Gå til innhold

RAM for 2000kr til 2800kr

chairgame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte nettopp :

Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB 64Meg x 8, 400MHz, with LED, 3-4-4-8

til 2300kr. Har ikke fått testen den noe særlig enda, men den skulle på papiret være god.

Skrevet
Har ikke fått testen den noe særlig enda, men den skulle på papiret være god.

Den er ikke god, den er stor. 3-4-4-8 er dårlige timings på PC3200. 512 MB er en god del kjappere.

Skrevet (endret)

å, jeg så ikke at det var en brikke, da tar jeg heller den samme versjonen med 2 brikker

mener du ikke at 2x 512 får mere timings?

blir dette den samme versjonen , men med dual channel?

Endret av magnusloe
Skrevet
å, jeg så ikke at det var en brikke, da tar jeg heller den samme versjonen med 2 brikker

mener du ikke at 2x 512 får mere timings?

Lavere timings = bedre ytelse

Høyere timings = dårligere ytelse

2x512MB har lavere timings enn 1x1024MB...

Skrevet
er de pmi brikkene med 2,2,2,5 latency bra? siden de har så lav latency

De holder det de lover (2-2-2-5@DDR400), men utover det vet jeg ikke mye mer (med tanke på klokking og sånt), er ihvertfall svinbillige brikker til å ha slik ytelse.

Skrevet (endret)

Hei linker deg hit.Hvor jeg har skrevet om de nye brikkene mine.http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=286838&hl= Kansje noe å vurdere? Edit: Linken funker ikke. cut and paste

Endret av bertil_low
Skrevet
Ikke kjøp én 1024MB brikke, 2x512MB får lavere timings i tillegg til utnyttet Dual-channel (om du har støtte for det).

Asus A7N8X-E Deluxe har nok det ja.

gå for dual channel, absolutt et bedre valg. er ikke så oppdatert på ram-merker, men tror corsair er et fint valg

Skrevet
Ikke kjøp én 1024MB brikke, 2x512MB får lavere timings i tillegg til utnyttet Dual-channel (om du har støtte for det).

hvorfor ikke? hadde jeg vært han, så hadde jeg ikke bryd meg om timmings, som vi har sett hjelper lite på ytelsen, ville valgt 2X 1024mb twinmos Pc3200 eller en corsair 1GB brikke og senere kjøpt en Giga til. da får du hele 2GB ram!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...