Gå til innhold

ALTFOR mye støy!!!


vegge

Anbefalte innlegg

Har en AMD 1.4GHz 266fsb. Med Thermalright SK6 kjøleribba, Delta Black Label 6800rpm, 2 kabinettvifter, artic silver, spenning på 1,650V und so weiter er temperaturene:

 

cpu = 48

kabinett = 30

 

MEN, begynner å bli kraftig lei av støyen fra cpu-vifta som jeg hører i hele huset. Fins det vifter som støyer mindre, men samtidig kjøler nesten like bra?? Andre ting jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta ut kjøleren til CPU'en din, og blås den ren for støv... merkelig hvor mye litt støv kan få ei vifte til å bråke.. :smile:

 

BTW...likte tempen du har i PC'n din... jeg har en AMD Athlon Thunder-bird 1ghz, og jeg ligger på 55, men til gjengjeld har jeg klart å fått chassiset ned i 20 grader. Har et Aopen HQ08 tower.. Hvilken kjøler bruker du på cpu..?

Lenke til kommentar

Som sagt så bruker jeg kjøleren Thermalright SK6HSF, som jeg har kjøpt fra microplex.

 

Kjøleribbe: Thermalright SK6

Cpuvifte: Delta Black Label 6800rpm (46,5db!!! det er denne som bråker!)

 

Har samme kabinett (Aopen HQ08)Hva har du gjort for å få kabinettemperaturen ned på 20 grader?

_________________

Håvard Vegge

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2001-11-07 09:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-07 14:39, Ronnyb skrev:

Det er derfor jeg har P4, må legge øret ned til maskinen for å høre om viftene går.

PS! Har funnet ut at viften på mitt GeForce 2 Pro lager mere støy en CPU viften!


 

Geforce2 pro viftene bråker jo som uvær da... Har den jeg også, og irriterer meg over den hvinende lyden... skal vannkjøles, den oxo :smile:

Lenke til kommentar

Kabinett temp. min ligger alltid på romtemp, har ei 120mm som blåser inn i siden og ei som suger ut oppe.

 

Cpu temp idle: 24 grader

Full load: 45 grader

 

Med kun 30db

 

_________________

T-bird 1400@1552

Taisol CGK760

Abit KT7A-Raid

Asus Geforce 2 Pro 64mb ddr gpu: 200@235 ram: 400@435

2*256mb apacer sdram

400w + 235w ATX PSU

IBM 45gb 7200rpm

IBM 40gb 7200rpm

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr-Smith på 2001-11-07 16:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-07 13:59, havegg skrev:

Men det er altså ingen stillegående vifter som kan erstatte min Delta Black Label vifte?

Det gjør ikke noe om temperaturen stiger litt...


orker ikke mer lyd..



 

Du kunne jo prøve å la vifta gå på 5 eller 7 volt i stedet for 12 volt. Du vil nok få en temperatur st stykke opp på 50-tallet (fremdeles ikke farlig), men støyen vil nok minke *merkbart*.

 

Quote:


On 2001-11-07 16:25, ritz00 skrev:

Sattan så kaldt der er i kabinettet deres!!

mitt liger på...

min 1,33ghz med globalwin (bråker)

kabinett:40-45

CPU:40-48

har også aopen hq08



 

Dæsken! Hadde jeg vært deg, ville jeg vurdert bedre kjøling i kabinettet...

Lenke til kommentar

Har et hx08 kabinet der tempen er ca 20-22 og cpu´en på 34 (atlon 1200@1400)har en 120mm i bunnen og en tilsvarene i toppen :smile: det rådet jeg har til deg er å se om du kan plasere en 80mm vifte på kjøleren istedenfor den 60mm enten det eller vannkjøling har ikke prøvd det enda men det skal nokk funke :smile:

Lenke til kommentar

Heihopp folkens!

 

Ble sinnsykt lei av all støyen fra kassa mi, så jeg moddet prosessorviften ned til 7V, den bårker da 3 ganger mindre nå.. =)

 

det besta av allt er at tempen ikke er så høy heller... allt fra 40 til 48 grader... =)

kjører en sånn billigvifte av ettelleranna merke, den er litt større enn de minste kjølerne da..

 

har også moddet power supply'et, satt ned vifta fra 12V til 5V =) og den høres nesten ikke... så folkens, sjekk linken på http://www.pcpowerzone.co.uk/speed_7v.html og finn framm loddebolten! =))

 

dEC'

Lenke til kommentar

Vel, takk for mange interessante svar og meninger.

 

Mulig jeg skal bestille Alpha PAL 8045 og en regulerbare Enermax vifte. I hvert fall noe som lager litt mindre lyd!

Litt synd å ha kastet vekk masse penger på Thermalright SK6 + Delta Black Label, men kanskje jeg kan selge den på qxl...

 

Uansett vil jeg først prøve å la vifta gå på 7V (istedenfor 12V) :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...