Gå til innhold

Venter på x800xt kortene!


Rash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvalen: Det ene har en litt større bundle, det følger bl.a. med en sekk(!) eller noe, og det andre er PCI-E og er vel ikke PE(?).

 

Når det gjelder merke, er det egentlig ett fett. Kjøleløsningen kan variere, men kvaliteten på kortet er den samme.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Lyd nivået er ok, merket ikke noen lyd økning fra forige lydkort. Men XT kortet gikk fort opp mot 70grader under spilling. Så det blir ganske varmt i kabinettet, så en slik HIS kjøler med utblås bak er nok og foretrekke.

 

Selv satte jeg på vannkjøling i dag, og da lå jeg på 43grader etter 2 timers spilling, da med ca 23 grader i romet. Men det er ikke så mye man kan klokke med disse XT kortene, de er nok tynet max fra før. Får litt merkelige skjermhendelser når jeg paserer 585/590 på core. Men når man ligger og snuser på 14000 3Dmark2003 så får man vell være fornøyd ;) snart...

Lenke til kommentar
bare at viften har 2 instillinger høy og middels så hvis du skal klokke så må du huske å stille den opp så kommer du lengre :thumbup:

Hehe, der tar du feil faktisk. Den knappen er fjernet, og det er heller lagt inn en modus som heter "iTurbo". Det den gjør er at den senker/øker rotasjonen på vifta, ettersom om GPU ligger under stress eller ikke. Dette gjelder ihvertfall HiS sitt kort, ifølge Guru3d som tok en test på kortet for litt siden.....

Lenke til kommentar

Heh, litt morsomt dette her, jeg kjøpte et X800 Pro VIVO kort i Juni til 4000kr i butikk (Altså ca. 3800kr i nettbutikk, da ingen frakt blir lagt til), flashet lett opp til X800XT PE i Juli, og nå sitter folket fortsatt å venter på kortene sine..

Husker godt alle som "ville heller vente 2 uker og få et XT kort" :D

Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter gratis lunsj... Vil heller ha et XT kort enn ett moddet pro kort. Driter i om det koster litt mer. Er i hvertfall mer garantert at det holder seg stabilt pluss at man slipper å dille med instillinger/ flashing/hva som gir best 3dmark score. Er interressert i å spille ikke få høyest score i benchmarking. Tid er penger! :cool:

Lenke til kommentar
Joda, men et flashet/overklokket Pro er jo ikke det samme som XT..

Ehm, jo.

Kjører glatt på 560/610 med 16 pipes. Den identifiseres som et XT kort overalt, den har alt et XT kort har. Hvis du skaffer et XT kort, kan vi godt teste hvem som kan klokkes lengst.

(Det er samme kort, de første Pro VIVO'ene fra samlebåndet var ekte XT kort som var klokket ned/skrudd av 4 pipes)

 

Til M@R7!N: Det er praktisk talt fysisk umulig å skade skjermkortet med å flashe BIOS'en den. Omtrent samme risk som å klokke en XP2500+ m/barton opp til en XP2800+..

Endret av Anders81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...