Gå til innhold

overklokking av XP2500+


vivastar

Anbefalte innlegg

hei ! jeg har en AMD athlon Xp 2500+ og skal overklokke den, det er dette jeg har tenkt å gjøre: Justere FSB'n fra 166mHz til 200mHz

 

og juster Vcore'n fra 1.65 til 1.70

 

 

Jeg har 400w PSU

 

Artic cooling copper silent 2(max Xp3400+)

 

 

Hva tror dere? kommer det til å bli bra, noe jeg burde være OBS på eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å unngå ekle overraskelser, kan du jo øke FSB i 5-10 mhz trinn istedenfor hele veien. Kjør Prime95 torture test og la den klare minst 10 tester før du øker hastigheten.

 

Personlig ville jeg økt FSB 5 mhz av gangen, helt til prime 95 feiler. Så begynt å øke strømmen til det blir stabilt igjen.

Lenke til kommentar
hei ! jeg har en AMD athlon Xp 2500+ og skal overklokke den, det er dette jeg har tenkt å gjøre: Justere FSB'n fra 166mHz til 200mHz

 

og juster Vcore'n fra 1.65 til 1.70

 

 

Jeg har 400w PSU

 

Artic cooling copper silent 2(max Xp3400+)

 

 

Hva tror dere? kommer det til å bli bra, noe jeg burde være OBS på eller?

Det kan ikke skje noe særlig på så lav volt, du må kanskje bare resete cmos.

Enten så går det eller så går det ikke. Men det beste er å steppe som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må sette min vcore over 1.75 (def 1.65) på mitt nye nf7-s 2.0 hovedkort og da får jeg feilregninger i prime hele veien. Kan egentlig ikke skjønne helt hva som er problemet da jeg kjørte den på 2.2 ghz med mitt asus a7v600 hovedkort der d funket hele knirkefint... (1.725v) Får en melding om at et regnestykke skulle være 0.4 mindre enn d d var ... Den liker og å hoppe ut i windows når jeg spiller med jevne mellomrom når den er overklokket, nå etter jeg fikk d nye hket mitt...

(tenkte faktisk jeg skulle prøve med 1.8 da det forrige hovedkortet mitt stilte vcore automatisk etter hva den trengte, og cpuen min er mye kaldere nå enn tidligere, kan heller gi deg et svar hvis d ikke er så lurt, hehe)

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

det spørs om ikke cpu'en ikke er helt "kar" for 2,2ghz, det jo helde du har skadet den littegrann da du flytta den over på det nye HK, min gamle barton 2500+ gikk som fot i ose lenge på 200*11, men så en dag ville den ikke det mer, da måttte jeg ned ca 100mhz for å få den stabil

 

andre tips:

nf7-s v2.0 undervolter med ca 0.05v bare så du vet det

 

en ting du bør enable i bios er cpu interface, det gir mye bedre ytelse på rammen

Lenke til kommentar
Min xp2500 hoppet fra 11*166 til 11*200 lekende lett.. Selv på standard vcore(1.65v)

 

Du burde og prøve det... Da skal CPU-en ikke lage noe mer varme enn den ville ha gjort på standard frekvens, ikke sant? Den lager ihvertfall mindre varme desto mindre volt den har, det vet jeg...

hmm, nå har jeg klokket maskinen min til Xp3200 , uten å justere på Vcore'n , å det fungerer perfekt (enda)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Regner med at du har nForce2 basert HK, og ikke VIA basert? VIA har ikke AGP/PCI lock? og da kan for høy FSB skade andre ting!

 

men jeg regner med du veit dette? :)

Jeg har nforce2 HK ja, Epox 8RDA3i!

Og jeg har EP-8Krai (VIA KT600).. og der fungerer FSB200 helt knirkefritt..

Det mr.Lee referer til er at Via-baserte HK ikke er helt greie ved "ukurante" FSB-"trinn", dvs. utenom 100,133,166,200 pga. manglede PCI/AGP-lock.

En "frisk" Barton 2500+ skal greit klare FSB200.. som du nå har sett..

Lenke til kommentar
Min xp2500 hoppet fra 11*166 til 11*200 lekende lett.. Selv på standard vcore(1.65v)

 

Du burde og prøve det... Da skal CPU-en ikke lage noe mer varme enn den ville ha gjort på standard frekvens, ikke sant? Den lager ihvertfall mindre varme desto mindre volt den har, det vet jeg...

hmm, nå har jeg klokket maskinen min til Xp3200 , uten å justere på Vcore'n , å det fungerer perfekt (enda)

Jeg og, først når man kom over fsb på 205-210 at volten måtte litt opp

Lenke til kommentar

Kan noen please forklare meg hvordan man stiller på vcore??

 

Finner CPU Voltage Controll, men selv om jeg setter denne på 1,7 så forblir den på 1,65..

 

Er det den jeg skal stille på, eller er det et annet sted??

Og isåfall hvis det er den, hvorfor juster dda ikke volten seg??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...