Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe ny mobil...


Helloo

Anbefalte innlegg

Etter at jeg mistet min samsung e700, trenger jeg en ny mobiltelefon. Fint om noen kunne gi tips!:

 

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient:ikke viktig

-Spill:ikke viktig

 

 

Form:

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert

 

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6610

-Touchscreen: ikke viktig

 

 

Pris:

Ikke viktig

 

Diverse:

-Merke: Ikke viktig

-Kamera: Ja

-Videokamera: helst, men ikke viktig

-Symbian: ikke viktig

-triband:ja

-Infrarød port: helst, men ikke viktig

-Bluetooth: helst, men ikke viktig

-Minne: Nok til ganske mange bilder

-Minnekort?: helst, men ikke viktig

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: Ikke viktig

-Radio: Ikke viktig

 

-Satser mye på skjerm og kamera.

 

Takk for alle tips!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris:

-Ikke viktig

 

-Satser mye på skjerm og kamera.

 

Da synes jeg at du bør gå for Siemens S65, har et ganske bra skjerm og 1,3MPix kamera og muligheten for minnekort så du slipper å tenke på at du ikke har nok til å lagre masse bilder osv. Ellers har den vel alt du vil ha på mobilen din. IR og BT b.l.a :thumbup:

Lenke til kommentar

S65 har blitt som jeg alltid har sagt, en gedigen skuffelse for mange folk. UTROLIG buggete software, som gjør at du må gå til innkjøp til en kabel til 400,- eller sende inn din helt nye telefon til verksted i 3-7 dagers tid.

Syns selv 7610 ser mye bedre ut og høres mye bedre ut enn S65.

Siemens har rævva batteri, kameraet er ikke bedre så langt jeg har sett.

Lenke til kommentar
S65 har blitt som jeg alltid har sagt, en gedigen skuffelse for mange folk. UTROLIG buggete software, som gjør at du må gå til innkjøp til en kabel til 400,- eller sende inn din helt nye telefon til verksted i 3-7 dagers tid.

Syns selv 7610 ser mye bedre ut og høres mye bedre ut enn S65.

Siemens har rævva batteri, kameraet er ikke bedre så langt jeg har sett.

Enig.. Vi burde lage en Phone-Clan :p

Lenke til kommentar
S65 har blitt som jeg alltid har sagt, en gedigen skuffelse for mange folk. UTROLIG buggete software, som gjør at du må gå til innkjøp til en kabel til 400,- eller sende inn din helt nye telefon til verksted i 3-7 dagers tid.

Syns selv 7610 ser mye bedre ut og høres mye bedre ut enn S65.

Siemens har rævva batteri, kameraet er ikke bedre så langt jeg har sett.

Men så er jo 7610 tusen kroner dyrere og da. Dessuten så går de fleste til innkjøp av en slik kabel til 250 Kr for og overføre bilder og slik. Tenk litt før du poster

Lenke til kommentar
:no:  blir usikker nå jeg..

Skjønner godt at du er usikker, det er en mobiljungel der ute :)

 

Men hvis du vil satse på skjerm og kamera, og gjerne vil ha bluetooth, står det nok mellom (bl.a.) SE K700i og Siemens S65. S65'en har best kamera, mens K700i har best skjerm (S65 har større skjerm, men K700i har skarpere).

 

Uansett, hvis du bare skal lagre bildene på telefonen, er nok K700i retningen for deg. Jeg valgte S65, for den kan jeg ha litt mer kontroll på selv (med firmwareoppdateringer etc.)

Lenke til kommentar
s65: har den brukbar skjerm? Som er god og se på??

 

Likte e700 som en mobil, og da vil jeg ha en kvalitetstelefon igjen....

Likte du E700 vill du ivertfall like S65! Skjermen til S65 er en del bedre enn E700.

 

Jeg har sammenlignet bilder tatt med CX65 og K700 (på skjermen) og syntes faktisk at CX65 kom bedre ut en K700 selv om den har mindre skjermoppløsning! Dessuten kan du zoome på bildene etter du har tatt dem i Siemens mobilene... Det kan du ikke med k700i.

Lenke til kommentar
S65 har blitt som jeg alltid har sagt, en gedigen skuffelse for mange folk. UTROLIG buggete software, som gjør at du må gå til innkjøp til en kabel til 400,- eller sende inn din helt nye telefon til verksted i 3-7 dagers tid.

Syns selv 7610 ser mye bedre ut og høres mye bedre ut enn S65.

Siemens har rævva batteri, kameraet er ikke bedre så langt jeg har sett.

Men så er jo 7610 tusen kroner dyrere og da. Dessuten så går de fleste til innkjøp av en slik kabel til 250 Kr for og overføre bilder og slik. Tenk litt før du poster

Så vidt jeg vet koster en DCA-510 nesten 400 på expert.

Og hvem faen av vanlige folk kjøper det for å ha bildene over på pcen når kameraene er så jævla dårlige? Det er ikke mange brukbare bilder til fremkalling.

Jeg kan fortelle deg at hverken min mor, far, bror, bror, eller noen av mine venner er interesserte i å sende bildene over på pc'en da de allerede har et digitalt kamera.

At 7610 er "flere tusen" som du sier dyrere, gjør ikke problemene til Siemens S65 mindre.

Lenke til kommentar

PERSONLIG ville jeg valgt 7610 fremfor S65. Hvorfor?

 

De er nesten like store. Materialet på S65 gir meg en plastfølelse. Skjermen til 7610 syntes jeg er bedre. S65 har 0.3 MP MER en 7610, men syntes fargene ble bedre på 7610. 7610 har dessuten symbian som gir MANGE flere muligheter. Utseendet vil jeg ikke kommentere. Det blir opp til deg. Menyene på S65 er også simple...

 

Husk også at ALLE 5 telefoner vi fikk for test låste seg, slo seg av osv....Altså må du beregne en oppgradering. 7610 er mer stabil S65 BLIR sikkert også det etter oppgradering....

 

Dette er iallefall MIN mening. Jeg hadde 7610, solgte, kjøpte S65, SOLGTE etter to dager og kjøpte 7610 igjen....

 

Det er egentlig synd fordi jeg hadde STORE forventninger til S65. KAnskje FOR store :ermm: Vært Siemens tilhenger lenge og har vært på www.club-siemens.com forumet i årevis, men denne gangen syntes jeg ikke det er bra NOK

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...