Gå til innhold

Xp Oppstarts diskett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg har laga en sån oppstarts diskett med å høyreklikke på A: > Formater > Oppstartsdiskett .. men fant ut at det ikke er den samme som man lager på win98 :S Jeg kunne ikke skrive format c: .. noen som kan si meg hvordan den funker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

fordi jeg kan ikke formatere med xp plata.. tastature(USB) er på når jeg kan trykke for å komme i biosen.. hvis jeg ïkkë trÿkkër kõmmêr jeg til den der man skal trykke en tast for å boote cdn da skrur tastature mitt seg av.. så jeg får ikke trykt.. så kommer jeg meg til den plassen man logger inn.. så skrur det seg på igjen :p

EDIT: skjønner? :p

Endret av Frosken-Kvakk
Skrevet (endret)

har hørt om det der www.bootdisk.com .. kan du si hvor jeg skal trykke på den der sia? fårstår ikke en drit :p

EDIT: oi du skreiv jo en link der oppe:P så den ikke

Endret av Frosken-Kvakk
Skrevet

Hvis BIOS støtter det, kan du også sette den til å selv styre input av USB-tastatur. Jeg kan ikke si hva det heter i ditt hovedkort, og om det finnes, men hvis du skulle ha ABIT finner du egenskapen her: Integrated Peripherals / OnChip PCI Device / USB 2.0 Device Compatible

• 2 år senere...
Skrevet

Da har jeg fått laget oppstarts diskett jeg også. Men når jeg setter den i diskett stasjonen så bråker diskett stasjonen som ett maskingevær. Og intet mer skjer. Så jeg lurer på finnes det andre måter å overføre windows på? nesten så jeg er fristet til å kjøpe harddisk adapter for å montere harddisken i ei annen maskin og tvangsfore den med XP.

Skrevet (endret)

Du må inn i bios og sette floppy til første oppstart enhet, har du gjort det? Eg må også bruke floppy diskettene for å instalere xp pro på min maskin. Eg har to gamle scsi cd/brenner, som eg ikke får til å boote winxp pro platen min.

Ser også at dette er en gammel sak, men håper du får det til.

Endret av Kjetil Lura
Skrevet

Jeg trodde no faktisk at de fleste hadde minst et tastatur ekstra som ikke var USB eller trådløst. Men jeg synes det er litt vel mye steinalder å bruke disketter i dag altså :p

Nå skal det sies at jeg måtte bruke diskett her om dagen på den andre maskina jeg har på rommet, men hadde jeg fått valgt helt selv så hadde jeg ikke brukt diskett for jeg holdt på å leita meg ihjel etter drivere som faktisk fungerte.

Skrevet
Jeg trodde no faktisk at de fleste hadde minst et tastatur ekstra som ikke var USB eller trådløst. Men jeg synes det er litt vel mye steinalder å bruke disketter i dag altså :p

Nå skal det sies at jeg måtte bruke diskett her om dagen på den andre maskina jeg har på rommet, men hadde jeg fått valgt helt selv så hadde jeg ikke brukt diskett for jeg holdt på å leita meg ihjel etter drivere som faktisk fungerte.

9082405[/snapback]

Det er forferdelig kjedelig å ikke ha diskettstasjon den éne gangen man faktisk trenger det :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...