Gå til innhold

EFFEKTiv service på bærbar?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg må bare dele mine erfaringer om Effekt med dere. Den 13 august blir min Fujitsu Siemens Amilo (husker ikke betgnelsen) levert til service pga. dårlig batt + Skjerm problemer, og jeg får en SMS om at maskinen vil være sjekket i løpet av 1-2 dager. Den 19. må jeg ringe å purre, da får jeg beskjed om maskinen skal være klar den 25. Den 26 august må jeg nok en gang ringe og purre og blir lovet tilbakemelding uten at noenting hender. Tirsdag 30 purrer jeg igjen (uten hell) og ber om å få snakke med verkstedsjefen etter lang venting får jeg høre at han skulle vært tilbake fra ferie men ingen har sett han!!!

Ringer tilbake en gang til og får snakket med kvalitetsansvarlig (ole Petter) som lover bot og bedring. Maskinen vil bli sendt ekspress over natt, (31.08) sier kvalitetsansvarlig. I dag den 01.09 får jeg plutselig melding om at maskinen blir sendt idag ikke i går. Kvalitetsansvarlige legger da all skyld på Posten uten å ta kritikk selv!

 

Det er visst slik servicen skal være hos Effekt i Tønsberg.

Er det noen som har tilsvarende erfaringer? Hvorfor må vi som Fujitsu Siemens kunder tvinges til dårlig service?

 

PS. Dette er nok den siste Fujitsu Siemens pcèn min!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Effekt er det største møkkafirmaet som finnes, har hatt utallige diskusjoner med sjefene der og har også klaget til FSC, og hold dere fast folkens! , ingen av de bryr seg! Du får bare høre jada-svada og det skjer ikkenoe. Uholdbart av begge parter. Man kan ikke selge Fsc maskiner med en god følelse lengre desverre..

Lenke til kommentar

Da kom pcen tilbake til slutt men er saken slutt??!!!

 

Neida...

 

Når budet kom med pakken viser det seg at Effekt har pakket særdeles uansvarlig(revnet pakke hvor pc er pakket i et enkelt lag med plast) Jeg kunne se pcèn før jeg åpnet esken.

 

Når jeg tar av plastikken detter Cd-rom skuffen ut og den går ikke inn igjen. Denne har blitt demontert men de glemte at den skulle monteres.

 

I tilegg står det ikke hva som er fikset på maskinen, bare at den er reparet og testet(tviler på at de testet cd romen)

 

Deler hadde de ikke på lager men når dette kommer er jeg så heldig at service teknikker kommer hjem hit.

 

PS. Det er viktig å huske at disse problemene har dukket opp etter at Effekt har satset på nye og bedre rutiner for kvalitetskontroll.

Lenke til kommentar
Da kom pcen tilbake til slutt men er saken slutt??!!!

 

Neida...

 

Når budet kom med pakken viser det seg at Effekt har pakket særdeles uansvarlig(revnet pakke hvor pc er pakket i et enkelt lag med plast) Jeg kunne se pcèn før jeg åpnet esken.

 

Når jeg tar av plastikken detter Cd-rom skuffen ut og den går ikke inn igjen. Denne har blitt demontert men de glemte at den skulle monteres.

 

I tilegg står det ikke hva som er fikset på maskinen, bare at den er reparet og testet(tviler på at de testet cd romen)

 

Deler hadde de ikke på lager men når dette kommer er jeg så heldig at service teknikker kommer hjem hit.

 

PS. Det er viktig å huske at disse problemene har dukket opp etter at Effekt har satset på nye og bedre rutiner for kvalitetskontroll.

De lovet faktisk å skjerpe seg tidligere i sommer, men det virker ikke som det har skjedd.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel, det er sjefene hos Effekt som er problemet, de gjør tydeligvis alt annet enn å lede bedriften, har personlig snakket m logistikka ansvarlig og en som sa han var sjef for verkstedet, og begge to virka like flaue over tingenes tilstand uten egentlig å kunne gjøre noe med det. Men det værste er vel egentlig at Fujitsu Siemens ikke tar affære, det er utrolig mange som ikke kjøper FSC pga av Effekt møkka.

Lenke til kommentar

Hvis misnøyet er så stort blant flere av dere, hvorfor ikke prøve å komme frem til en gjensidig løsning, som evt. kan gange begge parter - for eksempel en form for kompensasjon?

 

Å klage her hjelper neppe noe frem eller tilbake. Man kommer nok langt lengere ved å ta en telefon direkte til dem og orientere dem om situasjonen og evt. misnøye.

Lenke til kommentar
Hvis misnøyet er så stort blant flere av dere, hvorfor ikke prøve å komme frem til en gjensidig løsning, som evt. kan gange begge parter - for eksempel en form for kompensasjon?

 

Å klage her hjelper neppe noe frem eller tilbake. Man kommer nok langt lengere ved å ta en telefon direkte til dem og orientere dem om situasjonen og evt. misnøye.

Når man purrer 3-4ganger i løpet av 6-7dager bør de vel ta hintet?

Lenke til kommentar

Hei Marloz, som jeg skrev tidliger har jeg hatt direkte kontakt med kvalitetssikrer hos Effekt. Han er innformert i detalj om alt som har foregått i min sak uten å ta det seriøst.

 

Jeg ga han beskjed om at jeg tar saken videre med FSC, venter tilbakemelding fra ansvarlig for bærbar avdeling på mandag.

 

Jeg tror problemet er stort siden jeg måtte ringe fra et nytt nr. (som ikke var registrert hos Effekt) for å få kvalitetsansvarlig i tale.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...