Gå til innhold

Hvilke 3 trance låter blir mest hørt på din maskin????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser folk sier at trance suger. På hvilke grunnlag kan dere si det? Trance er faktisk musikk som er avslappende å høre på, og som er digg å høre på når jeg jobber med noe. Sikker på at alle andre trance diggere der ute er enige.

 

-Rage

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 10:36, olsen skrev:

Trance er så billig og dårlig, så det hører jeg ikke på. Men dette er de mest spillte låtene:



[*]Windir - Arntor, a warrior

[*]Jokke og Valentinerne - Gutta

[*]Cradle of Filth - All hope i eclipse



Jeg hører ikke på musikk lillesøstra mi kan lage, altså jeg hører ikke på trance. :wink:


PS: dette passer kanskje ikke under annet om data. skulle vært postet i off topic


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: olsen på 2002-05-06 10:41 ]</font>


 

Veit ikke helt jeg, men altså, HVILKE 3 trance sanger blir mest spilt på din PC? og du svarer med at det stinker... SÅ ikke legg inn svar da vel, er ikke værre enn det..

Lenke til kommentar

Dere idioter som påstår at trance / techno er simpelt å lage, må enten være døve eller fra en annen planet. Teknisk sett så er techno, trance, hardhouse, nu-nrg, d'n'b +++ (TECHNO) de mest kompliserte musikkstilene og mest avanserte lydingeenerte sequencene som noensinne er skapt av mennesker, så dere "UFO-huer" kan bare holde kjeft fordi dette er fremtidens menneske-musikk!!!

 

Fete sanger :

 

Klubbheads - Big Bass Bomb [dj boozy woozy mix]

Peter Luts - Horizon [original mix]

Angy Dee - Something Wonderful

Twister Silence - ?? [dj scot project rmx]

DJ Scot Project - Overdrive

 

Og en ting til... Fehuer, ikke bland "fjortisstrancen" fra mp3 radio med hardtrancen da !!!! :grin:

 

-WARPDEMON-

Lenke til kommentar

Dere idioter som påstår at trance / techno er simpelt å lage, må enten være døve eller fra en annen planet. Teknisk sett så er techno, trance, hardhouse, nu-nrg, d'n'b +++ (TECHNO) de mest kompliserte musikkstilene og mest avanserte lydingeenerte sequencene som noensinne er skapt av mennesker, så dere "UFO-huer" kan bare holde kjeft fordi dette er fremtidens menneske-musikk!!!

 

Fete sanger :

 

Klubbheads - Big Bass Bomb [dj boozy woozy mix]

Peter Luts - Horizon [original mix]

Klubbheads - Let The Party Begin

Angy Dee - Something Wonderful

Twister Silence - ?? [dj scot project rmx]

DJ Scot Project - Overdrive

 

Og en ting til... Fehuer, ikke bland "fjortisstrancen" fra mp3 radio med hardtrancen da !!!! :grin:

 

-WARPDEMON-

Lenke til kommentar

Ok, her har vi da innholdet i CD-samlingen "Absolute best hardware.no nerd collection 2002"

 

Coveret blir fint - en småfeit nerd med tykke briller og svidd lugg på bakgrunn av noen harry/fete casemodder med neonlys nærbilder av svidde porsessorer og brennede hovedkort.

 

Second Sun - Empire

aphex twin - ghost in the shell

Dj Ivar - Ivars mix

Dj Stigma - Tonetwister

Gouryella - Tenshi

Marusha - Raveland

Massive Attack - Unfinished Sympathy

Paul Okenfold - Hallucinogen

Seb Fontaine & Tony De Vit - Live @ Sutterhome

The Quest - C-Sharp

Trance Allstars - The First Rebirth (Talla 2xlc Mix) Vinyl

Synchronic Minds- All I need

Vectrex - Meteor (Orginal Mix)

Armin Van Buuren - Communication II

Balearic Bill - Destenation Sunshine

Unicorn - Obsession Forever

light force - The ridle

Dr demento - Moster Mash

Dj. FireWalk - Dovregubbens Hall

Hermes House Band - Country Road

dj jean vs horny bruce - the way it lanched

Klubbheads - Big Bass Bomb [dj boozy woozy mix]

Peter Luts - Horizon [original mix]

Klubbheads - Let The Party Begin

Angy Dee - Something Wonderful

Twister Silence - ?? [dj scot project rmx]

DJ Scot Project - Overdrive

Klubbheads - Big Bass Bomb [dj boozy woozy mix]

Peter Luts - Horizon [original mix]

Angy Dee - Something Wonderful

Twister Silence - ?? [dj scot project rmx]

DJ Scot Project - Overdrive

 

Hehe... bare å sette i gang, hw.no!

 

Espen

..som i grunn synes det er litt vittig å bli kalt nerd av damen til broren min, hun leter fortsatt etter "any" på tastaturet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 15:26, lithium skrev:

Nirvana 4 ever


Syn at Kurt Kubein ble drept da..


 

Har ikke noe greie på Nirvana i det hele tatt, så ikke heng meg nå, men tok ikke han selvmord?

 

Ellers vil jeg bare si at folk som svarer på posten med å fortelle hvor dårlig den type musikk er, kan åpne sin egen post. Han spurte ikke om deres mening i det hele tatt. Ingen av dere er kvalifiserte til å bedømme hva som er musikk, og hva som ikke er det. Trance er i det høyeste grad musikk, og om det er enkelt å lage eller ikke, har INGENTING med saken å gjøre. Ser noen av dere never musikk som Jokke og valentinerne, og uten å henge ut noen så må jeg bare få si at det heller ikke akkurat vanskelig å lage. Det er ikke akkurat noe musikalsk mesterverk, og det trenger ikke dra langt unna Norge før de er ukjente.

 

Og til han som skrev at lillesøstra si kunne lage musikk som de beste Transe-DJ`ene (for det er vel det vi hører på), så vil jeg bare si at da syntes jeg du skal sette i gang med en eneste gang, gjør hu om til ei melkeku... Det ligger mange penger i trance...

 

Anlegget mitt spiller all type musikk, alt fra Bond, DJ tiesto og Dire straits, etter som hva slags humør jeg er i... Syntes man skal respektere andres musikk-smak, for man vet aldri hva man hører på om 5år.

 

Beklager for at jeg gikk litt Off-topic, men følte at jeg måtte si det. Har heller ingen gode trance-sanger å tilføye... :sad: (selv om det er mye bra)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 10:36, olsen skrev:

Trance er så billig og dårlig, så det hører jeg ikke på. Men dette er de mest spillte låtene:



[*]Windir - Arntor, a warrior

[*]Jokke og Valentinerne - Gutta

[*]Cradle of Filth - All hope i eclipse



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: olsen på 2002-05-06 10:41 ]</font>


 

Jeg kjenner jo broren til gitaristen i Windir da :grin:

 

min liste:

1.Windir - 1184 (som blir songe pao sognamaol... mitt maol :razz: )

2.Dimmu Borgir - Kings Of The Carnival Creation

3.Dimmu Borgir - Dreamside Dominions

 

Må nesten skaffe de to Windir albuma som jeg ikke har så jeg kan høre Arntor, ein krigar :razz:

 

Hører ellers på Pink Floyd, Black Sabbath, Old Mans Child, Kaizers Orchestra, Seigmen, Slayer, In Flames, Emperor, Dire Straits ( :grin: ) og mye, mye mer :razz:

 

Må si at jeg ikke har sansen for trance(jeg hater det).

Children Of Bodom har litt for mye synth for min smak.

Begynnelsen på Mask of Sanity høres ut som Macgyver theme! Og Children of decadence minner om Abba Teens...

 

[ Denne Melding var redigert av: nekroz på 2002-05-07 18:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Dere idioter som påstår at trance / techno er simpelt å lage, må enten være døve eller fra en annen planet. Teknisk sett så er techno, trance, hardhouse, nu-nrg, d'n'b +++ (TECHNO) de mest kompliserte musikkstilene og mest avanserte lydingeenerte sequencene som noensinne er skapt av mennesker, så dere "UFO-huer" kan bare holde kjeft fordi dette er fremtidens menneske-musikk!!!



 

Teknisk avansert, javel, men musikken er hovedsaklig laget på maskiner. Det er ikke noe akustisk og naturlig over trance. Bare mange datalagde lyder, toner og rytmer satt sammen.

Hva med store symfoniske verk, slik som Tjaikowskyis(?) 1814, er ikke disse avanserte?

 

Men jeg liker trance, ikke noe galt med det. Foretrekker Street Parade serien. Mange godbiter der. Noe Goliat også.

 

Heldigvis er smaken som baken, delt.

 

Ha en hyggelig kveld

Lenke til kommentar

Var da fælt å disse trancefolka tok det ille opp at vi ikke liker musikken dems :smile: Hvor mange ganger har ikke jeg hørt:

 

"Heavy Metall ække musikk, det er bare bråk det"

"Folk som liker Heavy Metall, er idioter"

"Du er ikke en 'sånn en', vel?"

"Du ødelegger kasettspilleren med den musikken der!!"

"Er du satanist, du da?"

 

Vi som liker litt annen musikk enn trance har kritisert dere minimalt her. Litt tåler dere vel? :smile:

 

Dette er vel ikke noe å bli sinna for :smile:

 

runmad

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-07 19:21, runmad skrev:

Var da fælt å disse trancefolka tok det ille opp at vi ikke liker musikken dems :smile: Hvor mange ganger har ikke jeg hørt:


"Heavy Metall ække musikk, det er bare bråk det"

"Folk som liker Heavy Metall, er idioter"

"Du er ikke en 'sånn en', vel?"

"Du ødelegger kasettspilleren med den musikken der!!"

"Er du satanist, du da?"


Vi som liker litt annen musikk enn trance har kritisert dere minimalt her. Litt tåler dere vel? :smile:


Dette er vel ikke noe å bli sinna for :smile:


runmad


 

La meg først si at jeg var i allefall ikke noen av de som ble sinna, tåler litt kritikk (om man skal kalle det kritikk). Respekterer folk som liker heavy metall like mye som dem som spiller mozart. Men gjør det deg noe bedre enn de som kritiserer heavy metall, når du "tar igjen" og forteller at folk som hører på trance er helt på jordet når det gjelder musikksmak?

 

Men jeg skjønner at folk blir sinna når det blir slengt slike kommentarer, spesielt på en post som egentlig spurte om noe helt annet. Tror at musikk er noe man identifiserer seg selv med, og når andre behandler deg som en "raring" pga musikksmaken er det lett å bli provosert. Hørte aldri på rap før. Rap var liksom West.side/East.side bullshit, men så var det en som lot meg høre på noe han mente var bra, som faktisk inneholdt noe bra i teksten og i tillegg låt bra.. I dag hører jeg på rap også, stort sett avslappende og greit å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...