Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC++ downloads stopper etter ca 1 min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et problem med DC++. Alt fungerer fint, jeg får brukt både active og passive modus, jeg får koblet til HUBer, koblit til brukere, og downloadet. Men et kjempeproblem har jeg. Etter å ha downloadet i ca 1 min, stopper downloaden opp, og jeg mister forbindelsen til både bruker og HUB. Dette gjelder helt systematisk, uansett hvilken HUB eller bruker jeg er koblet til.

Hjelp! Jeg har allerede brukt 15 timer eller så på å løse dette problemet. Har prøvd ALT, til og med reformatering av maskina. Kan noen hjelpe meg? Jeg har forresten 3mbit adsl fra nextgentel.

mvh Thorstein Korsvold

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Den virker stabil så langt. Firewall er forresten slått av, selvsagt.

Men kanskje jeg skal teste selve linja for stabilitet. Noen som har noen tips til hvordan dette kan gjøres?

T

Skrevet
Vet noen om det finnes en firewall innebygd i ruteren min? Har Netopia 3351.

Ja, den er det en brannvegg i. Brannveggen er satt opp til å stenge de fleste porter under 1024, samt 2000 og 6000 svjh.

Man åpner porter i brannveggen, men videresender/forwarder i NAT-tabellen. Du trenger kun å gjøre det siste hvis du bruker en port over 1024. Standardport i DC++ er 1412 som svortevik skriver, personlig bruker jeg 1400.

Du finner all info du trenger hvis du følger linken darkness| gav deg.

Skrevet (endret)

Okay. nå har jeg åpnet portene, og forwardet dem. Kan jeg ha gjort noe galt likevel? DC++ funker fortsatt ikke :-(

Lagde en NAT server med følgende innstillinger:

-------------------------------------------------------

external service: 1412

server private IP adress: 10.0.0.2

public ip adress: 0.0.0.0

protocol: tcp and udp

internal port start: 1412

Lagde to input-filtere: (til forwardingen)

-------------------------

enabled: yes

forward: yes

call placement/idle reset: no change

force routing: no

source ip adress: 0.0.0.0

source ip adress mask: 0.0.0.0

dest. ip adress: 10.0.0.2

dest. ip adress mask: 0.0.0.0

tos: 0

tos mask: 0

protocol type: UDP

source port compare: no compare

source port id: 0

dest port compare: equal

dest port id: 1412

Filter nr to er identisk, bortsatt fra at det er satt til TCP på protocol type.

Har jeg bommet noe sted her?

T

Endret av tkorsvold
Skrevet

Har du prøvd med andre versjoner av dc++ da? Betaversjonen 0403, eller hva den nå heter, er ihvertfall ustabil. Bruker du strongdc++ skal visst denne finne ipaddressen selv.

Skrevet

Høres rart ut, men hvis du har fulgt de rådene som har blitt gitt er det vanskelig å feilsøke noe mer uten direkte tilgang til boksen din. Hvilken ruter hadde du, sa du? Og dette er vel ikke et abo du har igjennom studentavtalene NGT har med UiO eller UiB?

Skrevet

Den virker igrunnen litt rar. Det er mulig at tullet i DC++ er et symptom, ikke en årsak. Noen som har tips til FTP-sider der jeg kan laste ned store filer for å sjekke dette?

T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...