Gå til innhold

Bittorrent Super Klient


Nobrains

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Bittorrent klienten PTC i lengere tid, når de endelig kom ut med ny version så driver den bare og overloader og kræsjer servern min. PTC er det samma som en vanlig bittorrent klient bare at den har et DC/FTP aktig vindu og funksjon. Den kan altså ha 20 torrenter som går samtidig under samma program og felles instillinger, veldig greit hvis man laster ned mye. Siden den nye versionen av PTC kræsja maskinen min etter en stund så gikk jeg tilbake til den gamle, men den støtter ikke "compact tracker protocol" så fler og fler nye torrenter funker ikke. Jeg leter derfor etter alternativer, jeg har prøvd en som het ABC den likte jeg ikke. Lurer på om noen har anbefalinger til bittorrent klient til meg, en som kan kjøre mange torrentser i samme program. Den kan gjerne være liten, diskre og kreve lite systemkraft :) .

(Det er slit og google og prøve 20 forskjellige programmer som ikke duger for og så finne det ene som noen her anbefaler)

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bittorrent experimental. Azuerus har fokusert ALT for mye på det grafiske

 

bittorrent experimental, hvis jeg ikke tar feil er det et og et vindu for hver torrent. Det er greit det hvis det var det jeg var ute etter :)

 

Jeg laster ned og tester Azuerus nå jeg :) fleste her anbefalte den. Takk for svarene! :)

Lenke til kommentar
Ok har testa det litt nå... SINNSYKT bra forhold til det jeg hadde... :D

Er bare så mye og trykke på og konfigurere, jeg blir helt hyper :p

Hvis noen andre trenger noen avanserte bittorrent klienter vil jeg bare anbefale denne jeg og :thumbup:

Hva synes du om denne her i forhold til ABC? Og hva var det egentlig du ikke likte med ABC?

Lenke til kommentar
Ok har testa det litt nå... SINNSYKT bra forhold til det jeg hadde... :D

Er bare så mye og trykke på og konfigurere, jeg blir helt hyper :p

Hvis noen andre trenger noen avanserte bittorrent klienter vil jeg bare anbefale denne jeg og  :thumbup:

Hva synes du om denne her i forhold til ABC? Og hva var det egentlig du ikke likte med ABC?

 

ABC, hva jeg ikke likte med den, lenge siden jeg brukte den. Men den hadde masse funksjoner jeg ikke trengte og en stygg og vansklig GUI, men det er vel en smaksak det er mange som bruker ABC.

 

Det er vanskelig og sammenligne Azerus med ABC, fordi Azerus er så mye bedre en det jeg hadde (PTC og ABC). Til nå det jeg har likt best med Azerus er den mye bedre kontrollen på hva og hvem du laster ned fra, og ikke minst det at du kan velge ut enkelte filer og laste ned i en torrent fil. Veldig enkel speed limit og kø system, har ikke merka at dette programmet bruker noe mer ressurser enn hva PTC gjorde. Men nå har jeg bare testa programmet i noen timer. Jeg kjører 12 torrenter nå og ligger på ca 50% av linja mi, den burde vel egentlig maxa linja mi. Om det er torrentene som har dårlig seed/clients eller om maskinen ikke takler det vet jeg ikke enda. (den takla mange torrents med ptc da ) Får se hvordan det utvikler seg :).

Lenke til kommentar

Takker også får alle tips, ettersom jeg trengte en bra en jeg også.

 

Men litt OT; hvordan får jeg bra speed gjennom en router? Mange av disse programma har disse gule lysa, hvor jeg da leste på infoen om en, at jeg muligens kunne være bak et router f.eks, som jeg er! Går så tregt, snakk om 3-4kb/s.. :roll:

 

Hvordan fikse dette med en enkel og grei beskrivning?

 

Takker for evnt. svar! :)

 

Edit: Og ja, det var flere "seed'ere", en "leechere". Om man skulle tro det var dårlig med upload.

 

Edit2: Fant noe om Port Forwarding to 6881, visst jeg skulle være bak en router, hvordan gjør jeg dette, og funker det, er spørsmålet mitt nå? :roll:

 

Fortsatt takknemelig for evnt. svar!! :w00t:

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...