Gå til innhold

Minnevalg, hvilken type er best?

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe ny maskin og nytt minne. Maskina skal brukes hovedsaklig til tegning og krever bra utstyr.

hittil så har jeg valgt ut:

AMD64 3500+

nforce2 250 s939

2x1 GB RAM

Men ram er jeg litt usikker på. Finnes så mange modeller, og jeg har hørt skryt om mye skryt og mangt!

Helst hadde jeg lyst på denne i 1GB-versjon med 2 i latency. Men det finnes altså ikke. Derfor ser jeg etter tips om et fullgodt alternativ.

Er det noen som kan hjelpe meg til å finne fram til 2x1 GB skikkelig bra ram, helst til under 6000kr ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvem er best av disse corsair-brikkene opp i mot de jeg nettopp ble henvist til?

Skal kjøpe veldig raskt, så er veldig takknemlig for svar! Trenger et supert minne!

Det meste av ram med livstidsgarati holder i lange baner. Du kommer ikke til å merke forskjell om du kjøper det ene eller det andre. Under normal bruk så er det fint lite som skiller ram til 2000kr og ram til 3000kr

Endret av C4STOR
Skrevet

OCZ-brikkene, men fant nettopp ut i en artikkel hos Extremetech(se annen post i kategori) som sa at CAS har veldig lite å si, men så var det ordtaket:

Mange bekker små, blir en stor Å.

Ville gått for OCZ-brikkene.

Skrevet

CAS har fint lite å si, men det er andre viktigere faktorer som er senket på OCZ'en, f.eks den viktigste RAS# to CAS# som er senket fra 4 til 3, og RAS# Precharge (ganske viktig) som er senket fra 4 til 2. Alt dette gir en god del bedre ytelse jevnt over. Siden du i tillegg har et AMD64-system så er timings en enda viktigere faktor enn på f.eks et Intel system.

Skrevet

Maskina skal brukes til tegning med store filer(300-700mb), bruker for det meste corel painter. Av den grunn går jeg for OCZ, når det en eller annen gang kommer på lager igjen hos netshop.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...