Finzac Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Har akkurat flyttet inn i ny hybel, og skulle gjerne ha kommet meg på nett snart. Det er eget telefonuttak der, men linja er, ifølge huseier, "splittet" med leiligheten over - ettersom jeg har skjønt så er det to separate linjer som går sammen til sentralen!? Er det nødvendig med direktelinje for å få adsl, eller går det med denne splittede linja dersom det bare er jeg som skal ha adsl?
Hårek Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Er ganske sikker på at det ikke går, det blir konflikter med en slik splitter og ADSL.
JaViZ Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 (endret) det er ikke mulig å kjøre ADSL over en linje som har digital 2-kanal eller eldre type BF(bærefrekvens). EDIT: kan forøvrig nevne at dette ikke bør by på noen problemer når du bestiller bredbånd såfremt det er ledig(e) par i kablen inn til huset. det er nett-leverandørens ansvar å gi ISP'en din et reint par frem til kunde gjennom aksess-nett så det fixer de etter bestilling. Endret 30. august 2004 av JaViZ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå