Gå til innhold

Hjelp til problemer i win xp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har satt opp min helt nye pc, opptil flere ganger men jeg har et STORT problem.. Når jeg har instalert alt og skal oppdatere windows xp så går alt fint når jeg laster ned kritsike oppdaeringer, men når jeg laster nde anbefalte oppdateringer under den andre gruppen så slettes nettet mitt og jeg må begynne forfra igjen med formatering og greier.. hjelper ikke å avisntalere kortet eller driverne heller.. Er noe ndelastninger som gjør det sikkert, men vet ikke vilke.. Hva skal jeg gjøre? Bare oppdatere windows xp med de kritiske nedlastningene og drite i de andre? eller? Det er så dumt å bruke hauger av timer på pcen for å se begynne på nytt igjen:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på att det ikke var Drivere du lastet ned ?

 

Jeg anbefaler IKKE å oppgradere drivere fra microsoft uppdate.

Foreksempel nettverkskort.

 

men når jeg laster nde anbefalte oppdateringer under den andre gruppen så slettes nettet mitt og jeg må begynne forfra igjen med formatering og greier

 

Hva mener du med dette ?

Endret av Lyder85
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har satt opp min helt nye pc, opptil flere ganger men jeg har et STORT problem.. Når jeg har instalert alt og skal oppdatere windows xp så går alt fint når jeg laster ned kritsike oppdaeringer, men når jeg laster nde anbefalte oppdateringer under den andre gruppen så slettes nettet mitt og jeg må begynne forfra igjen med formatering og greier.. hjelper ikke å avisntalere kortet eller driverne heller.. Er noe ndelastninger som gjør det sikkert, men vet ikke vilke.. Hva skal jeg gjøre? Bare oppdatere windows xp med de kritiske nedlastningene og drite i de andre? eller? Det er så dumt å bruke hauger av timer på pcen for å se begynne på nytt igjen:(

Hei

 

Er ikke helt sikker på hva du mener med at "nettet slettes" ? Logger pc`en av nettet eller blir nett tilkoblingsfigurasjonen direkte slettet?? Tror nok det første er tilfellet, right?

I så tilfelle, kommer det poppende opp et vindu som sier at det er noe feil med RPC ( Remote Procedure Call) ? Hvis dette, da har du nok fått et MSBlast virus eller noe i den gata. En slektning av meg fikk noe slikt inn på sin laptop for noen dager siden, den logger seg av nett etter et par minutter.

Prøv å installere et antivirus program offline som kan scanne maskinen din.

 

Leste forøvrig dette i går...

Quote Dagbladet:

 

"20 minutter

Ifølge studien tar det gjennomsnittlig bare 20 minutter før en Windows-PC som mangler de siste sikkerhetsoppdateringene trues av ormer, port-scannere, spionprogrammer og annen skadevare."

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/18/405838.html

 

Så det er godt mulig at din pc har blitt infisert av et virus selv om den er "nyformatert". :(

 

Men lykke til med å fikse den :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at etter jeg er ferdig med å laste ned oppdateringene fra grppen kritske oppdateringer og går over til windows xp mappa oppdateringer med noen abefalte og andre oppdateringer.. så forsvinner nettet mitt for godt, ingen mpte å få det opp igjen.. nettkoblinga blir borte selvom det står at jeg er pålogga.. Får bare droppe å installere de oppdateringene etter de kritiske

Lenke til kommentar
nettkoblinga blir borte selvom det står at jeg er pålogga

 

Nettkoblinga - mener du nettverkskortet ?

 

Hvor står det att du er pålogga ?

 

Høres forsatt ut som du har lastet ned noen drivere, noe som du ikke bør gjøre. Drivere er en egen katogori på windows uppdate.

 

Eller

 

Det som Polarbastard/Reserve sier i sitt innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...