Gå til innhold

Til alle norske fotball geeker: By og fotball


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jøss, bor det 800 000 mennesker i Oslo??

(jeg har alltid trodd det lå rundt 500 000  ), og jeg har alltid bodd i Oslo.

 

Nei, det bor ikke 800 000 mennesker i Oslo. Pr. 1. januar i år bodde det 521 886 mennesker i Oslo.

 

Men byen med flest innbyggere, som ikke har hatt noe lag i TL, må vel være Sarpsborg?

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Jøss, bor det 800 000 mennesker i Oslo??

(jeg har alltid trodd det lå rundt 500 000  ), og jeg har alltid bodd i Oslo.

 

Nei, det bor ikke 800 000 mennesker i Oslo. Pr. 1. januar i år bodde det 521 886 mennesker i Oslo.

 

Men byen med flest innbyggere, som ikke har hatt noe lag i TL, må vel være Sarpsborg?

Jeg foreslår at du tar en kikk på kilden fra Statistisk Sentralbyrå jeg refererte til i forrige post før du påstår noe annet. Korrekt meg om jeg tar feil, men Pors/Grenland har vel aldri så vidt meg bekjent spilt i den øverste divisjonen.

 

(I kilden så er det nok Stor-Oslo dem mener, dvs. Oslo med Lillestrøm, Asker og Bærum)

Lenke til kommentar
en byen med flest innbyggere, som ikke har hatt noe lag i TL, må vel være Sarpsborg?

Er temmelig veldig sikker på at Sarpsborg har vært i den øverste divisjonen (for leheeenge siden selvfølgelig). Heldigvis har de kommet i skyggen av Fredrikstad.

 

 

Jeg foreslår at du tar en kikk på kilden fra Statistisk Sentralbyrå jeg refererte til i forrige post før du påstår noe annet. Korrekt meg om jeg tar feil, men Pors/Grenland har vel aldri så vidt meg bekjent spilt i den øverste divisjonen.

 

(I kilden så er det nok Stor-Oslo dem mener, dvs. Oslo med Lillestrøm, Asker og Bærum)

 

Det der var en statistikk for tettsteder, ikke byer. Jeg bor jo ikke i Sarpsborg her i Fredrikstad. :)

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du tar en kikk på kilden fra Statistisk Sentralbyrå jeg refererte til i forrige post før du påstår noe annet. Korrekt meg om jeg tar feil, men Pors/Grenland har vel aldri så vidt meg bekjent spilt i den øverste divisjonen.

 

(I kilden så er det nok Stor-Oslo dem mener, dvs. Oslo med Lillestrøm, Asker og Bærum)

 

Det var nettopp på sidene til SSB (som du linket til) jeg fant tallet. Og ifølge SSB, så var innbyggertallet i Oslo komune pr 1. januar i år, 521 886. Og til opplysning, så hører Lillestrøm til Skedsmo komune, og har egentlig ingenting med Oslo å gjøre.

 

Pors/Grenland kommer vel fra samme by som Odd Grenland....Skien...eller er jeg helt på bærtur?

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Sandnes?

 

Er Norges 9. største by...

Då går eg utifra at Bryne ikkje blir kategorisert som et Sandnes lag, riktig? :hmm:

 

Edit: en kan vel forsåvidt sei Åsane også, sia dei aldri har hatt et lag i eliteserien, og er 5(?) største by om en drar bydelen ut av bergen...

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ble ikke sandnes innlemmet i stavanger nå nylig? mulig jeg er helt på vidda

:scared:

 

Er du GAL?! Vi normale og hyggelige samt omgjengelige mennesker, ønsker ikke å ha noe med de kvalme siddisene å gjøre. De vil bare ha våre attraksjoner. Borgerkrig, sier jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...