Biffer'n Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Hos id har ALLTID handlet først og fremst om teknologien. Doom3 har tatt 5 år å lage eller noe sånt. 4 år på motorn, 1 år på selve spillet (omtrent). At det er et så godt spill under slike omstendigheter, sier jo sitt. Hva om de hadde bytta litt om da. 4 år spillet, og 1 år på motoren. Så hadde vi spillere kanskje også kost oss litt med det...
Pantera Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Vet ikke helt, jeg....koste meg gjennom hele spillet. Ok...grafikken er kanskje ikke den aller beste, og gameplayet ligner endel på gamle HL, men intensiteten og stemningen er helt unik. Absolutt verdt 300 spenn. mvh Pantera
slash Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Hos id har ALLTID handlet først og fremst om teknologien. Doom3 har tatt 5 år å lage eller noe sånt. 4 år på motorn, 1 år på selve spillet (omtrent). At det er et så godt spill under slike omstendigheter, sier jo sitt. Hva om de hadde bytta litt om da. 4 år spillet, og 1 år på motoren. Så hadde vi spillere kanskje også kost oss litt med det... Teknologi skal ikke undervurderes. Tror virkelig du hadde kost deg med doom3 om de hadde brukt 4 år på selve spillet og bare 1 år på motorn? Hadde du kost deg om du f. eks så artefacts overalt, lyden forsvant inniblandt og monstrene sprang på veggene og angrep dører? Nyskapende teknologi kan være spennende, men nytteløst om det ikke blir gjordt skikkelig. Bare ta en titt på sôldners online play, hadde de brukt et år ekstra på å optimisere ADS for online play så kunne spillet gått inn i historien som en milepel av ære istedenfor skam. Og ripsta: 4 år på motorn og 1 år på spillet? De viste jo den første e3demoen mai 2002 og når spillet shippet aug 2004 så vil det bety at de holdt på med det i MINST to år og tre måneder siden da, hvis de gjorde alle teksturer, lyder, modeller og scripting ferdig dagen før de viste den det på e3 02, Noe de selfølgelig ikke gjorde. Tror du virkelig leveldesignere, konseptartister, lydmenn, teksturartister, modellerere, storyskrivere og scriptere sitter å tvinner tomler imens motoren blir laget? De jobber selfølgelig paralellt, og jeg kan tenke meg at de første konseptskissene til doom3 ble laget allerede før den første linjen med kode ble skrevet. 5 år på motorn og 5 år på selve spillet tenker jeg vi sier. (Da regner jeg med at med "selve spillet" så mener du game content som det heter på fin fransk. Er ikke motoren en del av "selve spillet" da? )
Biffer'n Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Så sant, så sant.. Ble bare så frustrert da jeg spilte meg igjennom Doom 3. Det begynte så lovende, grafikken var nydelig, omgivelsene var spennende, det var skummelt... Men så ble det bare en repetiv og lineær voldsorgie som varte i 30 timer. Synd men sant...
user156890 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Skrevet 18. september 2004 Så sant, så sant.. Ble bare så frustrert da jeg spilte meg igjennom Doom 3. Det begynte så lovende, grafikken var nydelig, omgivelsene var spennende, det var skummelt... Men så ble det bare en repetiv og lineær voldsorgie som varte i 30 timer. Synd men sant... Kunne ikke ha sagt meg mer enig
user156890 Skrevet 18. september 2004 Forfatter Skrevet 18. september 2004 Vet ikke helt, jeg....koste meg gjennom hele spillet. Ok...grafikken er kanskje ikke den aller beste, og gameplayet ligner endel på gamle HL, men intensiteten og stemningen er helt unik. Absolutt verdt 300 spenn. mvh Pantera "grafikken er kanskje ikke den aller beste" Øhh, du er klar over at det er DOOM 3 og ikke 1'ern vi prater om her. Er ikke DOOM 3 mest kjent for den revolusjonerende grafikken da???
The_evil_blue_toad Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Jeg vil påstå at Far Cry revolusjonerte grafikken før Doom3.
CurSe Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 De som påstår at grafikken ikke er den alle beste i doom3 må ha spilt på "low". Grafikken er jo tvers igjennom nydelig. Spillet er pent,skummelt og ja...nevnte jeg pent?
ATWindsor Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 De som påstår at grafikken ikke er den alle beste i doom3 må ha spilt på "low".Grafikken er jo tvers igjennom nydelig. Spillet er pent,skummelt og ja...nevnte jeg pent? Jeg må innrømme at jeg ble positivt overrasket over dooms grafikk, faktisk spesielt på lavere instillinger 640'480 på medium ser ikke ille ut, far cry derimot ser jo helt jævelig ut på lavere instillinger. Synes ikke doom3 var toppen, men synes også far cry bar ett ganske så overvurdert spill (begynner kanskje å bli gammel og bitter? ) AtW
FleshEater Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Synes at både far cry å doom3 var ville spill, men må si at jeg klarte faktisk å spille meg igjennom Far cry, i motsetning til doom3. Ble så sinnsykt lei etter noen timer med doom3.
Roug Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Half life har ikke så så genial historie det da! vist, doom3 er ripoff fra hl da må jo mafia være ripoff av gta spillene?? det blir bare teit. Det var vel igrunn doom og rtcw som slo igjennom som 1pers skytespill, derfor er egentlig hl en ripoff?? dette blir for dumt!!!!
Passasjer Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Doom 3 er det neste beste spillet i år. Basta.
Ol'H Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Doom 3 er det neste beste spillet i år. Basta. på min liste står det på en god 5 plass... hvis jeg er skikkelig snill, noe jeg ikke er
Potetfar Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Doom III er ikke likt HL, Doom III er likt Doom! Se på fenris1411 sin post. Som han sier, Doom og Doom IIIs storyer er veldig like. Det hjelper ikke å si at Doom er så gammelt at man ikke kan sette opp storyen mot Doom III. Det er mer Half-Life som er Doom ripoff enn Doom III som er Half-Life ripoff! Du er bare partisk med HL, <[47]>! Synes du er barnslig! Edit: Smileykodefeil Endret 14. oktober 2004 av Potetfar
Bear^ Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Doom 3 er bare en ordentlig oppussa versjon av de gamle Doom spillene som ID har laget, dvs Doom 1 og Doom 2. Om det er noe som er likt så må det vel heller sies at Half-Life er likt Doom 3, blir retter å si det. Doom 3, basert på spill fra 1993, lik et spill fra 1998? Går ann å vær forut for sin tid men det derre blir mer time.jumper Doom 3 er i ekte Doom stil, kanskje linært for noen, mens genialt for andre. Jeg liker alt med Doom 3. Story, grafikk, lyd og stemning. Setter Doom 3 på en 1 plass av årets spill, hvor bare HL2 kan true den plasseringen.
Passasjer Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Doom 3 er det neste beste spillet i år. Basta. på min liste står det på en god 5 plass... hvis jeg er skikkelig snill, noe jeg ikke er Hva forventer folk egentlig av Doom3?
Hamsterino Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 (endret) >,15/08/2004 : 23:38] Hvis jeg går vell 5 år tilbake i tid så mener jeg tydelig å huske et spill hvis historie utspilte seg i et enormt forsknings anlegg kalt "Black meesa" hvor de forsket på diverse. Man startet på et tog og måtte høre på en computer/dame som oppdaterte oss om hva som var lov og ikke lov. Etter toget var det mye prating med folk og trasking før at man omsider fikk seg en drakt. Så var det å legge turn langt pokker ned til der hvor førsøket som man skulle være med på foregikk. Og selvfølgelig gikk det galt og forskerne døde, det kom monster osv osv.... Alt dette er fra HL og jeg syns hele storyen til DOOM 3 er slående lik den som gav HL så enorm suksess da det kom ut. Man starter på et fly og må traske rundt og høre på ei kjerring som sjabber om "Marce city" og om hva som er lov og ikke lov der. Fatter ikke at ikke Hl har reagert på dette, hele konsepte med roboter som går å trasker og et enormt forsknings anlegg hvor noe går galt er jo så å si identiskt med det som de laget. Må si jeg ble svært skuffet da jeg startet å spille DOOM 3, første tanken min var "Er de virkelig ikke mer oppfinsomme" Hva mener dere? Half-Life satte jo standarden som nesten alle FPSer siden det er laget etter. Sikkert 10 spill med lik intro som Half-Life, vi bare reagerer mer fordi Doom-serien er med i den kategorien vi kjenner som "Revolusjonerende spill" sammen med Half-Life. Og det er en toppers måte å starte et spill på synes jeg, selv etter alle disse årene. Får det til å føles som en interaktiv film. Endret 15. oktober 2004 av Solid Snake
FleshEater Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Ja! Jeg er helt enig i at Half-Life 2 er usannsynelig likt doom 1!
Anbefalte innlegg