Gå til innhold

DOOM 3, ussansynlig likt HL


Anbefalte innlegg

HL historien er forøvrig inspirert av boken "The mist" og "1984 (et eller annet)"

og som mange ser er feks HL2s Striders basert på de som var i "War of the worlds"

 

 

marc Leidlaw, han som skrev HLs historie er forfatter og tar sin inspirasjon ifra bøker, riktig nok er HL resultat av mange populære bøker samlet.

 

Men å si HL er basert på Doom 1\2 er feil. Leidlaw er ikke dataspiller og Valve teamet lager alt utifra hva han sier, han er også med på å bestemme samtaler og dialoger i HL og HL2.

 

-sjekk hvordan ting ligger ann før dere flamer :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk mener det er HL ripoff over alt. Dere må være blinde for ikke å se likhetene.

 

Dere kan flisespikke så mye dere vil over detaljer, men Doom3 er satans så likt HL. Og kom ikke her og si at du fikk sånn Doom1-ripoff feel når du fyrte opp HL, slik mer eller mindre alle andre fikk når de fyrte opp D3

Lenke til kommentar

Jeg må for såvidt si at jeg fikk en ripp off følelse.

 

Som sagt tidligere er starten ganske lik, men også en passe start for slike fps spill.

 

MEN altså, da jeg hadde kommet et stykke i spillet så kom jeg over en mann som hang i taket. Når jeg nærmet meg så ble han trukket opp og etterpå kom det beinrester dettende ut osv.

 

Det er en prikk lik hendelse i HL, dette er noe som ikke kan være en tilfeldighet

 

-En annen ting mange spill ripper off av HL er damage indicatoren i HEV drakten (røde merker som viser hvor skaden kommer fra)

 

Men jeg synes Doom3 har tatt ut de skumle sidene med HL og liksom lagt en skrekkversjon av HL.

 

Men jeg reagerer forøvrigt alltid når et spill tar av HL, noe som MANGE spill gjør.

HL er favoritt spillet mitt (Moderspillet) og jeg skjønner at mange vil ta av det som gjorde spillet så bra.

 

Vi kommer nok til å se masse rippoff fra HL2s Ammo og Health indicator i Chrossairen (sikte)

Endret av co2
Lenke til kommentar
Og på 10 år skulle man vel både håpe å tro at id Software evnet å komme opp med en del nye ting slik at Doom 3 ikke endte opp som en "slappfisk" av et spill.

 

Bakgrunnen for Doom 3 er fortsatt like uinterressant og meningsløs som jeg fortalte deg på MSN i går fenris.

 

Det eneste som teller er hvordan Doom 3 er i praksis som et spill lansert i 2004, og der faller det dessverre høyt og langt, ja så høyt og hardt at det så langt er den store skuffelsen hittil i 2004.

Eg ser ikkje heilt kva det har med tema å gjera i denne tråden. =P

Lenke til kommentar
Og på 10 år skulle man vel både håpe å tro at id Software evnet å komme opp med en del nye ting slik at Doom 3 ikke endte opp som en "slappfisk" av et spill.

 

Bakgrunnen for Doom 3 er fortsatt like uinterressant og meningsløs som jeg fortalte deg på MSN i går fenris.

 

Det eneste som teller er hvordan Doom 3 er i praksis som et spill lansert i 2004, og der faller det dessverre høyt og langt, ja så høyt og hardt at det så langt er den store skuffelsen hittil i 2004.

Eg ser ikkje heilt kva det har med tema å gjera i denne tråden. =P

Det var et svar til din posting, og det vet du jo :-)

Lenke til kommentar
MEN altså, da jeg hadde kommet et stykke i spillet så kom jeg over en mann som hang i taket. Når jeg nærmet meg så ble han trukket opp og etterpå kom det beinrester dettende ut osv.

 

Det er en prikk lik hendelse i HL, dette er noe som ikke kan være en tilfeldighet

 

En annen ting som er ren kopiering er de "First Aid- trykke på få liv boksene" som er plassert rundt om i spillet, første spillet jeg noensinne kan huske som hadde slike bokser er HL. Og disse finer vi jo selvfølgelig i DOOM 3 også :thumbdown:

Lenke til kommentar
En annen ting som er ren kopiering er de "First Aid- trykke på få liv boksene" som er plassert rundt om i spillet, første spillet jeg noensinne kan huske som hadde slike bokser er HL. Og disse finer vi jo selvfølgelig i DOOM 3 også

 

Indeed! :yucky:

 

Virker som Doom3 lagde det så likt HL for å prøve å lage "neste generasjon" innen spill grafikk messig.(Overgå HL, and they DIDNT!!1!11!)

Lenke til kommentar
>' date='17/08/2004 : 00:18'] En annen ting som er ren kopiering er de "First Aid- trykke på få liv boksene" som er plassert rundt om i spillet, første spillet jeg noensinne kan huske som hadde slike bokser er HL. Og disse finer vi jo selvfølgelig i DOOM 3 også :thumbdown:

Far Cry har mennesker som skyter på deg med våpen. Kopiert fra Half-life. Oh NOES!

Far Cry har medikits liggende på gulvet. Kopiert fra Wolfenstein 3D. Oh NOES!

Doom3 har PDA'er med audiologger og emailer. Kopiert fra System Shock. Oh NOES!

I Duke Nukem 3D kan du hoppe. Kopiert fra Commander Keen. Oh NOES!

 

Makan til sutring og jamring, da. Ta dere en bolle.

Lenke til kommentar
>,17/08/2004 : 00:18] En annen ting som er ren kopiering er de "First Aid- trykke på få liv boksene" som er plassert rundt om i spillet, første spillet jeg noensinne kan huske som hadde slike bokser er HL. Og disse finer vi jo selvfølgelig i DOOM 3 også :thumbdown:

Far Cry har mennesker som skyter på deg med våpen. Kopiert fra Half-life. Oh NOES!

Far Cry har medikits liggende på gulvet. Kopiert fra Wolfenstein 3D. Oh NOES!

Doom3 har PDA'er med audiologger og emailer. Kopiert fra System Shock. Oh NOES!

I Duke Nukem 3D kan du hoppe. Kopiert fra Commander Keen. Oh NOES!

 

Makan til sutring og jamring, da. Ta dere en bolle.

:!: Bra inlegg! :D

Jeg lo faktisk høyt!

Lenke til kommentar
Far Cry har mennesker som skyter på deg med våpen. Kopiert fra Half-life. Oh NOES!

Far Cry har medikits liggende på gulvet. Kopiert fra Wolfenstein 3D. Oh NOES!

Doom3 har PDA'er med audiologger og emailer. Kopiert fra System Shock. Oh NOES!

I Duke Nukem 3D kan du hoppe. Kopiert fra Commander Keen. Oh NOES!

 

Makan til sutring og jamring, da. Ta dere en bolle.

Genialt inlegg :D

Likte spesielt godt "ta dere en bolle" :!:

Lenke til kommentar

Doom 3 = Stor tech demo...enkelt og greit, hadde ALDRI noen stor forventing til at det skulle bli grensesprengende bra...så jeg kan ikke si jeg var skuffa....

 

Dessuten, det vil alltids være en viss grad av "kopiering" på tvers av spill..deal with it..

 

Doom 3 er har middelmådig gameplay som ikke rekker spill som er 7-8 år gamle til knena, deal with it..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Det eneste som teller er hvordan Doom 3 er i praksis som et spill lansert i 2004, og der faller det dessverre høyt og langt, ja så høyt og hardt at det så langt er den store skuffelsen hittil i 2004.

 

Du kan ikke være riktig innstilt hvis du mener dette.

Lenke til kommentar

Jeg synes storyen i Doom3 liknet endel på Half-Life. Men jeg fatter og forstår ikke hvordan dette kan være en dårlig ting? Jeg digga Half-Life totalt. Jeg digger Doom3 totalt. Doom3 har innfridd på alle mulige måter. Jeg ble redd da jeg begynte å lese halv-lunkne reviews, men når jeg fikk spillet installert, og fikk spilt litt, så hadde jeg med en gang den gode gamle følelsen der. SOLID! 30+ timer spilt og ikke en eneste jævla krasj. Hvilket spill nå om dagen kan si det samme? Få.

 

Jeg var også en stund redd for at jeg ikke skulle kunne kjøre Doom3 særlig bra, til tross for at jeg har en ganske kraftig pc. Ennå en ny grafikkort oppgradering, tenkte jeg. Men NEIDA! Det kjører som en drøm! Det er smooth som pokker på nesten et hvilket som helst system. Respekt.

 

Hos id har ALLTID handlet først og fremst om teknologien. Doom3 har tatt 5 år å lage eller noe sånt. 4 år på motorn, 1 år på selve spillet (omtrent). At det er et så godt spill under slike omstendigheter, sier jo sitt.

 

Til slutt: Jeg håper Half-Life 2 blir bra. Jeg krysser fingrene for at det skal knørve Doom3 til og med. For da...da sykemelder jeg meg, og tar ut all ferie =)

 

Enjoy...vi er inne i det beste året noen sinne for FPS spill. Far Cry, Doom3, Half-Life2...er ikke dette toppen av kransekaka, så vet ikke jeg!

Lenke til kommentar

Må ærlig inrømme at HL har et bedre gameplay en D3, men syntes ikke D3 blir kjedelig for det. Jeg merker en del likheter mellom de to spillene men de er så små at det gjør meg ingenting. For min del liker jeg å spille D3 pga grafikken, og at det er underholdene og skummelt. Hadde ikke så store forventninger til gameplayet til D3, men hadde til grafikken. Og jeg selv ble ganske fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...