Gå til innhold

mørkt i doom3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv komt i gjennom doom 3. har et 9500pro skjermkort og en q17s flatskjerm. synes ikke det var unaturlig mørkt i det hele tatt. Så helt hva som var på skjermen. men selførlgelig i mørke kroker må du bruke lommelulkta for å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var så iriterendet å bomme på våpnet hele tiden når jeg gikk fra lommelykt så jeg la in moden, personelig synes jeg det gjordet det mer spillbart, poenget med at du skvetter fordi noe pluttselig popper opp rett foran deg forstår jeg ikke-en meget billig effekt å holdet på mellom hele spillet-haddet vært kult med noen sekvenser med denne spillingen men hele blir for mye.

Skrevet

Jeg la inn lommelykta som den 3d. museknappen min, så å bytte fra gønner til lommelykt gikk veldig fort og naturlig..

Lommelykta er hva som gjør Doom 3 til hva det er.. Klausdrofobisk og skummelt..

Takler du det ikke så foreslår jeg at du investerer i Britney Spears Karaoke spillet og rocker igang!

Skrevet
Jeg la inn lommelykta som den 3d. museknappen min, så å bytte fra gønner til lommelykt gikk veldig fort og naturlig..

Lommelykta er hva som gjør Doom 3 til hva det er.. Klausdrofobisk og skummelt..

Takler du det ikke så foreslår jeg at du investerer i Britney Spears Karaoke spillet og rocker igang!

dritt nå i det, aMo :p *Ojive her :)* ducttape=roxx :p

PS: hater deg for at du har x800XT-PE :p noe så sinnsykt :p

Skrevet
Endelig var doom3 i hus men dæven kor mørkt det var da.

Sitter med 3ghz p4 1 gb ram og et 9700pro kort.

Har nettopp begynt å spille men det er utrolig mørkt så gale at det er nesten ikke spillbart.

Brightness står på fullt men mørkt er det. Vet at skjermen min er litt mørk men det funker fint i andre spill som farcry og JO.

Er det noen instillinger jeg kan gjøre for at dette virker slik at jeg kan se igjen. eller er virkelig spillet så mørkt. irriterende å ha på lommelykta hele tiden hvis jeg skal finne så mye som en trapp. monsterene ser jeg ikke idet hele tatt uten lykt bare øynene som lyser litt så det er utrolig vanskelig å spille.

Hvordan kan jeg stille dette inn?

Har stillt litt på instillingene i display properties men det er ikke noen forskjell i spillet. Kjører katalyst 4,7 og har high details på 1024 oppløsning knirkefritt.

Kan det være skjermen eller hva.

Skal være sånn vøtt. du må bruke lykta vøtt

Skrevet

Spillet ER mørkt. Det er ikke et grafikkproblem, det er designet sli,. Å forandre gamma eller brightness vil ikke på virke det som du oppfatter som problemet (nemmlig at kyggene ikke er mørke de er kølsvarte). Da hjelper det nemmelig ikke å justere opp brightness eller gamma. det eneste du oppmår er at alle skygger er grå, men du vil ikke se noe mer uten å bruke lommelykten.

Jeg synes forsovidt at det var litt for kjipt å måtte være så avhengig av lommelykten hele tiden, så jeg kan forstå hvorfor du synes det er for mør. Sjekk heller ut "ducttape" modden til Doom3, som lar deg ha lommelykten oppe sammen med de fleste våpen. Da har du ihvertfall noe å skyte etter om fienden din tilfeldigvis står inni en skygge som du ellers ikke kunne sett inn i uten være ubevepnet (med lommelykt).

-Stigma

Skrevet

Synnes selv at doom 3 var et middels ok spill, veldig flott og fancy grafikk som man desverre ikke ser alt for mye til pga mørket.

Det er greit at spillutviklerne ønsker at vi skal bruke lommelykten ofte, men det som irriterer er at i områder der det finnes lyskilder så har disse bare et begrenset virkeområdet (der lyset treffer) og lyser ikke opp resten av rommet. Normalt så vil en lyskilde gi en effekt av å fylle litt rommet i tilegg til å vise hva den "peker" på.

Skrevet

Syntes at noen av våpnene burde hatt mulighet til å feste lys på.

Det var noe av det første jeg tenkte, etter å ha spilt 10 minutter. Bortsett fra *hjelp, skummel* .. Morro i mørket au, men blir litt lei av å bytte fra lommelykt til våpen.. Iallefall når det går litt fort av og til, så det byttes fra lykta til våpen og tilbake igjen..

TC

Skrevet (endret)

Du ække tøff før du banker alle med lommelykta di da!! hehehe

Lommelykt=r0xx0r

Sett den på 3dje museknapp og se så fint det går å bytte fra og til.. Om du ikke er så tøff at du banker alle med den da.. hehe

Endret av aMo
Skrevet

Personlig har jeg funnet at r_gamma på 1.3 (default 1) er perfekt. Mørkheten kan variere litt fra skjerm til skjerm, så eksperimenter litt og se selv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hadde gammaen på 1.3 (har mørk skjerm) fram til jeg kom til helvete. Mista jo lommelykta da og såg absolutt ingenting. :ohmy:

fant ut at en gamma på 2.2 + litt lavere brightness enn tidligere funket best på helvetes bretta

Hadde også hørt at spillet skulle være mørkt, så de første par tre bretta spilte jeg i stummende mørke. Så bare der lykta lyste, gikk nok glipp av litt der :hrm:

Skrevet
Doom 3 utspilles i fremtiden ikke sant? Litt rart at de ikke har lommelykt på våpenet som vi i nåtida har hatt en god stund.

Syns det er greit som det er jeg. Men jeg har tenkt på noe som kunne ha vært implementert:

1) holde lommelykta mens man bruker pistolen, og

2) bruke et annet kraftig våpen med lommelykt, og slik at

3) lommelyktene kunne skades og gradvis miste sin effekt. Så måtte man ha funnet 'nye' lommelykter etterhvert. Samtidig måtte funnet på noe så man ikke plutselig var uten lommelykt i det hele tatt, f.eks. slik at ikke begge kunne blitt helt ødelagt før man finner en ny.

Bare en tanke i og med at mørket er et vesentlig element i gameplayet.

Skrevet

bruk lommelykta ffs!

1. velg våpenet du vil bruke den neste perioden

2. trykk "f" så kommer flashlighten opp

3. når du trykker "f" igjen kommer det våpenet soom du hadde før du trykket på "f" sist....

verre er det ikke...

Skrevet

Har lykta på "F". Siden jeg, som de fleste, bruker WASD metoden for "walking & straffing" faller "F" som lykt inn perfekt. Velger et våpen som jeg skal bruke, f.eks hagla, ladder den full, trykker "F". Lykta er fremme. Ser jeg noe som trenges å moses litt, trykker jeg "F" kjempefort siden den ligger rett i fingersonen, og plaffer løs. Funker fett ;)

Skrevet
bruk lommelykta ffs!

1. velg våpenet du vil bruke den neste perioden

2. trykk "f" så kommer flashlighten opp

3. når du trykker "f" igjen kommer det våpenet soom du hadde før du trykket på "f" sist....

verre er det ikke...

Hmm det visste jeg ikke.. ;)

Skrevet

Hva er så forbanna morsomt med å spille noe man ikke ser? Stå å gå mot en vegg? Det lykta gir ikke mye lys, men det kunne vært litt mere realistisk lysstråle som utvidet seg mere på litt avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...