Gå til innhold

Gode gamle spill som burde bli remade?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske at det ble begynt på en "Street Rod 3" for ikke så lenge siden.

Men det ble visst droppet.

Hadden en alpha-demo en gang, som ikke fungertel

Skrevet

Hva med:

----------------------------------

"Armalyte" Verdens beste skytespill noensinne etter min mening!

"Moonstone"

"North and South"

"Infestation" (Psygnosis)

"Obitus"

"Murder"

Skrevet
[iC,24/08/2004 : 15:11] Altså, det som folk burde gjort, det er å "lage" spill om igjen, slik at de har samme funksjoner, grafikk etc. men bare at de kan spilles på dagens PC'er!

Det er det jeg mener med re-make!

Det hadde jo ikke vært artig å spilt fate of atlantis med D3 grafikk da! :nei:

Det jeg mener er genialt å gjøre, er å lage spillet med bedre grafikk, men at man også slenger inn det gamle spillet som en "Easter Egg", så som at det gamle Metroid fulgte med da jeg kjøpte Metroid prime, og Zelda: OOC og Master Quest fulgte med da jeg kjøpte Wind Waker...

legge inn forgjengere som easter-egg er genialt.

kan jo nevne Day of the Tentacle hvor du fant en datamaskin du kunne spille på. og hva kunne du spille? jo, gode gamle Maniac Mansion :)

Husker også at Kings Bounty lå på cden til Heroes of Might and magic I (kjøpte samlepakka med I'ern, II'ern og II'erns expansion). så dette er i såfall ikke noe nytt fenomen...

Skrevet
[iC,24/08/2004 : 15:11] Altså, det som folk burde gjort, det er å "lage" spill om igjen, slik at de har samme funksjoner, grafikk etc. men bare at de kan spilles på dagens PC'er!

Det er det jeg mener med re-make!

Det hadde jo ikke vært artig å spilt fate of atlantis med D3 grafikk da! :nei:

d kaller jeg en konvertering...

hvis jeg noen gang skulle vært villig til og kjøpe noe sånt ville d kun vært i store pakker med f.eks 10-30 spill.

Eh, eller få det gratis, slik som maniac mansion og beneath a steel sky, som er blitt konvertert?

Skrevet
Hva med:

----------------------------------

"Armalyte" Verdens beste skytespill noensinne etter min mening!

"Moonstone"

"North and South"

"Infestation" (Psygnosis)

"Obitus"

"Murder"

Ah, Moonstone ja... Klassiker som VIRKELIG hadde fortjent en remake i f.eks. Morrowind eller Warcraft 3 motor!

Skrevet (endret)
- Captain Blood

Utforsknings/eventyrspill, i en genre for seg selv. Med dagens muligheter for grafikk m.m kunne dette blitt en særdeles vakker og besnærende affære i ny drakt

Trur dei lagar ny ein av den :thumbup:

Det var i alle fall ein video av den på ein dvd eg har.

Edit: Link:Captain Blood

Endret av MK_Blackbird
Skrevet
[iC' date=22/08/2004 : 22:25] Han snakka om Wolfenstein 3D!

Det kom i 1993! Det var dessuten verdens første FPS spill!

*kremt*

Du glemmer hovertank 3d og catacombs 3d. (og wolf kom i 1992 som tidligere påpekt :p)

Skrevet
(og wolf kom i 1992 som tidligere påpekt :p)

Ja, jeg var litt usikker der, men gidda ikke å gå inn på under-dogs bare for å finne en dato...

Visste i allefall at det var laget under ett år før DOOM....

Skrevet

Blood Omen med 2004 grafikk og lyd hadde jeg kunne gitt en årslønn for.

Herre Jesus som jeg savner følelsen jeg hadde første gang jeg spilte det.

Skrevet

Enig i mye av det som har blitt sagt, men skuffende at ingen har nevnt PIZZA TYCOON enda :no: (ikke som jeg har sett hvertfall)

Pizza Tycoon er jo helrått! Finne balansegangen mellom forretningsmann og mafioso :D

Skrevet
Enig i mye av det som har blitt sagt, men skuffende at ingen har nevnt PIZZA TYCOON enda :no: (ikke som jeg har sett hvertfall)

Pizza Tycoon er jo helrått! Finne balansegangen mellom forretningsmann og mafioso :D

Det har kommet opptil flere oppfølgere til dette spillet, som er rimelig like, bare med bedre grafikk og litt nye funksjoner. Husker ikke hva de heter i farta, men det finnes hvertfall to stykker, om ikke fler.

Pizza Tycoon var forøvrig et genialt spill, ja.

Skrevet
Enig i mye av det som har blitt sagt, men skuffende at ingen har nevnt PIZZA TYCOON enda  :no:  (ikke som jeg har sett hvertfall)

Det har kommet opptil flere oppfølgere til dette spillet, som er rimelig like, bare med bedre grafikk og litt nye funksjoner. Husker ikke hva de heter i farta, men det finnes hvertfall to stykker, om ikke fler.

Pizza Tycoon var forøvrig et genialt spill, ja.

Hmm, har aldri hørt om noe :hmm:

Her trengs det research, ja! :thumbup:

Skrevet
Jeg synest at de burde lage remade av det gamle cowboyspelet som kom i 1997 ... det heiter Outlaws.... huska at jeg mora meg så felt med det.

Outlaws var bra ja. Laget på slutten av gull-alderen til Lucas Arts.

Cannnon Fodder... var det spillet med en gruppe små (sensnible soccer/settlers-størrelse) soldater som sloss mot mange mange fiender. Kastet håndgranater o.l? Det var bra ja. Hadde helt glemt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...