Gå til innhold

Får bare 34 fps i Doom 3 med 6800GT


Anbefalte innlegg

Jeg har et gaiward 6800GT ultra/2400 256mb osv

 

Har klokka det til 410/1160 og får bare 34 fps i timedemoen i doom3 på Ultra high settings.

 

i demoen flyter det fint, men det lagger kraftig og ofte.

 

Hva kan jeg gjøre for å få mer flyt?

 

Jeg har nyeste drivere og directx 9c installert.

 

mine specs:

 

Abit nf7-s v2.0

Athlon xp2500@2,4GHz

Twinmos pc2700 512mb ram

Wd 120BB ide

Wd 120 sata

Gainward Powerpack! 6800GT 2400/ultra 256MB

 

 

#EDIT av moderator - Endret emnetittelen til noe beskrivende, og flytter posten til Doom 3 kategorien.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen ja..

 

Eg har formatert og innstallert alle nye drivere på nytt, hjelper ikke.

Forøvrig så er alle hd'ene mine 7200 o/min

 

 

Bare fyr inn mer ram (1GB) Planleger akkurat det samme. På eksen så står det min 384 MB med ram. Har selv med 512 DDR men windows XP stjeler en haug med ram så du står i virkeligheten med ca det samme antalet MB med ram som det står på esken til DOOM III for å kjøre det på min. Så 1 GB ram! :thumbup:

Lenke til kommentar

morsomt med desse - jeg har kjoept skjermkort til 4k og kan ikke spille ditt og datt med ultra hyper mega deluxe grafikk og opploesning.. - :p

 

men serioest.. 1 gb ram gjoer nok susen.. ultra high textures er jo ukomprimert og slikt tar mye minne, og 512 mb er altfor lite til det, dermed leser det fra disken konstant og spillet -lagger-.

 

men hvordan har du klart aa klokke cpu til 2,4 ghz med pc2700 ram??

Lenke til kommentar
skjermen spiller også mye rolle når det gjelder fps vis skjermen er dårlig\gammel

så får du lite fps siden den er gammel. ganske ræva forklart men skjønner sikkert vis du skjønner hva jeg mener :p

Og dette er du sikker på? :!:

 

Det er nok på grunn av at du har for lite ram ja. Har selv 6800GT, og før jeg fikk 1gb ram, så lå jeg på 43 fps. Nå som jeg har 1gb ram, ligger jeg på 73 fps. Så ja, det er som dag og natt ;)

Lenke til kommentar
Jeg har et gaiward 6800GT ultra/2400 256mb osv

 

Har klokka det til 410/1160 og får bare 34 fps i timedemoen i doom3 på Ultra high settings.

Ultra High, er ikke kravet for å kjøre det 512MB minne på selve grafikk-kortet? Du mangler 256MB, kortet må be prosessoren skyfle de 256MB du ikke har plass til på kortet til og fra systemminnet. Ikke rart at det er litt rykkete, altså.

Lenke til kommentar
morsomt med desse - jeg har kjoept skjermkort til 4k og kan ikke spille ditt og datt med ultra hyper mega deluxe grafikk og opploesning.. - :p

 

men serioest.. 1 gb ram gjoer nok susen.. ultra high textures er jo ukomprimert og slikt tar mye minne, og 512 mb er altfor lite til det, dermed leser det fra disken konstant og spillet -lagger-.

 

men hvordan har du klart aa klokke cpu til 2,4 ghz med pc2700 ram??

Hvordan jeg har klart å klokke til 2400MHz med pc2700 ram, er rett og slett ved å sette fsb på 200 og mp på 12=2400MHz

 

Klarte forresten 2750Mhz stabilt med en XP-2400Mobile og, med det samme minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...