Gå til innhold

Likestillingens korttenkte navneidioti


Anbefalte innlegg

En konsekvens av likestillingen er at når to personer gifter seg beholder hun "pikenavnet" sitt. For å markere at her i gården er man likestilt skal selvsagt barna ha begge foreldrenes etternavn. Lille Andreas blir f.eks hetende Andreas Karlsen Nilsen.

 

Når Andreas vokser opp og møter sin store kjærlighet i Camilla Borchgrewink Morgenstierne, skal avkommet, ei jente ved navn Pia Therese selvsagt ha både mor og far sine etternavn. Man kan jo ikke skuffe hverken foreldre eller besteforeldre på mors eller fars- siden. Altså blir det Pia Therese Karlsen Nilsen Borchgrewink Morgenstierne.

 

Lille Pia Therese blir også stor en gang og gifter seg med Egon Thomas Fueselstiert Bache Løwenskiold Gabrielsen. Naturen går sin gang og barnet deres, Pehr Karlsen Nilsen Borchgrewink Morgenstierne Fueselstiert Bache Løwenskiold Gabrielsen har forlengst skjønt hvorfor han bare blir kalt PK.

 

Kort sagt: dagens egosentriske foreldre har i den navlebeskuende likestillingens navn ikke tenkt ett hakk lenger en til sin egen nesetipp når de ikke klarer å innse at de lager et helvete for barna sine ved å tviholde på fødenavnet sitt.

 

Hvor mange latterlige navnekombinasjoner kommer vi ikke til å se i de neste generasjonene som følge av foreldrenes korttenkthet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Syns barnet skal fa velge hvilket etternavn de vil ha nar de blir eldre.

:) Med det sagt har jeg to etternavn i mitt navn, men jeg kommer bare til a bruke en av de pa mine unger...

Lenke til kommentar

Her i gården har moderen beholdt navnet sitt. Men det betyr jo ikke at jeg som avkom må ha mer enn ett etternavn. :roll:

 

 

Det du sier med at ungene får to etternavn fra foreldrene sine er selvfølgelig en realitet, men det er vel heller sjelden at alle navnene går i arv til neste generasjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...