Gå til innhold

Test av ECS Green 556E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at poenget her er vel det at multicom er "godkjente" forhandlere, og det stilles derfor krav til utsjekk av maskin før den forlater butikken. DI vil da ikke være pålagt å kjøre denne utsjekken. Jeg snakka med DI og de fortalte det at de IKKE var "godkjente" slik DoubleT sa, men de har flere års erfaring med å bygge sammen Elitegroup, Asus osv. Og problemet med BIOS'en som ikke støttet Dothan, var de ikke klar over og er nå rettet opp. Etter hva jeg har lest, som Skrekkugle også påpekte, så virker det som om DI har ihvertfall like god service som det multicom har. Med andre ord; jeg har ingen betenkligheter med å bestille fra DI.. *Bare de kan se å få inn laptoppen min......*;)

mvh

-totto

Lenke til kommentar

Denne testen ødelegger helt klart multicoms salgstriks:

 

"DinSide gir terningkast 5 og skriver: "GREEN556 ER EN AV DE ALLER KRAFTIGSTE CENTRINOENE VI HAR TESTET!", "HELT MUSESTILLE" og "SÅNN SKAL DET GJØRES"

 

Dette reklamerer multicom med når de skal selge pc'en :!:

 

Uansett:

 

Litt rart at barbara og dinside har så forskjellige syn på det hele

 

-z00l-

Lenke til kommentar

heh, ZoL: ta en titt rundt på forumet her før du kaller det "salgstriks", alle som har den sier jo at den er musestille, under "vanlig bruk" that is. Det står også hos dinside. Og pcen er jo kraftig, det sier jo barbara.no også. Uansett, hvem velger du å tro, 20 karer som faktisk EIER laptoppen, eller en side som har ett par dager å teste den ut på??

-totto

Lenke til kommentar

Fra testen:

ECS har tydeligvis satset på billige LCD-paneler, skjermen på maskinen har dårlig innsynsvinkel sammenliknet mot andre bærbare vi har testet. Responsen under spill er heller ikke imponerende
Kan si meg enig i dette. Prøvde en Compal CL50 på skolen i dag og ble veldig imponert over skjermen (i forhold til g556e) innsynsvinkel var bra, og byggekvaliteten generelt virket bedre. Har vært plaget med responstid på skjermen på g556e i 2D spill.
Lenke til kommentar

Hårreisende! :hrm:

Er selv eier av en slik GREEN 556E, og denne testen gir et helt feil inntrykk.

Vil tro at det er på bakgrunn av at det er en litt merkelig utgave som er benyttet i testen. Nylig testet (30.08), men tidligere utgave/dårlig løsning?

Nyere utgaver skal ha bedre kjøleløsning og tastatur. Må påpekes at den jeg har er satt sammen av Multicom.

 

Generelt er dette etter min mening en helt suveren bærbar til genial pris. :thumbup:

Hevdes i testen at det oppsettet kostet 20.000,-. Den utgaven jeg er strålende fornøyd med får man for 17.000,-. G556E DVD±RW D1700 15" 80GB 1.0GB.

 

Stusser litt over testens tendens til å ta bagateller og blåse dem opp til store problemer. Noe som gir et generelt inntrykk av mangel på saklighet.

Solid nok i massevis bygget, for eksempel... om man ikke skal bruke den til å slå ihjel innbruddstyver med da... :p Laptop-veske anbefales vel til de fleste bærbare?

 

Ingen bios-problemer. God skjerm. God kvalitetsfølelse. Herlig støynivå. Knall funksjonalitet. DVD +/-R.

 

Enig i at batteriet er dårlig. 4 timers levetid angis. Aldri oppnådd over 2 timer, selv ved lite bruk og strømsparing på.

Liten touchpad, ja... Veel, syns ikke noe om de der uansett. Bruker mus, men ser at det kan være et problem for enkelte, ja.

Få usb-porter? Tja... 2 er en grei start iallfall. Har man behovet er jo ikke en usb-hub verdens største investering, noe som har ført meg opp i 8 usb porter.

 

Var vel en litt tvilsom test, men grei nok. Slike tester bør jo alltid leses med en dose skepsis og selvstendig tenkning. :roll:

 

Og aprops bagateller som blåses opp... Va d noen som nevnte dåli nårsk? ;)

 

Alion

Lenke til kommentar

Hmmmm

 

 

Eg kjenner meg rett og slett ikkje igjen av dei svakheitene som kom fram på den testen.

Eg er glad eg kjøpte maksina før eg leste denne testen. Eg har sett på Hw.no (&co) som seriøse, men eg har tvilt meir og meir, men no er det slutt på tvilen.

 

Det eg reagerte på er:

 

* Dårlig skjerm, Skjermen er god den. Skjønner ikkje heilt kva dei har og utsette på den.

* Støynivå, Støynivået er heilt perfekt, skal masse tungt arbeid til før den girer opp.

* Kvalitet og kvalitetsfølelse, Ser ikkje dette som noko problem, er ikkje ei slegge den skal brukes som.

* Noe dårlig funksjonalitet, På kva då?

* Svak batterilevetid, Batteri tida er ok den, eg synes den er veldig bra eg

* Bare DVD+R, HALLO! her spørs det kva D-I setter inni den da, eg f.eks har ikkje dvd brenner ein gang (har i stasjoner, spare penger)

* Små pekebrettaster, Bruker ikkje dei tastene, "tapper" kun på pekebrettet, det er mykje fortare, og knappane er ikkje for små, da er det testern som har for store fingrer. Eg har også ei MS IntelliMouse 4, som eg brukar til den bærbare, men er ikkje altid eg gidd og koble den til, eg liker faktisk musplata, ja, den er presis, ikkje slik som det stod i testen.

* Dum plassering av mikrofon, Synes microfon plasseringen er perfekt.

 

Andre ting eg reagerte på:

 

Parallell port: Nei

Ta ein titt bak på maksina og sjå kva du finner der, jaudå, der er parralellporten.

 

WLAN / Bluetooth Integrert Broadcom (802.11g) / Nei

I min pc står det eit Intel Pro Wireless 2200BG, og det med tråd i er Realtek trur eg (kan ikkje sjå etter, straumlaus)

 

Dei kan ikkje sutre over at maskina kun har dvd+r, det spørs jo kva dei som setter i sammen maskina putter inni den.

 

Ein ting eg lurer litt på er kvifor ikkje dei skriver meir om dei gode tinga på maskina.

F.eks 5.1 spdif utgang, kan brukes til prosjektor i HTPC oppsett, bruke VGA ut, og Spdif til lyden og man har ein dvd speler.

 

Skal du bruke maskina til speling, så er det ikkej vits og kjøpe med så kraftig prosessor ser det ut som. Eg fikk 2724 3dmark03 poeng. Lurer på kvifor dei ikkje fikk meir, dessuten kunne dei godt ha testa 3dmark 2001 også.

 

Det kunne nok sikkert med ein fordel være fleire usb porter og slikt på den. Det at ikkje det er muligheit for port replikator er også eit lite minus, men det er ikkje noko problem for meg. Dessuten kan man kjøpe seg ein USB hub, også koble til mus og tastatur og slikt på den.

 

Eg har i allefall ikkje hatt noko problem med biosen og slikt. Eg kjøpte mi frå Multicom, og alt har gått fint! Multicom tester kanskje maskinene dei sender ut litt bedre enn det D-I gjer? Eg veit ikkje.

 

Maskina som eg har er

denne om nokon lurte.

 

Pentium M 1500 Dothan 2mb

512 mb ram

40gb hd

cd-r/dvdrom

ati radeon 9700 mobile

 

Bilder av min er her

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Double T / Multicom:

Først og fremst, takk for at dere går ut med en "offisiell uttalelse", veldig bra. Men ble litt usikker etter å ha lest det dere skrev, er det sånn at Digital Impuls selger maskiner i Norge uten Elitegroups "godkjenning"?? At de problemene som oppstår, kommer av dårlig kvalitets-sikring fra lokale forhandlere, (butikker altså..)??

Fint om dere kan svare på dette..

Mvh

Totto

Ja, at maskina blir levert med feil bios er Digital Impuls sin feil.

Den blir jo satt sammen der, og da er det dei som skal ta siste kvalitetsjekken, og oppdage feil som dette her.

 

Hva skal DI egentlig kunne gjøre sånn helt konkret for at maskinen skal kunne avvike(?) fra Elitegroup sine kvalitetskontroll?

 

Dei kan sette den sammen feil. Slurve med kvalitetskontrollen, (eller i faen i den og håpe at dei har satt den rett sammen)

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Skrekkugle: nå skal du ikke glemme at når noe funker som det skal så er alle glade og fornøyde, men med en gang noe ikke er HELT som det skal, så sutrer man til den store gullmedaljen. Det er ett folkesyndrom..

Du må nesten veie dette opp her, greit at mange klager på småting, en del av postene er fra før Elitegroup gjorde de endringene som dinside.no har påpekt. Du ser jo også at det er veldig mange som har en G556 her, og jeg vil si at det er ett større antall av g556 eiere som er veldig fornøyde, enn det er folk med negative opplevelser... Jeg venter med å gjøre opp min mening til jeg har hatt den litt, og hei, funker det ikke... Så har man angrerett:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...