Gå til innhold

TES: Hvordan få mer strengt i Morrowind ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei man må gå opp 1 level i hver av Mainskills, eller 3 av hver secondaryskill.

Litt lenge siden jeg har spilt det men mener det var sånn.

Misc-skillene går du aldri opp i level for å øke.

Longsword går du opp når du slåss med sverd, strength kommer som kombinasjon av flere ting, du kan nesten alltid level'e opp strengt som valg når du leveler opp. Du får 5 "poeng" du kan distribuere som du vil. alle 5 på strengt eller 3 på strength og 2 på endurance f.eks.

Og når du øker strength får du MYE bedre bæreevne.

Du får melding på skjermen når du har en ny level, så er det bare å sove.

 

Så du må faktisk bruke alle hovedskillene dine for å gå opp. Mye mere realistisk enn at man blir lvl 40 i destruction bare ved å mose små monstre i skogen med øks, ikke sant?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Les i manualen: side 23 dersom du har GOTY utgaven.

Men sånn i korte trekk her er en liten oppsummering.

For å gå opp en level må du:

Gå opp 10 skill-level til sammen fra Major/Minor skills. (Misc skills teller ikke for å gå opp i level, selv om de virker inn på bonusene du får).

Og så må du da meditere over hva du har lært. Trykk T

Lenke til kommentar

Trenger enda litt hjelp jeg, dere :p

 

Jeg var så dum å velge "socorer" eller noe slikt i begynelsen av spillet, noe som innebærer at jeg må drive med magi (bli bedre på magi) for å gå opp levler.. Jeg vil ikke bruke magi, så derfor lurte jeg på om dette kan endres på , enten i console eller med hjelp av en mod ?

 

Noen som kan linke til en mod som plasserer rike kjøpmenn omkring ?

 

Håper noen vet dette ?

Lenke til kommentar
Trenger enda litt hjelp jeg, dere :p

 

Jeg var så dum å velge "socorer" eller noe slikt i begynelsen av spillet, noe som innebærer at jeg må drive med magi (bli bedre på magi) for å gå opp levler.. Jeg vil ikke bruke magi, så derfor lurte jeg på om dette kan endres på , enten i console eller med hjelp av en mod ?

 

Noen som kan linke til en mod som plasserer rike kjøpmenn omkring ?

 

Håper noen vet dette ?

Har du Bloodmoon og/eller Tribunal?

 

Jeg kan lage en mod til deg hvis du vil.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det fins minst en mod som putter rike kjøpmenn rett ved siden av alle punktene du spawner når du bruker Divine Intervention og den andre teleport-spellen (almsivi intervention ellerno?). De fås kjøpt som scrolls overalt.

Jeg vet ikke navnet på den, men sjekk på

http://www.morrowindfiles.com

De har vanvittig mange brukerlagde modder.

 

Du popper alltid opp ved utgangen til nærmeste tempel eller nærmeste fort. Og der står det en selger innen rekkevidde så du kan overloade deg så mye du orker. Og selge all møkka til han.

 

Veit ikke om du kan bare bytte klasse midt i spillet, for det følger med forskjellige ferdigoppsett av mainskills og secondary skills med de forskjellige klassene. Så da måtte du isåfall få bytta ut mesteparten av skillene dine også, og det blir helt håpløst å få til. Får starte pånytt da..du er vel ikke kommet kjempelangt hvis du ikke vil bruke magi uansett?

 

Det beste er å velge en custom class og legge til de skillene du vil selv.

Men da må du jo ha endel spillerfaring så du vet hva som passer sammen osv.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Kan jo nevne at jeg begynte pånytt minst 5 ganger før jeg fant en type character jeg likte å spille med. Han var basert på Crusader-klassen, men bytta ut endel skills. Hadde mye strength pga Heavy Armor-skillen.

Ble en slags Battlemage med spesialisering på Heavy armor, longsword og destruction-magi. Minor skills var bl.a. Restoration (for å få healing-spells), alteration (for å åpne låste dører med Lock-spells og Levitation) osv..husker ikke alt. Kjekt å ha Mysticism også så man kan lære Mark og Recall (en effektiv teleporterings-kombinasjon. Mark setter merket du teleporterer tilbake til med Recall).

 

Og forresten, Morrowind er fullstendig ulineært, ingenting som sier du MÅ gjøre de samme questene hver gang. Du får ikke noe experience i dette spillet uansett for å gjøre oppdrag.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...