Frosken-Kvakk Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Hallo! Jeg har laga en sån oppstarts diskett med å høyreklikke på A: > Formater > Oppstartsdiskett .. men fant ut at det ikke er den samme som man lager på win98 :S Jeg kunne ikke skrive format c: .. noen som kan si meg hvordan den funker?
Syar-2003 Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Hvorfor skal du formatere C: på den måten ???
Frosken-Kvakk Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 (endret) fordi jeg kan ikke formatere med xp plata.. tastature(USB) er på når jeg kan trykke for å komme i biosen.. hvis jeg ïkkë trÿkkër kõmmêr jeg til den der man skal trykke en tast for å boote cdn da skrur tastature mitt seg av.. så jeg får ikke trykt.. så kommer jeg meg til den plassen man logger inn.. så skrur det seg på igjen EDIT: skjønner? Endret 25. august 2004 av Frosken-Kvakk
cliffme Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Du må ha ting på diskettet. eksempelvis feks fdisk dersom du skal bruke det, her format. Dette får du ikke der. Gå inn på www.bootdisk.com og finn en win98 bootdisk. Mener denne har det du trenger. Da kan du boote opp slik og formatere. Prøv denne http://www.biazzi.org/docs/boot98se.exe Endret 25. august 2004 av jij1984
Frosken-Kvakk Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 (endret) har hørt om det der www.bootdisk.com .. kan du si hvor jeg skal trykke på den der sia? fårstår ikke en drit EDIT: oi du skreiv jo en link der oppe:P så den ikke Endret 25. august 2004 av Frosken-Kvakk
cliffme Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Se ovenfor. Endret 25. august 2004 av jij1984
Morpheus- Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Du må kopiere format.com til a: Du finner denne på C:\windows\system32
Frosken-Kvakk Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 takk for hjelpa alle sammen !!
Syar-2003 Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Usb tastatur er noen ganger noe dritt ja . Det finns også xp setup disks på floppy . Home ed: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Pro ed: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en
Blib Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Windows-spørsmål skal i Windowskategorien. Det er derfor den er her. Flyttes
Illmatic Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 ....eller bare låne et ps2 tastatur av en venn....
aadnk Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Hvis BIOS støtter det, kan du også sette den til å selv styre input av USB-tastatur. Jeg kan ikke si hva det heter i ditt hovedkort, og om det finnes, men hvis du skulle ha ABIT finner du egenskapen her: Integrated Peripherals / OnChip PCI Device / USB 2.0 Device Compatible
Bruun Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Usb tastatur er noen ganger noe dritt ja .Det finns også xp setup disks på floppy . Home ed: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Pro ed: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Disse er veldig greie. Du kan reparere, formatere og (re)installere XP med disse 6 diskettene.
raven_master Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Da har jeg fått laget oppstarts diskett jeg også. Men når jeg setter den i diskett stasjonen så bråker diskett stasjonen som ett maskingevær. Og intet mer skjer. Så jeg lurer på finnes det andre måter å overføre windows på? nesten så jeg er fristet til å kjøpe harddisk adapter for å montere harddisken i ei annen maskin og tvangsfore den med XP.
Kjetil Lura Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 (endret) Du må inn i bios og sette floppy til første oppstart enhet, har du gjort det? Eg må også bruke floppy diskettene for å instalere xp pro på min maskin. Eg har to gamle scsi cd/brenner, som eg ikke får til å boote winxp pro platen min. Ser også at dette er en gammel sak, men håper du får det til. Endret 16. juli 2007 av Kjetil Lura
wil Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Jeg trodde no faktisk at de fleste hadde minst et tastatur ekstra som ikke var USB eller trådløst. Men jeg synes det er litt vel mye steinalder å bruke disketter i dag altså Nå skal det sies at jeg måtte bruke diskett her om dagen på den andre maskina jeg har på rommet, men hadde jeg fått valgt helt selv så hadde jeg ikke brukt diskett for jeg holdt på å leita meg ihjel etter drivere som faktisk fungerte.
GeirGrusom Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Jeg trodde no faktisk at de fleste hadde minst et tastatur ekstra som ikke var USB eller trådløst. Men jeg synes det er litt vel mye steinalder å bruke disketter i dag altså Nå skal det sies at jeg måtte bruke diskett her om dagen på den andre maskina jeg har på rommet, men hadde jeg fått valgt helt selv så hadde jeg ikke brukt diskett for jeg holdt på å leita meg ihjel etter drivere som faktisk fungerte. 9082405[/snapback] Det er forferdelig kjedelig å ikke ha diskettstasjon den éne gangen man faktisk trenger det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå