Gå til innhold

Oppgradering av PC - kom med forslag

Anbefalte innlegg

Hallo,

jeg har tenkt til å oppgradere pcen min. Det jeg har tenkt å kjøpe er en ny skjerm, ny prossesor, mer minne, en ekstra harddisk og ett skjermkort.

Jeg har ett budsjett på 7000, - maks.

Min nåværende pc har følgene specs.

512mb ram (tenkte å kjøpe 512mb til, mer hvis hovedkortet supporter det)

2.0ghz intel p4

geforce 4 mx 420 (trenger virkelig ett nytt skjermkort)

en NEC 17" skjerm som piper og har skjevt bilde

Stiller visse krav til oppsettet - vil aldri mer eie en NEC skjerm, og skjermen skal helst være CRT (billigste alternativet). Pcen bør takle de nyeste spillene på markedet.

Lag det rimeligste og mest for penga oppsettet dere kommer på :)

Takker for svar!

mvh

Oscar

Endret av Ozzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung SyncMaster 710N, 17 toms LCD til ca 3500(gode tilbakemeldinger)

Gainward GeForce 6800 LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Bulk ca 2300(kan klokkes til orginal 6800)

512mb ekstra minne, de fleste hovedkort støtter 1 gb eller mer, fra 700kr

160 gb hardisk fra 700 kr og oppover alt i fra hvilken type harddisk hovedkortet støtter.

mener du kan fortsette med prossesoren ennå en periode

Bruk produktguiden på hardware for å finne beste pris

Lykke til

Lenke til kommentar

Vet ikke helt med minnet. Men jeg kan ikke si at rammen yter så veldig bra. Merket ikke veldig stor forandring når jeg for rundt 6 måneder siden monterte en ekstra 256mb ram brikke.

Ang. overklokking er jeg ikke veldig erfaren på det området. Har hørt at det gjør at systemet blir ustabilt.

Hva er prisen på AMD64? Har hovedkortet mitt støtte for dette? (har ett Gigabyte hovedkort, hvis du trenger mer info bare reply)

Endret av Ozzy
Lenke til kommentar

Poenget med overklokking er jo å få presset så mye ytelse ut av systemet UTEN av det blir ustabilt. Så hvis noen har sagt det til deg, så kan de ikke nok til å sørge for at det ikke blir ustabilt. Har man de riktige komponentene og vet hva man gjør, blir det ikke ustabilt.

Og ved overklokking av nyere prosessorer, er PC3200-minne et minimum. Man kan selvfølgelig ha lavere frekvens på minnet, men er best om minnet kan kjøre synkront med prosessor/CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...