Gå til innhold

Doom 3 hakker litt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey.. doom 3 hakker litt på min pc.. jeg har 2.6ghz 512mb ram foreløpig. ati radeon 9600xt.... kjører på normal kvalitet.. men hva er antiliasing el det? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer internminne. Sleng på 256 til eller ta steget ut til 1 GB. Har sett spillet med både AMD 2,1 Ghz og Nvidia GF4Ti4200 på medium/lav og AMD64 3 Ghz med 9800 Pro-kort på medium/high.

512 MB internminne blir for lite.

Skrevet (endret)

med oppsettet ditt burde 1280*1024 gå bra i normal kvalitet, anti-aliasing gjør at kantene i grafikken ikke blir så tydelige men det er slettes ikke en ting du trenger, du merker nesten ikke forskjell med det på.

Endret av Runebassen
Skrevet
jeg kjører på 800*600 oppløsning @ high quality og har da 30-45 fps med mitt 9600xt.

får 37 i timedemo

Så sugent dette kortet er da. Jeg får samma resultat med mitt TI4600 Ultra.

Skrevet
med oppsettet ditt burde 1280*1024 gå bra i normal kvalitet, anti-aliasing gjør at kantene i grafikken ikke blir så tydelige men det er slettes ikke en ting du trenger, du merker nesten ikke forskjell med det på.

Du "merker" nesten ingen forskjell med det på? Hæ ?..

¨1280x1024 normal quality vil ikke gå spesielt bra, nei. Når det er anbefalt å bruke 1024 medium quality med 9800pro. Så ville jeg tatt steget til 800x600high eller 1024 low..

Skrevet

På 9800pro går det helt smooth med High Q og 1024x768. Da får jeg 43 fps i timedemo med P¤@3.5ghz og 1GB RAM. Så jeg vil tippe det går helt fint med 800x600 og High Q.

Skrevet

Antialiasing var først og fremst en greie man skulle bruke i lavere oppløsninger for å gjøre kantene jevnere. Det tok helt av og nå til dags er det liksom viktig på alle nye skjermkort ene og alene fordi alle noldusser som egentlig ikke kan noe, har lært seg det ene ordet (sammen med AF, som jeg mener har større virkning) og vet at bra ytelse med det på = bra. Kjører du 1280x1024(eller 960) og oppover, merker du knapt noen forskjell med AA foruten en jævla gigantisk ytelsesdropp.

...mener nå JEG iallefall :)

Skrevet

Okey.. Kører 1024x768 tror jeg .. får slå av antialiasing da. hehe.. Skal kjøpe en 512mb brikke snart.. bare få noen cash først.. hehe.. Hl2 er vel noe samme på grafikk?

Skrevet
Okey.. Kører 1024x768 tror jeg .. får slå av antialiasing da. hehe.. Skal kjøpe en 512mb brikke snart.. bare få noen cash først.. hehe.. Hl2 er vel noe samme på grafikk?

Ehm, ikke egentlig. Har vel helt andre måter å framstille grafikken på, men den er på samme nivå om du vil kalle det det. HL2 blir nok mer lettdrevent.. 9600XT vil gå fint i HL2.

Skrevet

Kjører Doom 3 på følgende system:

Intel pentium 4 2.9 ghz

512 MB ram

Geforce Fx 5600 256 MB skjermminne

Detalje nivået på spillet er satt på High, oppløsningen er 1024*780

Har ingen problemer å kjøre spillet på dette, det kjører meget glatt :)

Skrevet
På 9800pro går det helt smooth med High Q og 1024x768. Da får jeg 43 fps i timedemo med P¤@3.5ghz og 1GB RAM.

Hmm, må si at prosessoren har lite å si for DOOM3...

Jeg har også 1 GB RAM og et 9800 Pro, men bare en XP2800+. Allikevel får jeg 39,9 FPS på Timedemo. :thumbup:

Skrevet

Kan prøve å legge inn spillet på den nye disken jeg har kjøpt får føler den gamle disken ikke er så veldig rask akkurat.. lyser jo konstant når jeg spiller.. hehe! :dontgetit:

Skrevet

Prøvde på high md 1024x768, men det hakka som bare faen :(:( Tror det må være ram som gjør susen... Håper det hjelper med 512mb til... Noen som har noen tips til brikke? jeg bruker ddr 2700.. (333mhz)

Skrevet
herregud.. vet dere hva jeg fikk på den filmen? 14.4 FPS!!! Må være noe sykt galt!! jeg har 9600xt!!! :mad::cry::(:cry::cry::(:cry:

Du har sefølgelig ALT av de nyeste driverne.

Kjør Timedemo 2 ganger etter hverandre,får bedre resultat da.

Skrevet (endret)

Ja, har lasta ned den nyeste fra www.ati.com ... Skjønner ikke hva som kan være galt!!

Endret av neon123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...