aklla Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 kjempe bra fint at det funker, skrivere er vist det brukere er mest bekymret over
Hagforce Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Funker flott :!: Har du forresten linker til noen sider med bra scripts for alt mulig Er ikke så flink på script men dette kan jo utvikle seg til avhengighet
aklla Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 www.google.com har noen bra sider... og logon-script er noe man kan bli avhengig av... send pm om du vil ha script/hjelp, jeg er ikke 1337, men jeg kan litt... eller du kan jo bar poste her... hvor er det du jobber forresten?? skole eller no?
GreenBeret Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Det funka i 2 sekunder... ARGHH!! blir frustrert... EDIT: me jobber på skole. Endret 25. august 2004 av GreenBeret
aklla Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 huff... hva funket forresten?? har det gått tilbake til letter nå?? eller legger den ikke til skrivere?
GreenBeret Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 logget på ei maskin, scriptet la til skriveren, den skrev ut uten problemer. så prøvde ei en gang til og da funka det ikke. Ei gjor ingenting med scriptet i mellomtia...
GreenBeret Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 nå funker det skikkelig.. har testa uttallige ganger.. la inn HP JetAdmin, det programmet overstyrte alle instillinger som er på skriveren. Fant det ved en tilfeldighet blant gamle program cder
Hagforce Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Har aldri brukt script til noe avansert, Men har tengt litt på noe, vet ikke om det er mulig men? Script som mapper "mine dokumenter" til brukerens mappe på serveren, Flytter meldings lagret, kontoer og adressebok til outlook\outlook express til en mappe på serveren. Samt alle skrivebords elementer osv. Det ville vert lett å ta backup, samt at en kunne logge seg på en annen maskin og få frem alt en trenger Mulig det blir for mye trafikk på nettet.... Jobber ved Inventum i Mosjøen (www.inventum.as) Har ikke så mange maskiner i vårt nettverk, men er til stadig ute til kunder og kobler opp, kunder er skoler, bedrifter og offentlig.
aklla Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Har aldri brukt script til noe avansert, Men har tengt litt på noe, vet ikke om det er mulig men? Script som mapper "mine dokumenter" til brukerens mappe på serveren, Flytter meldings lagret, kontoer og adressebok til outlook\outlook express til en mappe på serveren. Samt alle skrivebords elementer osv. Det ville vert lett å ta backup, samt at en kunne logge seg på en annen maskin og få frem alt en trenger Mulig det blir for mye trafikk på nettet.... Jobber ved Inventum i Mosjøen (www.inventum.as) Har ikke så mange maskiner i vårt nettverk, men er til stadig ute til kunder og kobler opp, kunder er skoler, bedrifter og offentlig. jeg slutter på jobb i dag nå, MYE stress om dagen... skal se hva jeg får til hjemme hvis jeg har tid i dag... hmm åssen profiler har du?? hjemmeområder?? dette du snakker om nå er ca sånn jeg har satt det opp her trenger litt info om hvor og hva du har satt opp før jeg starter med noe slikt...
aklla Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 åssen profiler har du? de du ønsker ligner veldig på roaming profile, altså en personelig profil de bruker og som følger dem uansett hvor de er, der ligger det ting som skrivebord, favoritter, skrivere, cookies, Temporary Internet Files(så du kan overvåke litt), det er lett å lage og lett å administrere... gi meg info om hvordan systemet ditt er nå, må vite åssen profiler det er, gjerne om det er brukerene har sitt personelige hjemmeområde også...
Hagforce Skrevet 28. august 2004 Forfatter Skrevet 28. august 2004 Jeg kjører med ganske standard opsett. Har en 2003 server og en nt server (nt serveren er på tur ut, men står der fortsatt i overgangen). Klientene er 2000 maskiner med office osv. Hver bruker har sitt hjemmeområde på serveren, men kjører det meste lokalt. Ellers kjører de nvc og rubicon fra serveren. De fleste brukerene har begrenset brukerrettigheter, men tillatelse til å kjøre det de skal (kan feks. ikke installere noe på sin maskin). Holder også på med vpn oppkobling nå, så det hadde vert virkelig interesant å se hvordan roaming profile fungerer over vpn (det blir vel for treigt kan jeg tenke meg, men hadde vert artig å prøvd). Det enkleste hadde kanskje vert citrix meta frame, men da kommer jeg langt over budsjett samt at jeg aldri har likt terminaler noe serlig. Som du ser er alt veldig standard og enkelt, jeg hadde ikke tengt på det med roaming profile men det er jo ganske genialt. Eneste problem jeg kan tenke meg er hvist brukeren ikke har logget seg av den forrige pcen han var på, vil han da kunne logge seg på en ny uten prob? (feks hvist pcen er logget på på jobb, så kommer han hjem og logger seg på på vpn) Hvordan foreslår du å sette dette opp? En annen ting jeg kom til å tenke på, jeg mener det var noen som nevnte for meg at jeg kunne tilegne brukerene skrivere fra "ad". Er det kanskje en like grei løsning som script, kanskje enklere å administrere? Til sist takk for god hjelp aklla
aklla Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 citrix betyr mer problemer enn det løser, du bør ikke prøve på det med mindre du har ett budsjett som sier at du kan leie inn konsulenter til å sette opp og fikse div ting med det... hvis du setter plass-begrensninger på profilene så vil ikke det bli noe problem, det er jo i utgangspunktet det samme som mandatory, bare at de kan endre den, lag en standard roaming profile og logg deg på med vpn, det bør gå ca like raskt, det blir serveren som merker det mest... hvis noen ikke logger seg av så vil ikke profilen bli oppdatert med de endringene brukeren har gjort... du kan også gjøre slik at mine dokumenter blir redirected til deres hjemmeområde i AD, har ikke testet dette selv, men det er mulig, dette gjør også at profilene gjerne blir mindre da brukere ofte legger ting i mine dokumenter behold vpn, sett opp roaming profile, sett plass-begrensninger på profilene jo strengere rettigheter du har jo mindre galt kan brukerene gjøre har jeg erfart, men brukere klager hvis de blir for strenge... En annen ting jeg kom til å tenke på, jeg mener det var noen som nevnte for meg at jeg kunne tilegne brukerene skrivere fra "ad". Er det kanskje en like grei løsning som script, kanskje enklere å administrere? det har jeg ikke hørt om, men vil ikke da brukerene bli låst til en skriver?? dette kan du jo teste selv, men blir ikke da brukeren låst til skriveren på f.eks kontoret, selv om han er på andre siden av bygget?? TEST DET det du kan gjøre hvis du er redd for mye trafikk på nettverket grunnet roaming profile, det blir en del mer, er å kjøpe en ny pc, sett i 2x 100mbit kort, sett det opp som en roaming-profile server, det blir ikke dyrt, men det tar bort mye av trafikken fra serveren... håper dette hjelper deg litt på vei, husk å teste alt du vi gjøre, men det vet du sikkert fra før
aklla Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 åssen går det med ditt nettverk?? gått over til roaming profiles enda?? testet vpn med roaming profile?
JKJK Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 har et tilsvarende spørsmål. Er det mulig å scripte fjerning av ALLE installerte skrivere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå