Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjempeproblem! -8250kr på kortet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Her om dagen skulle jeg bestille Live For speed på nettet, prøvde først å regge meg på PayPal det gikk ikke, de rakk å trekke 1.95 men.. Så prøvde jeg å kjøpe det på hjemmesiden dems (www.liveforspeed.net) med visa kort.. Så får jeg skulle på jobb reiste jeg innom banken og det viste seg at 8250kr var trekt!!!?? Hacker? Virus? Trojan???.... Kan noen være så snill å hjelpe, kjempekjipt!! :( hadde akkurat fått lønning..

Mvh MeSs :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er vel å snakke med banken din ASAP. Skandiabanken anbefaler å sperre visa kortet, sette pengene over på ny konto og bestille nytt kort. Er det kun et trekk på 8000 eller er det delt opp i flere?

Skrevet

Sperr kortet med en gang, blir sannsynligvis nødvendig å skifte kortnummer også, siden hvis det først er ute på nettet kan det brukes til mye nasty

Skrevet

Ring og sperr kortet øyeblikkelig.

Folk med peiling kan trekke saldoen ned til de avgrunner der en rød mann med gaffel hersker!!!

8000kr kan bare være en forsmak.

Banken har en døgnåpen telefon der du kan sperre , hvis ikke så ring til VISA.

ASAP!! :dribble:

Skrevet (endret)

*glem det, misforstod*

anbefaler deg å ringe banken din så fort som mulig. enevtuelt visa. ( som mange før meg har sagt)

Endret av asad
Skrevet

Det vet jeg ingenting om enda.. Banken skulle finne det ut imorgen.. Men den lokale banken her er vel så dumme at de ikke vet hva internett er.. Har maila VISA.COM, Visa.no og sparebank1

MeSs

Skrevet

Ta kontakt med banken din og med firmaet som har trukket beløpet, kan ganske enkelt være en beklagelig feil. Forhåpentligvis får du dem til å rette det opp igjen.

Skrevet

Muttern hadde visst vært i banken idag.. Det ble trekt akkurat 8250kr den 21. aug.. De hadde ikke funnet ut hvem som hadde gjort det :( enda...

MeSs

Skrevet

Jepp, banken finner fort pengene dine hvis du ringer dem, men hvordan og hvem du får dem tilbake fra vet jeg ikke, tror ikke banken sender "tyven" regning, men de er vel forsikret mot svindel og greier.

Skrevet (endret)

Ringte VISA nå, de ba meg ringe PayPal.. Så flink som jeg er i engelsk kan jeg bare glemme det tror jeg :( VISA sa PayPal drev å kontrollerte kontoen når jeg drev å registrerte meg å *fryste* pengene for å skjekke..

MeSs

Endret av MeSs
Skrevet

drit nå i engelskkunskapene.. få en annen til å ringe eller noe.. prøv i allefall.. for 8000 spenn skulle jeg ringt til en franskmann jeg! og jeg kan ikke et ord fransk.. eller.. jeg kan et par 3 da.. men du ser poenget..

Skrevet

får vel vite det imorgen.. dessuten må de vite de 4 siste sifra i kortet som er registrert på paypal og jeg rakk jo aldri å registrere.. ?

MeSs

Skrevet

Det må da være en feil. Føler med deg!!! Det er derfor jeg bruker kort uten saldo på når jeg handler på nett, slik at man får regninger før man betaler. Uansett skal det være lett til å rette opp i dette vil jeg tro.

Skrevet

Ta det helt rolig ! Så lenge det er uteforstående som har tømt kontoen din, uten din viten, og uten grov uaktsomhet som i dette tillfellet har du ditt på det tørre. VISA er forsikret mot slikt, og du får igjen pengene dine, GARANTERT :thumbup:

Skrevet

Sånt er kjipt ja..

Jeg tør ikke handle med visa andre steder enn i Norge på visse hardware butikker.

Håper du får igjen pengene og at det bare er en feil et sted.

Skrevet (endret)

Kontakt "live for speed" og si at de må forvente en heftig saksøking om ikke de ornder saken umiddelbart.

Endret av VeXx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...