tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hei, Jeg har et problem med DC++. Alt fungerer fint, jeg får brukt både active og passive modus, jeg får koblet til HUBer, koblit til brukere, og downloadet. Men et kjempeproblem har jeg. Etter å ha downloadet i ca 1 min, stopper downloaden opp, og jeg mister forbindelsen til både bruker og HUB. Dette gjelder helt systematisk, uansett hvilken HUB eller bruker jeg er koblet til. Hjelp! Jeg har allerede brukt 15 timer eller så på å løse dette problemet. Har prøvd ALT, til og med reformatering av maskina. Kan noen hjelpe meg? Jeg har forresten 3mbit adsl fra nextgentel. mvh Thorstein Korsvold
darkness| Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Du har ikke merket noe annet som tyder på at linjen din er ustabil?
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Nei. Den virker stabil så langt. Firewall er forresten slått av, selvsagt. Men kanskje jeg skal teste selve linja for stabilitet. Noen som har noen tips til hvordan dette kan gjøres? T
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Vet noen om det finnes en firewall innebygd i ruteren min? Har Netopia 3351. T
DementedAlbino Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Vet noen om det finnes en firewall innebygd i ruteren min? Har Netopia 3351. T Du har åpnet og forwarded porter i ruteren?
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Ja. Alle mulige porter. Hjelper ikke. Samme problem i passive modus. grrr. Se forresten link her, virker som om en del andre har samme problem: http://dcplusplus.sourceforge.net/forum/viewtopic.php?t=9111 Kan det være at NAT-tabellen i ruteren fylles opp? Kan det være at det ikke holder å åpne porter, men at de også må forwardes? Det vet jeg ikke hvordan jeg gjør. T
darkness| Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 www.relativt.net Her finner du mye nyttig info.
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Jeg har vært inne og lest alt som virker relevant der. Ingen ting som løser problemet mitt, dessverre. T
DementedAlbino Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 (endret) Har en framgangsmåten på hvordan du skal gjøre det med netopia, så du kan få den dersom du er interessert. Følger du den så virker dc++ utmerket. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2535&hl=forward I den posten finner du den infoen du trenger, bare husk å åpne riktig port, som til dc++ er 1412. Endret 2. september 2004 av svortevik
Lch Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Vet noen om det finnes en firewall innebygd i ruteren min? Har Netopia 3351. Ja, den er det en brannvegg i. Brannveggen er satt opp til å stenge de fleste porter under 1024, samt 2000 og 6000 svjh. Man åpner porter i brannveggen, men videresender/forwarder i NAT-tabellen. Du trenger kun å gjøre det siste hvis du bruker en port over 1024. Standardport i DC++ er 1412 som svortevik skriver, personlig bruker jeg 1400. Du finner all info du trenger hvis du følger linken darkness| gav deg.
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 (endret) Okay. nå har jeg åpnet portene, og forwardet dem. Kan jeg ha gjort noe galt likevel? DC++ funker fortsatt ikke :-( Lagde en NAT server med følgende innstillinger: ------------------------------------------------------- external service: 1412 server private IP adress: 10.0.0.2 public ip adress: 0.0.0.0 protocol: tcp and udp internal port start: 1412 Lagde to input-filtere: (til forwardingen) ------------------------- enabled: yes forward: yes call placement/idle reset: no change force routing: no source ip adress: 0.0.0.0 source ip adress mask: 0.0.0.0 dest. ip adress: 10.0.0.2 dest. ip adress mask: 0.0.0.0 tos: 0 tos mask: 0 protocol type: UDP source port compare: no compare source port id: 0 dest port compare: equal dest port id: 1412 Filter nr to er identisk, bortsatt fra at det er satt til TCP på protocol type. Har jeg bommet noe sted her? T Endret 2. september 2004 av tkorsvold
cozmic Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 kanskje et dumt spørsmål, men har du prøvd Bittorent i stedet for DC+?
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Hehe, nei har ikke det. Men jeg tror det er i ferd med å endre seg. Gir snart opp DC :-( T
Deepsearch Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Har du prøvd med andre versjoner av dc++ da? Betaversjonen 0403, eller hva den nå heter, er ihvertfall ustabil. Bruker du strongdc++ skal visst denne finne ipaddressen selv.
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Har prøvd en haug forskjellige versjoner. Alltid det samme problemet, downloadene stopper etter ca 1 min. T
darkness| Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Dersom du streamer radio, laster fra FTP eller HTTP, er linjen stabil da?
Lch Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Høres rart ut, men hvis du har fulgt de rådene som har blitt gitt er det vanskelig å feilsøke noe mer uten direkte tilgang til boksen din. Hvilken ruter hadde du, sa du? Og dette er vel ikke et abo du har igjennom studentavtalene NGT har med UiO eller UiB?
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Den virker igrunnen litt rar. Det er mulig at tullet i DC++ er et symptom, ikke en årsak. Noen som har tips til FTP-sider der jeg kan laste ned store filer for å sjekke dette? T
tkorsvold Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 HMMM... Streaming fra NRK stopper opp etter en stund. Vil teste dette ut på ftp også. Noen som vet om noe stort som kan lastes ned fra ftp? T
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå