Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

86' Golf GTi 16v (showcase)

Opus

Anbefalte innlegg

Skrevet

GTi'en min. :)

Juli.jpg

Jettafront

Golf-004.jpg

Lexuslykter

Juli-045.jpg

16" 7 eika felg, med 205 x 45 gummi. (konstant på leting etter spor i veien :roll: )

Golf-020.jpg

August-032.jpg

1,8 16v

Bilen er senka 60/60,Jamex fjærer, korte gassdempere.

90' fangere foran og bak.

2,5" eksos

Tipper at emblemfri grill med Angleeyes *drømme* , 88' dører og sorte baklykter kommer med tiden.

Motoren skal ut om en uke og renoveres av undertegnede.

Synspunkter og spørsmål? Ja takk. :)

Edit:

Fikk spørsmål via PM om hva GTi'en ligger på i forsikring.

Jeg betaler 4600,- i Vesta for minikasko, nå er det 70% bonus på forsikringen min og bilen benyttes ikke av personer under 23år.

Kravet de stillte siden det er en GTi, er at det er monter alarm eller startsperre og at den står i garasje.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser iallefall bedre ut enn med Lexus-lyktene. Spesielt når en soter bakrutene så er det lurt å ha sota mørke/baklykter.

Endret av tjalla
Skrevet

Er ingen stor fan av golfer (spesielt 2'ere). Bra at du tok av leksuslyktene ivhertfall. Og den plastgreia rundt bakluka? Syns en "vanlig" golf-front med doble lykterl er penere enn jettafronten.

Ellers må jeg si dette var en golf jeg godt kunne blitt sett i ;)

Skrevet
Synspunkter og spørsmål? Ja takk. :)

Ok, here we go:

Likte ikke Lexuslyktene overhodet, bra at du byttet dem ut. De nye var bedre, men jeg hadde ikke helt sansen for dem heller. For mye soting. Hva med sånne delvis sotede lykter der kun blink/rygg er sotet? Jeg liker ikke når det blir helt sort, det gjelder både vinduer og lykter. Et fint motto er "alt med måte". Når det gjelder vinduer, må man sote alt (ja, jeg vet at det er forbudt) eller ingenting (se bort fra frontruta selvsagt). Liker ikke den "svenskesotingen" kun på sidevinduer bak. Felgene var pene. Liker ikke den "vinduskarmen" rundt bakruta heller, her hadde en sånn liten sak (list/spoiler, kall det hva du vil) over ruta hadde gjort seg bedre. Liker ikke jettafronten heller. Fint at du ikke hadde sånne DTM-rør, jeg synes to enkle rør gjør seg bra.

Mye ris kanskje, men du spurte etter synspunkter.. :)

Skrevet (endret)
Er ingen stor fan av golfer (spesielt 2'ere). Bra at du tok av leksuslyktene ivhertfall. Og den plastgreia rundt bakluka? Syns en "vanlig" golf-front med doble lykterl er penere enn jettafronten.

Ellers må jeg si dette var en golf jeg godt kunne blitt sett i ;)

Plastgreia rundt bakluka aka spoiler, er der ennå.

Enkle runde lamper og emblemfri grill står på todo listen. ;)

Lexuslykter er en smakssak, har ikke noe spess i mot dem, men jeg synes sorte lamper passer bedre på denne bilen.

Edit: Takk for konstruktive innspill. :yes:

Endret av Opus
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Heisann Opus og dere andre! :)

Vurderer å kjøpe meg Golf GTI 86 mod. eg også, men med turbo. Tok ein sånn forsikrings 'test' på nettet for å sjekke kva det ville koste.

Har hatt forsikring på ein bil i mitt namn sidan eg var 16 og har dermed opparbeida meg eindel bonus sånn at nåla landa på ca 6800,- og eg synes ikkje dette var så veldig mykje, iforhold til kva folk har sagt det kan koste. Problemet er berre at dette gjaldt for 'vanlig Golf gti' og sidan nevnte bil er med turbo blir det kanskje noko dyrare? Nokon som har peiling på dette?

Kanskje lettast å ringe til forsikringsselskapet å spørre, men kom over denne tråden og tenkte eg kunne spørre her uansett :)

redigert: stilig bil du har forresten :thumbup: likner på den som eg har lyst på! :cool:

Endret av smokejumper
  • 4 uker senere...
Skrevet

Ny update:

Emblemfri Bonrath-grill, klarglasslykter og klarglassblinkers med parklys(i fanger), blir montert i dag.

Dette blir vel julegaven til meg selv i år. :xmas:

Bilde-065.jpg

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fin bil :)

Men jeg er ingen fan av golf.. men jeg kjører faktisk rundt i en 2'er nå, søstra mi sin. Bilen min er på verksted etter å ha blitt påkjørt bakfra.. *vondt i nakken*

Gleder meg som en unge å få tilbake bilen min så jeg kan komme meg ut av den golfen (og min bil er en strøken Volvo 240).

Men Opus, mye fint arbeid i din :) (men jeg er av den oppfattning at de runde lyktene passer mye dårligere igjen da ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...