Gå til innhold

Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden


Anbefalte innlegg

1.1 Dette er helt greit, og hinder at man kan "jukse" ved å plassere toget på en stasjon langt vekke med full last.

 

1.2 Reliability raten synker for fort. Det skulle også vært en bedre løsning for å effektivt bytte ut gammelt utstyr. Jeg liker ikke putlearbeid, og utbytting av utstyr er et irritasjonsmoment.

 

2. Spillmotoren krever dette. Det skulle dog vært mulig å forenkle konstruksjonen.

 

3. Dette er jo bare en detalj, og påvirker ikke hvordan jeg opplever spillet. Jeg glemmer ofte å bygge hovedkvarter, faktisk.

 

Det er stor aktivitet rundt diskusjonen om forbedringer på tt-forums. Hvis ikke Chris Sawyer vil gi ut en patch, kan man sikkert regne med en oppdatering i a la TTDPatch eller OpenTTD i fremtiden.

jepp, har selv lasta ned et maglev mod, og en liten greie som gjør at togene kan kjøre opp ramper på maks hastighet.

 

Fine er de også :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant en ting til.. begynner å få litt fly.. og på medium airport er d ikke mye som skal til at d plutsli liner seg opp en god kø som flyr rundt å rundt i vente for å lande... når jeg prøver å slette eller sende flyene til en annen flyplass så reagerer de ikke.. de må lande der først uansett.... rimelig teit.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en liten ting her nå. Jeg har kommet til 1936 i et game og har 3 fly som går mellom 3 flyplasser. Reliability'en begynner å nå 30%, men jeg gidder ikke bytte før det kommer et nytt fly på markedet. Jeg la merke til at flyet var 'boken down' mens det fløy.. kan ikke flyene styrte?

Lenke til kommentar

Foreløpig er det ikke planlagt noen som helst patch... selv om det er et stoooort behov for å patche det....bare se på www.tt-forums.net og de har en diger topic med masse bugs og feil som burde vært fikset..

 

Det er derimot blitt "hintet" om at det muligens kan bli sluppet en expansion pack til locomotion... og dermed mulig at de fikser en del bugs da... men det er bare løse rykter enda da...

 

Atari er visst imponert over hvor mye locomotion som har blitt solgt, så det er da et lys i tunnelen...

Lenke til kommentar
Leste at en kunne bygge en sirkel som gjorde trafikken meget effektiv. Kan noen forklare dette bedre og legge ut et bilde av noe slikt?

Tenkte du på RO-RO stasjoner? (Roll On - Roll Off)

 

RO-RO tutorial på locomotiondepot.net.

Tråd på tt-forums.

Nei, var ikke slik jeg så for meg..

 

Leste her på en eller annen side at å ha en sirkel med signallys i samme retning hvor alle togene paserte ville gi muligheten til mange flere tog på samme linje enn ellers.

Lenke til kommentar

Jepp, svortevik, jeg tror jeg vet hva du tenker på. Det er som alexf sier at du skal bygge ro-ro-stasjoner. Du bygger altså en vanlig linje fra stasjon til stasjon og binder sammen endepunktene på de stasjonene med en ny linje. Du får altså da tog som går i sirkel om du bruker enveis-signal plassert samme vei rundt på denne linjen.

Min personlig mening er at signalene bør settes ut med jevne mellomrom, slik at togne kjører minst mulig i kø.

 

Var det dette du tenkte på egenlig, eller er jeg ute å kjøre her nå? :p

Lenke til kommentar

     
- > - stasjon 1 - - > - - - - > - - stasjon 2 - > -
|                                                                 |
|                                                                 |
- < - stasjon 4 - - < - - - - < - - stasjon 3 - < -

Slik ser en RO-RO bane ut i praksis. Togene går i den samme retningen hele tiden - noe som gir mulighet for langt flere tog, samt mye mer effektivitet på stasjonene.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg mener. Skal se om jeg ikke kan få laget en slik bane, så ta bilde og la ekspertene her inne forklare meg hva som egentlig er poenget med en slik linje, og hvordan signallysene bør plaseres.

 

Men skal prøve tipsene deres, er jo ganske åpenlyst at det vil være mer effektivt å ha det slik framfor rette strekninger med to tog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...