Gå til innhold

Er dette et bra kamera til "vanlig" bruk?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av nytt kamera i nermeste frem tid, dvs. innen 2 måneder. (eller så fort jeg får skrapt sammen 2500kr)

 

Har sett litt rundt og fant ut at dette kameraet ville være greit for meg, noen som har noe å si om dette kameraet? Jeg har velgt det kameraet pga det bruker SD eller MMC minnekort. Og jeg har sett meg ut et MMC kort på 256mb for litt over 300kr, og etter alt jeg vet så er SD og MMC like bra.

 

Hvis det er noen andre som har et annet kamera å anbefale så er det bare å si ifra, men helt si litt om hvorfor du anbefaler det kameraet.

 

Hilse Lars

Endret av Carrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg så på det Kodak kameraet var at det var til en overkommelig pris. Hvis jeg skal kjøpe det kameraet må jeg spare over halvannen høvding mer en det jeg hadde planlagt. Og jeg klarer ikke få tak i så mye penger på kort tid(1-2 måneder) og jeg har ikke tenkt å bruke komf. pengene mine. (enda).

 

Vet at det kameraet er bra, faren og broren min hadde hver sitt før,(noen stjal broren min sitt :mad: ) men jeg trenger ikke et "super" kamera nå. Jeg er bare 15 og bruker kameraet til ting som nytt år, ferier, små turer, bilder av annet tull som jeg kommer på å ta bilde av...

 

Takk for forslaget men jeg vil helt holde meg under 2500 for kamera og den 256mb minne brikka.

Lenke til kommentar

Med det budsjettet ville jeg da heller sett på dette: https://prisguiden.no/produkt/16337 fra Olympus. Selv om du "bare" er 15, får du da et dritbra kamera med svært gode egenskaper. Du får f.eks. hele 8x optisk zoom, og det skal jeg love deg du vil like, spesielt på tur i skog og mark. Jeg har selv en storebror, C-750, som jeg er svært fornøyd med. Den jeg referer til, C-725, er en eldre modell, som derfor er særdeles prisgunstig nå. Den koster bare rundt 2000, og det er ekstremt mye kamera for pengene. Det er riktignok noe større en disse små kameraene i 10-pakning røyk-størrelse, men kan heller ikke på noen måte sammenliknes.

C-700 serien har pga. den kraftige zoomen ikke normal optisk søker, men har også i den lille søkeren en LCD-skjerm. Det er litt uvant i begynnelsen, men det venner man seg raskt til. Fordelen er at du har samme informasjon som på den store skjermen, og ser altså all info som kamerainnstilinger, bilder igjen på kortet, osv. Du kan lese tester av liknende kameraer i C-700-serien her på Akam.no.

Ellers kan du se eksempelbilder fra mitt C-750 (4 megapixel) samt fra mitt forrige C-700 (2 megapixel) på Tronds Galleri.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

God dag

 

Jeg er selv på utkikk etter et digitalkamera i denne prisklassen. Jeg fikk enbefalt HP Photosmart PS735 (inkl. dokking) av www.netshop.no ettersom at jeg kommer til å handle en god del andre ting fra denne webshoppen om kort tid. Hvordan er Olympus Camedia C-725 Ultra Zoom i forhold til dette digitale kameraet? Finnes det andre kameraer som er bedre og befinner seg i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Heisann..

 

har tidligere solgt det Casio Exilim EX-Z40 og må si at det er et kjempekamera.

 

Stor skjerm, 2mm større vidvinkel enn f. eks ixus 500. og laaaang levetid. Produsent oppgir 360 bilder.. ( :lol: ( man vet jo hvor pålitlige produsentene er når det gjelder batteritid.)

Men vet at dette holder lenge mellom hver ladning grunnet at en venninne av meg har det kameraet.

 

Men en ting jeg lurer litt på er hvorfor det står 10MB innebygget minne på komplett sin hjemmeside. For den jeg solgte var det 32mb innebygget minne i.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Du kommer langt med et 128 MB-kort, Carrox. Jeg har som sagt 4 megapixel og har et 128 MB og et 64 MB. De koster ikke all verden. Det går jo an å kjøpe større kort når de faller i pris. Siden C-725 da er et 3 megapixel kamera, får du jo også plass til flere bilder enn på mitt. Det er jo heller ikke bare lurt å satse på størst mulig kort. Når uhellet er ute og kortet streiker, er det jo mer ergelig jo flere bilder det var stappet inn på det. Fordeling av risikoen med flere mindre kort, sier nå jeg.

Men det er et fritt land, så valget er ditt.'

Lenke til kommentar

Til mitt Olympus 750 UZ fulgte det med en batterilader og 4stk AA batterier. Jeg har kjøpt et ekstra sett oppladbare batterier. Når fotograferer har jeg alltid med meg et ekstra sett friske batterier.

 

Laderen bruker ca 10t på å lade opp batteriene.

 

Kameraet sitt interne minne (ikke xD kortet) slettes når det står uten batteri . Derfor er det lurt å ha et ekstra sett, sånn at kameraet ikke blir stående strømløst for lenge. Da må du legge inn dato osv inn på nytt.

 

De medfølgende batteriene kan lagre 1700mAh energi. Kjøp oppladbare batterier som min lagrer 2000mAh. Clas Ohlson er billig.

Lenke til kommentar

:dontgetit: Er i det treige humøret i dag. Batteriene er ikke oppladbare (de kan brukes en gang) og stativet er bra? Det du mente? Og jeg bør kjøpe noen 2100mAh-batterier? Og noen som vet om feste på det kameraet er 1/4"?

 

 

(Grunnen til at detter innlegget er "dårlig" skrevet er at jeg skrev det en gang, så kom jeg borti feil knapp+jeg må på do)

Lenke til kommentar

Alle stativer passer på alle kameraer.

 

For dere som flølger med på denne tråden:

 

Kjøpte meg en 2*66 mm lupe. Jeg har tilgang på en datastyrt dreiebenk.

 

Jeg tenkte å ta ut linsen fra lupen og dreie en hylse med gjenger, sånn at hylsen med lupe kan monteres på gjengene på objektivet til kameraet. (Olympus C-750.)

 

Hensikten er å få 2X forstørrelse på makofotograferingen.

 

Noen som er intressert i et sånt hjemmelaget objektiv? Tenkte å lage det i PVC.

 

Tar bare 3min å lage etter at jeg har laget det første eksemplaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...