Gå til innhold

TI 4200 - defekt vifte.....hva nå?


tejas

Anbefalte innlegg

Har et TI 4200 kort hvor vifta er (nesten) gåen på. Vifta burer og går ujevnt....

 

Til sitt bruk fungerer kortet utmerket, så jeg har ikke behov for å bytte det ut.

 

Finnes det en grei løsning for å bytte vifta ev. sette på en vifteløs kjøleribbe?

 

Pc'n blir i hovedsak brukt til web og videoredigering. Noe spilling blir det oxo...

 

Noen som har noen tips?

 

mvh

Tejas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har et gforce 2ti kort som vita er gåen, Dem bråka som et fly så jeg nappa ut kontakten, kortet blir H.... varmt men fungerer helt fint..

 

 

kan ikke garantere at et g4ti kort vil reagere på samme måte.

 

 

 

Uansett surt å svi av 200kr+ frakt på ei kjøleløsning til et kort som er verd 500 spenn

Endret av chil
Lenke til kommentar
Har et TI 4200 kort hvor vifta er (nesten) gåen på. Vifta burer og går ujevnt....

 

Til sitt bruk fungerer kortet utmerket, så jeg har ikke behov for å bytte det ut.

 

Finnes det en grei løsning for å bytte vifta ev. sette på en vifteløs kjøleribbe?

 

Pc'n blir i hovedsak brukt til web og videoredigering. Noe spilling blir det oxo...

 

Noen som har noen tips?

 

mvh

Tejas

Hadde samme problem med mitt gamle MSI TI 4200 8X, demonterte ribbe og vifte, gjorde rent og ga vifta en liten dråpe symaskinolje, før jeg monterte alt sammen igjen.

Funka for meg... :D

Lenke til kommentar

Det enkle er ofte det beste.....Har jeg ikke hørt det i en reklame???

 

Takk for gode tips :w00t:

 

Har demontert kjølinga en gang før, men tenkte ikke engang tanken på at det går ann å prøve med litt symaskinolje :blush:

 

Det skal ihvertfall prøves nå....

 

nok engang - Takk for hjelpen.

 

(funker ikke det har jeg nå flere linker å se nærmere på ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...