Gå til innhold

Hvem har den svakeste PC'en?


RS2000

Anbefalte innlegg

I disse dager skryter folk av at de har det beste på markedet, samt skryter med høye tall i benchmark-programmer.

 

Jeg fikk plutselig en idé om å snu det hele på hodet, og "skryte" av dårlige maskiner. Satt derfor sammen det dårligste jeg hadde, og tok en test i Sandra. Eneste OS som fungerte var Win 95.

 

Legg gjerne ved specs.

 

CPU -> 386DX (33 MHz, 1x 33)

HK -> 386WB4A3.B1 (AMI BIOS)

RAM -> 8 MB SIMM (8x 1 MB, 80 ns)

GPU -> Trident Super VGA (TVGA8900C, 1 MB RAM, 80 ns, ISA)

 

Score *

Dhrystone 2583 (6 MIPS)

Whetstone 71 (0 MFLOPS)

 

* Sandra 98 var den eneste utgaven som klare å starte på denne prosessoren.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo si om det er den beste pcn du har du skal poste da.. F.eks det er mange der ute som sitter med bra pc'er, men som har råtne pc'er som server f.eks. Selv har jeg en restepc bestående av:

 

- IBM hovedkort (440BX chipset har jeg funnet ut)

- 500Mhz Intel P3 512kb cache (denne kosta nok FLESK tilbake i tid)

- 256MB SDRAM

- ATI Rage 128 (har bedre, men de har vifter på...)

 

Denne fungerer fint til sine ting. Kjører FAH, ftp, TS server samt at det er en PC oppe (så slipper jeg å gå ned :p)

Lenke til kommentar

AMD K6-2 450MHz, 128MB PC-100 SDRAM, Banshee 16MB 3Dkort, ukjent Aopen HK.. det var det værste jeg kunne grave frem her i huset :p

Er det ikke flerfoldige slike tråder fra før, forresten?

 

Edit, ai, vi skulle poste benchmark scores også, så ikke det.

Endret av Edorph
Lenke til kommentar

Har ein 286 ståande på loftet med ukjente specs, men den tel kanskje ikkje sidan den ikkje er operativ lenger?

 

Skal ein snakke om operative maskiner så har eg ei Pentium 133 mhz med 32 mb edo ram og en harddisk på 1,7 gb. Var heilt sinnsvakt når den blei kjøpt i 1995.... :yes:

Endret av oleredv
Lenke til kommentar

Pappa har en Victor 4,18 MHz liggende. 630 kB RAM, 5 1/4-floppy, 8 MB Harddisk og svart/gul-skjerm. Den har ikke mus.

 

PCen ble laget i oktober 1982, en mnd før jeg ble født.

 

Tror forresten vi har verdensrekord i å overskride trial-tid på software. Har et meny-prog for DOS på PCen, det er en 30-dagers trial. PCen er aldri formatert.

 

Har prøvd å lete opp firmaet slik at jeg kan betale for programvaren, men de har vist seg å være vanskelig å finne :)

 

Edit: På denne PCen har vi klassikere som Snake, Pango, Paratrooper, Flightmare, Zaxxon, Jumper, Sjakk og Hang-man.

 

PCen er så treg at den bruker lengre tid enn meg på å tenke i sjakk'en ofte. Den banker meg uansett da men...

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Pappa har en Victor 4,18 MHz liggende. 630 kB RAM, 5 1/4-floppy, 8 MB Harddisk og svart/gul-skjerm. Den har ikke mus.

 

PCen ble laget i oktober 1982, en mnd før jeg ble født.

 

Tror forresten vi har verdensrekord i å overskride trial-tid på software. Har et meny-prog for DOS på PCen, det er en 30-dagers trial. PCen er aldri formatert.

 

Har prøvd å lete opp firmaet slik at jeg kan betale for programvaren, men de har vist seg å være vanskelig å finne :)

 

Edit: På denne PCen har vi klassikere som Snake, Pango, Paratrooper, Flightmare, Zaxxon, Jumper, Sjakk og Hang-man.

 

PCen er så treg at den bruker lengre tid enn meg på å tenke i sjakk'en ofte. Den banker meg uansett da men...

Harddisk i 1982? Ikke værst :D Har selv en Scandis elns stående på loftet hjemme. Det er en 8088 prosessor i den. 2 stk 5 1/4 diskettstasjon,ingen HD og med en grønnhvit skjerm. Har TD (testdrive) på den! Dette må være første versjonen! Har også et flipperspill til den + Word Perfect på 10 disker!! Det var enklere å bruke et program som het Wordstar, kun 1 disk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...