Ozzy Skrevet 1. september 2004 Rapporter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hallo, jeg har tenkt til å oppgradere pcen min. Det jeg har tenkt å kjøpe er en ny skjerm, ny prossesor, mer minne, en ekstra harddisk og ett skjermkort. Jeg har ett budsjett på 7000, - maks. Min nåværende pc har følgene specs. 512mb ram (tenkte å kjøpe 512mb til, mer hvis hovedkortet supporter det) 2.0ghz intel p4 geforce 4 mx 420 (trenger virkelig ett nytt skjermkort) en NEC 17" skjerm som piper og har skjevt bilde Stiller visse krav til oppsettet - vil aldri mer eie en NEC skjerm, og skjermen skal helst være CRT (billigste alternativet). Pcen bør takle de nyeste spillene på markedet. Lag det rimeligste og mest for penga oppsettet dere kommer på Takker for svar! mvh Oscar Endret 1. september 2004 av Ozzy Lenke til kommentar
gp100 Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Samsung SyncMaster 710N, 17 toms LCD til ca 3500(gode tilbakemeldinger) Gainward GeForce 6800 LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Bulk ca 2300(kan klokkes til orginal 6800) 512mb ekstra minne, de fleste hovedkort støtter 1 gb eller mer, fra 700kr 160 gb hardisk fra 700 kr og oppover alt i fra hvilken type harddisk hovedkortet støtter. mener du kan fortsette med prossesoren ennå en periode Bruk produktguiden på hardware for å finne beste pris Lykke til Lenke til kommentar
NtX Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 er du på jakt etter CRT skjermer kan du ta en tur til JmData.AS <- der er det masse bra til en billig penge Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Hva med å prøve å overklokke prosessoren? For å få det siste ut av den liksom. Det skal da vel være mulig å få den opp på 2,6 GHz med brukbar luftkjøling? Kjøp nytt skjermkort (GeForce 6800 LE/Radeon 9800 Pro), minne (et eller annet CL 2,5 512 MB PC3200) og en harddisk (160/200 GB) ;-) Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Har du mye penger å brenne av på opgradering, sats på S939 med en Amd64-FX CPU, har du ikke så mye penger så kan du satse på S939 med en vanlig AMD64 på, eller er du i budsjett-klassen så kan du jo velge AMD64 på S754. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Jeg vedder på at det minnet er PC2700 eller PC2100 hvis det har stått i den gamle maskinen, og at det også trengs å oppgraderes litt. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 2. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Vet ikke helt med minnet. Men jeg kan ikke si at rammen yter så veldig bra. Merket ikke veldig stor forandring når jeg for rundt 6 måneder siden monterte en ekstra 256mb ram brikke. Ang. overklokking er jeg ikke veldig erfaren på det området. Har hørt at det gjør at systemet blir ustabilt. Hva er prisen på AMD64? Har hovedkortet mitt støtte for dette? (har ett Gigabyte hovedkort, hvis du trenger mer info bare reply) Endret 2. september 2004 av Ozzy Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Poenget med overklokking er jo å få presset så mye ytelse ut av systemet UTEN av det blir ustabilt. Så hvis noen har sagt det til deg, så kan de ikke nok til å sørge for at det ikke blir ustabilt. Har man de riktige komponentene og vet hva man gjør, blir det ikke ustabilt. Og ved overklokking av nyere prosessorer, er PC3200-minne et minimum. Man kan selvfølgelig ha lavere frekvens på minnet, men er best om minnet kan kjøre synkront med prosessor/CPU. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 2. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Har en PC2100 256mb ram brikke og en 2700PC 256mb ram brikke. Skal skaffe ett bedre ett da. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. september 2004 Rapporter Del Skrevet 2. september 2004 Kjøp deg 512 MB eller 1024 MB PC3200 Ta ut de brikkene du har og bruk de i en utdatert PC med resten av komponentene du bytter ut.. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 3. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2004 Blir vel nødt til å kjøpe 1024. Føler at 512 ikke er nok i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå