Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, ip trøbbel 0.0.0.0


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp...

 

Etter jeg drev og tuklet med oppdatering av et software (som feilet) får jeg ikke connect på trådløst netterk. Dvs, Dlink DWL650+ kobler opp til dlink routeren uten trøbbel men jeg får ip 0.0.0.0. Repair funker ikke, release funker ikke, andre maskiner her får tildelt valid ip og alt er greit..

 

Hvordan kan jeg ordne dette..

 

:blush::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du rett og slett ikke får kontakt med DHCP-serveren i routeren og dermed ikke får tildelt noen IP-adresse. Siden andre maskiner får tildelt IP-adresse (de er også trådløse, right?) så ser routeren ut til å fungere greit nok. Feilsøk på maskinen som ikke får koblet opp du, sjekk at TCP/IP-innstillingene er korrekte (se på en av de andre maskinene som fungerer og sammenlign med dem).

 

Uansett; du gir oss hverken mye å gå på eller et spesielt godt bilde av hvordan oppsettet ditt er, så det blir mest gjetning herfra til du evt. kan komme med mer informasjon/får feilsøkt litt.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve og gi mer detaljer..

 

Vi har flere laptoper i trådløst nettverk, dlink utstyr. Etter jeg drev og oppgraderte norton systemworks fikk jeg problemer. Laptoppen min får full connect mot routeren, men invalid IP. Når jeg forsøker repair får jeg følgende:

 

The following steps of the repair operation failed

renewing the IP adresse

refreshing all dhcp leases and re-registering dns name

 

contact admin or isp.

 

ALle andre laptop fungerer, så det er ikke routeren.

 

Ved ipconfig/renew får jeg: no operation can be performoed on local area network while it has its media disconnected.

 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan komme med av detaljer...Jeg får tilkobling dersom jeg bruker analog modem..

 

MrG

Lenke til kommentar
Ved ipconfig/renew får jeg: no operation can be performoed on local area network while it has its media disconnected.

Har du flere nettverkskort i laptop'en?

Er du sikker på at WLAN connection mot router er oppe?

Den sier jo at nettforbindelsen du prøver å få tildelt IP over er frakoblet..

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt og sette IP, subnet og gateway manuelt uten at jeg får trafikk av den grunn..Jeg får da riktig ip men ved "repair" så får jeg nå kun feil på refreshing all dhcp leases and re.registering dns names..

 

Jeg har forøvrig flyttet meg fra trådløst på kontoret til trådløst hjemme, samme problem..Forsøkt og både med kryptering og uten..

 

Det er wireless network connection status som er oppe.

 

Jeg har dlink pcmcia addon wireless kort i tillegg til vanlig lanport..Om dette betyr at jeg har flere nettverkskort vet jeg ikke..

 

Jeg er rådløs... :hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar

En annen detalj...når jeg kjører ipconfig får jeg "connection-spesific dns suffix:bluecom.com"

 

Bluecom har jeg på jobb, jeg er hjemme nå med nextgentel?!?!

 

Jeg har satt ip, subnet, gateway og dns riktig for ngt..likt som min stasjonære med annen ip selvsagt..

 

MrG

Lenke til kommentar
Det skjedde noe lignende med meg på tråløst nett da jeg ikke brukte rett krypteringsnøkkel. (det var ikke min feil. Han som eier routeren ga meg feil nøkkel)

Om det er dette som er problemet så ser du at du får en "Automatisk Privat Adresse" istedet for en fra DHCP etter en stund.

Denne type ip-adresser er som oftest 169-iper, ikke 0.0.0.0, det er mer vanlig om man ikke får noe kontakt med noe som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar
dette har jeg prøvd .... får ebskjed om at mediumet er frakoblet, noe det slett ikke er. det står jo å lyser

 

Har du sjekket om Local Area Connection i Network Connections er disabled?

I så tilfelle, enable den og om det er problemet vil du da få kontakt med AP og få tildelt Ip-adresse fra DHCP.

Kjør så Ipconfig /release, Ipconfig /renew i command-prompt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...