR for 27kg. Jeg vet ikke om det forekommer toll på dette, men anta at det ikke gjør det.

 

[(430Euro * 7.587) + (450DKK * 102.05/100)] * 1,24 + 149NOK = 4763NOK

 

Da er visse detaljer som kredittkortgebyr og kurspåslag utelatt, i tillegg til evt. toll. Valutakurser fra 06.05.02.

 

Hmmm, Eurotegnet ble til €? Snodig.

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-05-07 18:34 ]

Lenke til kommentar

toll er 24+3% av verdien på innholdet av pakken (ikke inkl. frakt, med andre ord).

 

dvs. litt over tusenlappen, pluss 120,- i fortollings-avgift. total kostnad blir i underkant av 6000 nok.

 

fremdeles billigere enn vapochill, og personlig ville jeg kjøpt denne. vapochill klarer, som skrevet tidligere, ikke å holde tempen under 0 ved ekstrem overklokking.

Lenke til kommentar

Nå står det jo at den leveres uten CPU-kit. Disse koster 41 Euro for Intel og 51 for AMD. Kassa leveres også uten strømforsyning. Da begynner det å ikke bli så billig allikevel...

 

Men fet var den, hadde gått for den over Vapoen..

 

 

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...