Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gmail kontoer fryktelig HOT ?


Anbefalte innlegg

Gmail er ikke først ute, de er bare kanongode på å markedsføre seg, og dette med invites har vist seg å fungere utmerket (hvordan skulle ellers forum poster som dette oppstått).

 

Det har vært flere ute med gratis 1GB webmail plass, men personlig må jeg få anbefale Http://www.blastnet.org/webmail siden man her får 2GB lagringsplass, POP/IMAP access. Multipop, spamfilter og mye mer.

 

(før noen andre spør: Ja, jeg er en del av staffet der, så jeg har personlige interesser der, men det gjør ikke tjenesten dårligere)

 

Gmail virket på meg meget rotete og jeg liker ikke å bare bruke webmail, liker nemlig å kunne ha Outlook i full bruk samtidig som jeg legger igjen kopier på serveren for senere oppslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort og godt er det ingenting som er spesielt "hot" med gmail konto utenom at det er 1gb plass.

Tja, jeg er ikke så sikker på det. Grensesnittet av vanvittig bra. Normalt har jeg mislikt webmail sterkt pga reklame, mye page reload og en generell følelse av at ting tar tid. Ubehaget ved webmail er nesten bort med gmail. Vet du om noen annen webmail som kan matche gmail på brukergrensesnitt?

Lenke til kommentar
Kort og godt er det ingenting som er spesielt "hot" med gmail konto utenom at det er 1gb plass.

Tja, jeg er ikke så sikker på det. Grensesnittet av vanvittig bra. Normalt har jeg mislikt webmail sterkt pga reklame, mye page reload og en generell følelse av at ting tar tid. Ubehaget ved webmail er nesten bort med gmail. Vet du om noen annen webmail som kan matche gmail på brukergrensesnitt?

Har ikke testet det så nøye. For det første ble jeg svært skuffet over at det virket litt tregt og tungt i forhold til feks. yahoomail. For det andre ble jeg også svært skuffet over at det ikke fungerte med Opera.

Tror jeg holder meg unna til Gmail er ferdig med betafasen. Kanskje jeg liker det bedre da. :shrug:

Lenke til kommentar
Gmail er ikke først ute, de er bare kanongode på å markedsføre seg, og dette med invites har vist seg å fungere utmerket (hvordan skulle ellers forum poster som dette oppstått).

 

Det har vært flere ute med gratis 1GB webmail plass, men personlig må jeg få anbefale Http://www.blastnet.org/webmail  siden man her får 2GB lagringsplass, POP/IMAP access. Multipop, spamfilter og mye mer.

 

(før noen andre spør: Ja, jeg er en del av staffet der, så jeg har personlige interesser der, men det gjør ikke tjenesten dårligere)

 

Gmail virket på meg meget rotete og jeg liker ikke å bare bruke webmail, liker nemlig å kunne ha Outlook i full bruk samtidig som jeg legger igjen kopier på serveren for senere oppslag.

Hehe. Hjelper ikke hvor mye plass man får. Selv fikk jeg bare 404.. :p

på blastnet.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg kun 2 negative ting å si om gmail, foreløpig har de ikke pop3 støtte, og det funker ikke med opera!

 

Selv surfer jeg i opera, og har satt startsiden der til hw.no, mens jeg har startsiden på ie inne på gmail innboksen, funker flott for meg vertfall:D

 

 

H.kon

Lenke til kommentar

Lite som slår egen 100mbit server med webmail og pop, og en lagringsgrense på rundt 100GB.

Men da er det ikke det billigste alternativet, og kanskje ikke like enkelt å få satt opp av folk. Men jeg klarer meg med det, og om den streiker, har man alltids hotmail, walla og endel andre som leverer helt ok lagringskapasitet, trenger ikke 1GB om det ikke er noe helt spesielt.

Folk har snakket på at det er maks 10mb per fil på google også, ikke sikker på at dette stemmer, men om så, er poenget med 1GB grense litt bortkastet for min del.

Lenke til kommentar
For etter noen få dager vil du også kunne gi bort 6 stykk,det er noe man får med når man får epost

 

Altså du ville kunne gi bort 6 gmail kontoer etter noen få dager

:thumbup:

jaja..... skjønner at dette er gjevt... har alt fått 2 pm'er om jeg kan invitere noen...

har ikke nevnt et kløyva ord om at jeg har gmail konto på tilbud...

 

klarer meg med outlook... der har jeg 300GB lagringsplass :)

Det gjør du pina meg rett i.

Det er bare unger som bruker webmail. :p

 

Det eneste er vel at du kanskje burde bytte mail client sånn at verden blir enda litt bedre.

 

Outlook er bra men akk så mange hull det finnes og så mange virus som blir spredd gjennom faenskapet.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

Det som gjør gmail hot mener jeg er brukergrensesnittet.

Jeg har ikke sett noe lignende før, og jeg er webmaster/webdesigner selv. En slik avansert og strømlinjeformet webmail må man lete lenge etter :)

 

Og bergetun, Outlook og Outlook Express er ikke det samme, og de sikkerhets problemene Express versjonen hadde ble historie for lenge siden...

Lenke til kommentar
Gmail er ikke først ute, de er bare kanongode på å markedsføre seg, og dette med invites har vist seg å fungere utmerket (hvordan skulle ellers forum poster som dette oppstått).

 

Det har vært flere ute med gratis 1GB webmail plass, men personlig må jeg få anbefale Http://www.blastnet.org/webmail siden man her får 2GB lagringsplass, POP/IMAP access. Multipop, spamfilter og mye mer.

 

(før noen andre spør: Ja, jeg er en del av staffet der, så jeg har personlige interesser der, men det gjør ikke tjenesten dårligere)

 

Gmail virket på meg meget rotete og jeg liker ikke å bare bruke webmail, liker nemlig å kunne ha Outlook i full bruk samtidig som jeg legger igjen kopier på serveren for senere oppslag.

Tilbyr webmail og nakne damer... Virker ikke akkurat som et super seriøst konsept... :hmm:

Lenke til kommentar
Det som gjør gmail hot mener jeg er brukergrensesnittet.

Jeg har ikke sett noe lignende før, og jeg er webmaster/webdesigner selv. En slik avansert og strømlinjeformet webmail må man lete lenge etter :)

 

Og bergetun, Outlook og Outlook Express er ikke det samme, og de sikkerhets problemene Express versjonen hadde ble historie for lenge siden...

Jeg har vel aldri hentydet at Outlook og Outlook Express er det samme programmet.

 

Når det er sagt så har Outlook hatt minst like mange sikkerhets hull som lillebror OE, og jeg har veldig liten tro på at alle sikkerhets hullene i outlook(express) har blitt retta på.

Det er jo tross alt ett Microsoft produkt vi snakker om her..

 

 

Skål :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at gmail er så populært akkurat nå, er at den er "hard to get". Det er noe med eksklusiviteten.

 

Jeg har gmail, og den er knallbra. Men som det ble sagt tidligere er det andre tjenester tilgjengelig, feks walla.

 

Det som gjør en konto ekstra attraktiv er at google stadig vil vokse, og dermed bli mer og mer nyttig. Jeg har fulgt google lenge, helt siden "i'm feeling lucky" var en nyhet (min teori :cool: ) jeg synes de er på en stabil kurs, og de oppretter stadig nye tjenester, som Froogle, og Gmail. De har som mål å gjøre internett enklere.

 

Grunnen til at man gjerne vil registrere seg nå er at det fortsatt er mye enkle addresser ledig. prøv å skaffe deg en hotmail konto med en enkel addresse....

 

Google sin beta periode er snart over, så det er bare å skaffe seg en invitasjon så raskt som mulig- alle kan jo trenge en reservemail... :thumbup:

Lenke til kommentar
Måten de frontet markedet med dette produktet er jo helt genial. De fleste i dag har en mye bedre mail klient enn denne.

Riktig :)

 

Hvis du har f.eks Outlook, og en konto på start.no har du jo plutselig ubegrenset plass, og et webgrensesnitt hvis du ikke er hjemme.

 

Men Exchange slår jo gmail ned i støvlene. Webaccess og mobileaccess :love:

Lenke til kommentar

Har hatt gmail litt og må si at det er svært bra. Veldig rask og pålitelig tjeneste, at det er 1GB spiller ikke så stor rolle, sletter de aller fleste emailene etter jeg har lest de uansett.

 

Grunnen til at jeg liker gmail er fordi det er en webbasert løsning, jeg vil ha mailen min tilgjengelig overalt og dette gir gmail meg. Etterhvert som de kommer med POP løsninger vil jeg også begynne å bruke det på powebooken min også.

 

Man trenger ikke denne tjeneste om man allerede har en grei epostløsning fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...