Gå til innhold

TES: Hvordan få mer strengt i Morrowind ?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ok, trenger litt mer hjelp jeg... Driver å skal bli vampyr...

Har funnet en vampyr som slår og slår meg men alikevell pådrar jeg meg ikke sykdommen.

 

Jeg fikk isteden noe som het Porpyric Hemophilia.

Det er vel ikke det samme som vampirism ?

 

Skal jeg bare la vampyren slå videre til han gir meg sykdommen eller er det noe annet som skal til.

 

Er foresten rase Wood elf. (75% common deasise resist)

Lenke til kommentar
Ok, trenger litt mer hjelp jeg... Driver å skal bli vampyr...

Har funnet en vampyr som slår og slår meg men alikevell pådrar jeg meg ikke sykdommen.

 

Jeg fikk isteden noe som het Porpyric Hemophilia.

Det er vel ikke det samme som vampirism ?

 

Skal jeg bare la vampyren slå videre til han gir meg sykdommen eller er det noe annet som skal til.

 

Er foresten rase Wood elf. (75% common deasise resist)

 

Hvis jeg husker riktig så det det netopp Porpyric Hemophilia det samma som vampirism, du må bare vente noen timer... så blir det værre.

Lenke til kommentar

Ok, men da står det i "jukset" mitt at det ikke går ann å kurere det med vanelig deasice cure etter 3 dager?

 

Hvordan skal jeg da kurere det når den tid kommer ?

 

Edit: har nå tatt "wait" i 4 dager men det skjedde ikke noe ! :(

Edit2: tok rest så funket det :)

 

Men hvordan kurer jeg dette her igjen ? :cry:

Endret av Jerix
Lenke til kommentar

Nei det er ingen vanlig kur for vampirisme. Men det er en kar i Vvardenfell som kan hjelpe deg. Det blir noen quests i seg selv. Se etter FAQ på http://www.gamefaqs.com (søk på morrowind oppe til høyre).

 

Du er også medlem av vampyrklanen til vampyren som "snudde" deg. Det er 3 forskjellige klaner, hver med sitt eget HQ, som gir massevis av vampyrspesifikke quests...ikke vær så kjapp å lete etter cure, spill litt som vampyr, det er ganske kult for rollespillingen sin del.

 

BTW: I den virkelige verden er det en sjelden sykdom som heter Porphyri som gir overfølsomhet for sollys, og veldig tørre, sprukne lepper, som drar munnen bakover i et slags konstant flir. De røde blodlegemene døde i kroppen, og en kur var å få friskt nytt blod ved jevne mellomrom (blodoverføring, ikke drikke det da). Tror den sykdommen er så godt som utrydda nå..en avart av anemi, bare mye værre.

De som var rammet av dette ble ofte tatt for å være vampyrer.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...