user156890 Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 (endret) Hvis jeg går vell 5 år tilbake i tid så mener jeg tydelig å huske et spill hvis historie utspilte seg i et enormt forsknings anlegg kalt "Black meesa" hvor de forsket på diverse. Man startet på et tog og måtte høre på en computer/dame som oppdaterte oss om hva som var lov og ikke lov. Etter toget var det mye prating med folk og trasking før at man omsider fikk seg en drakt. Så var det å legge turn langt pokker ned til der hvor førsøket som man skulle være med på foregikk. Og selvfølgelig gikk det galt og forskerne døde, det kom monster osv osv.... Alt dette er fra HL og jeg syns hele storyen til DOOM 3 er slående lik den som gav HL så enorm suksess da det kom ut. Man starter på et fly og må traske rundt og høre på ei kjerring som sjabber om "Marce city" og om hva som er lov og ikke lov der. Fatter ikke at ikke Hl har reagert på dette, hele konsepte med roboter som går å trasker og et enormt forsknings anlegg hvor noe går galt er jo så å si identiskt med det som de laget. Må si jeg ble svært skuffet da jeg startet å spille DOOM 3, første tanken min var "Er de virkelig ikke mer oppfinsomme" Hva mener dere? Endret 15. august 2004 av <[47]>
Djengo^^ Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 jeg tenkte akkurat det samme som deg, det gjorde de andre jeg spilte det med og. halflife ripoff
Hr. Jenssen Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 >' date='15/08/2004 : 23:38'] Hvis jeg går vell 5 år tilbake i tid så mener jeg tydelig å huske et spill hvis historie utspilte seg i et enormt forsknings anlegg kalt "Black meesa" hvor de forsket på diverse. Man startet på et tog og måtte høre på en computer/dame som oppdaterte oss om hva som var lov og ikke lov. Etter toget var det mye prating med folk og trasking før at man omsider fikk seg en drakt. Så var det å legge turn langt pokker ned til der hvor førsøket som man skulle være med på foregikk. Og selvfølgelig gikk det galt og forskerne døde, det kom monster osv osv.... Alt dette er fra HL og jeg syns hele storyen til DOOM 3 er slående lik den som gav HL så enorm suksess da det kom ut. Man starter på et fly og må traske rundt og høre på ei kjerring som sjabber om "Marce city" og om hva som er lov og ikke lov der. Fatter ikke at ikke Hl har reagert på dette, hele konsepte med roboter som går å trasker og et enormt forsknings anlegg hvor noe går galt er jo så å si identiskt med det som de laget. Må si jeg ble svært skuffet da jeg startet å spille DOOM 3, første tanken min var "Er de virkelig ikke mer oppfinsomme" Hva mener dere? Du må nok gå 5-6 år tilbake FRA hl for å finne ut hva DOOM3 er basert på! DOOM3 er en etterkommer av DOOM og D2: Hell on earth! MEN! D3 utspiller seg slik som om at 1ern og 2ern aldri fantes! BTW: Er det noen som har hermet, så er det Valve som har hermet etter gamle DOOM og D2!
Kultom Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Så sant så sant... Og at det er SÅ "usansynlig likt" det er jeg ikke enig i.
Hr. Jenssen Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 (endret) Så sant så sant... Og at det er SÅ "usansynlig likt" det er jeg ikke enig i. Hvem er du enig med? Meg, eller de ovenfor? ' BTW: jeg er trøtt og hjernen arbeider ikke med så mye...for det meste sitter det vel 2 aper oppi der, som prøver å finne ut hva 1+1 er...hehe... Endret 15. august 2004 av MeTa][iC
kjhanken Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 [iC' date=16/08/2004 : 00:11] BTW: Er det noen som har hermet, så er det Valve som har hermet etter gamle DOOM og D2! Det vel heller motsatt. HL hadde en story i motsetning til Doom 1 & 2. Det var jo blant annet det HL ble kjent for. Doom 3 har jo fått en story, bare så rart at mange av elementene er hentet ut ifra HL. Av storyline så leder gamle HL over D3. Det jeg hadde håpet var at D3 skulle ha litt nyvinning, alla samme revolusjon som D1 hadde i sin tid over sine forgjengere. Ok, D3 har god grafikk og stemning. Men det er ingen revolusjon grafikkmessig. Fikk ingen whooo-faktor som jeg fikk når jeg spilte HL i sin tid og nå Far Cry (som er et betydlige bedre spill, etter mine parametere). Så nå venter jeg bare på om HL2 tar Far Cry ned ifra min personlige trone (for FPS-spill vel og merke.
Hr. Jenssen Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 (endret) [iC,16/08/2004 : 00:11] BTW: Er det noen som har hermet, så er det Valve som har hermet etter gamle DOOM og D2! Det vel heller motsatt. HL hadde en story i motsetning til Doom 1 & 2. Det var jo blant annet det HL ble kjent for. Doom 3 har jo fått en story, bare så rart at mange av elementene er hentet ut ifra HL. Av storyline så leder gamle HL over D3. Altså, grunnen til at "gamle" hl leder over DOOM er jo fordi at det er så uendelig mye nyere! DOH! HL kom i '98 eller '99 - DOOM kom i 1993! Kan de da samenlignes? Endret 15. august 2004 av MeTa][iC
user156890 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 Altså, grunnen til at "gamle" hl leder over DOOM er jo fordi at det er så uendelig mye nyere! DOH!HL kom i '98 eller '99 - DOOM kom i 1993! Kan de da samenlignes? Her snakker vi ikke om at HL er bedre en hele serien, de gamle spillene teller jo ikke, de var jo helt og komplett uten handling!!! Det jeg mener er at HL kom opp med en helt genial historie til sin serie også kommer DOOM med sin nye satsing som egentlig skal være basert på de gamle spillene mens det de egentlig er basert på er erkerivalen sin historie. Og det syns jeg igrunn er litt stusselig
Ol'H Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 [iC' date=16/08/2004 : 00:11] >,15/08/2004 : 23:38] Hvis jeg går vell 5 år tilbake i tid så mener jeg tydelig å huske et spill hvis historie utspilte seg i et enormt forsknings anlegg kalt "Black meesa" hvor de forsket på diverse. Man startet på et tog og måtte høre på en computer/dame som oppdaterte oss om hva som var lov og ikke lov. Etter toget var det mye prating med folk og trasking før at man omsider fikk seg en drakt. Så var det å legge turn langt pokker ned til der hvor førsøket som man skulle være med på foregikk. Og selvfølgelig gikk det galt og forskerne døde, det kom monster osv osv.... Alt dette er fra HL og jeg syns hele storyen til DOOM 3 er slående lik den som gav HL så enorm suksess da det kom ut. Man starter på et fly og må traske rundt og høre på ei kjerring som sjabber om "Marce city" og om hva som er lov og ikke lov der. Fatter ikke at ikke Hl har reagert på dette, hele konsepte med roboter som går å trasker og et enormt forsknings anlegg hvor noe går galt er jo så å si identiskt med det som de laget. Må si jeg ble svært skuffet da jeg startet å spille DOOM 3, første tanken min var "Er de virkelig ikke mer oppfinsomme" Hva mener dere? Du må nok gå 5-6 år tilbake FRA hl for å finne ut hva DOOM3 er basert på! DOOM3 er en etterkommer av DOOM og D2: Hell on earth! MEN! D3 utspiller seg slik som om at 1ern og 2ern aldri fantes! BTW: Er det noen som har hermet, så er det Valve som har hermet etter gamle DOOM og D2! historien ja.... men tror han sikter mer til hvordan man starter spillet og at man møter masse folk osv osv osv... også skjer d masse drit og man kommer tilbake til plassen og den er helt rasert. men som alle gode musikere og kunstnere har ID hentet inspirasjon fra andre...
Zork Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 >' date='16/08/2004 : 01:09'] "Det jeg mener er at HL kom opp med en helt genial historie til sin serie også kommer DOOM med sin nye satsing som egentlig skal være basert på de gamle spillene mens det de egentlig er basert på er erkerivalen sin historie." En kan vel knapt kalle HLs in story for 'genial'. At et eller flere monstre dukker opp etter et uhell i et laboratorium er vel storylinen i de aller fleste gamle b-filmer innenfor horrorsjangeren. Bare såvidt forbigått av den gode gamle 'monster fra verdensrommet'-storyen. HL fikk skryt for historien fordi de var blant de første som gikk såpass langt i å legge inn en story i et fps. Den er mer fyldig og utbrodert en de fleste andre fps-spill hadde vert opp til da. Men historien er ikke akkurat noe oscar-materiale, og langt fra orginal, hverken innenfor film eller spill.
audunr Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 >,16/08/2004 : 01:09] "Det jeg mener er at HL kom opp med en helt genial historie til sin serie også kommer DOOM med sin nye satsing som egentlig skal være basert på de gamle spillene mens det de egentlig er basert på er erkerivalen sin historie." En kan vel knapt kalle HLs in story for 'genial'. At et eller flere monstre dukker opp etter et uhell i et laboratorium er vel storylinen i de aller fleste gamle b-filmer innenfor horrorsjangeren. Bare såvidt forbigått av den gode gamle 'monster fra verdensrommet'-storyen. HL fikk skryt for historien fordi de var blant de første som gikk såpass langt i å legge inn en story i et fps. Den er mer fyldig og utbrodert en de fleste andre fps-spill hadde vert opp til da. Men historien er ikke akkurat noe oscar-materiale, og langt fra orginal, hverken innenfor film eller spill. Amen. Dette er dataspill, de skal spilles, ikke leses eller ses på. Half-Life var bra på grunn av måten historien ble fortalt på. I Doom3 liker jeg måten historien oppleves på av meg som spiller. MVH Audun
Hr. Jenssen Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 >,16/08/2004 : 01:09] "Det jeg mener er at HL kom opp med en helt genial historie til sin serie også kommer DOOM med sin nye satsing som egentlig skal være basert på de gamle spillene mens det de egentlig er basert på er erkerivalen sin historie." En kan vel knapt kalle HLs in story for 'genial'. At et eller flere monstre dukker opp etter et uhell i et laboratorium er vel storylinen i de aller fleste gamle b-filmer innenfor horrorsjangeren. Bare såvidt forbigått av den gode gamle 'monster fra verdensrommet'-storyen. HL fikk skryt for historien fordi de var blant de første som gikk såpass langt i å legge inn en story i et fps. Den er mer fyldig og utbrodert en de fleste andre fps-spill hadde vert opp til da. Men historien er ikke akkurat noe oscar-materiale, og langt fra orginal, hverken innenfor film eller spill. Amen. Dette er dataspill, de skal spilles, ikke leses eller ses på.
fenris1911 Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 -------------------------- CHAPTER [2]: What is DOOM? -------------------------- DOOM is a three dimensional, virtual reality type action game created by id Software. In some ways, it is similar to Wolfenstein 3-D (id Software, Apogee). In DOOM, you're a space marine, one of Earth's toughest, hardened in combat and trained for action. Three years ago you assaulted a superior officer for ordering his soldiers to fire upon civilians. He and his body cast were shipped to Pearl Harbor, while you were transferred to Mars, home of the Union Aerospace Corporation. The UAC is a multi-planetary conglomerate with radioactive waste facilities on Mars and its two moons, Phobos and Deimos. With no action for fifty million miles, your day consisted of suckin' dust and watchin' restricted flicks in the rec room. For the last four years the military, UAC's biggest supplier, has used the remote facilities on Phobos and Deimos to conduct various secret projects, including research on inter-dimensional space travel. So far they have been able to open gateways between Phobos and Deimos, throwing a few gadgets into one and watching them come out the other. Recently however, the gateways have grown dangerously unstable. Military "volunteers" entering them have either disappeared or been stricken with a strange form of insanity--babbling vulgarities, bludgeoning anything that breathes, and finally suffering an untimely death of full-body explosion. Matching heads with torsos to send home to the folks became a full-time job. Latest military reports state that the research is suffering a small setback, but everything is under control. A few hours ago, Mars received a garbled message from Phobos. "We require immediate military support. Something fraggin' evil is coming out of the gateways! Computer systems have gone berserk!" The rest was incoherent. Soon afterwards, Deimos simply vanished from the sky. Since then, attempts to establish contact with either moon have been unsuccessful. You and your buddies, the only combat troop for fifty million miles were sent up pronto to Phobos. You were ordered to secure the perimeter of the base while the rest of the team went inside. For several hours, your radio picked up the sounds of combat: guns firing, men yelling orders, screams, bones cracking, then finally silence. Seems your buddies are dead. Things aren't looking too good. You'll never navigate off the planet on your own. Plus, all the heavy weapons have been taken by the assault team leaving you only with a pistol. If only you could get your hands around a plasma rifle or even a shotgun you could take a few down on your way out. Whatever killed your buddies deserves a couple of pellets in the forehead. Securing your helmet, you exit the landing pod. Hopefully you can find more substantial firepower somewhere within the station. As you walk through the main entrance of the base, you hear animal-like growls echoing throughout the distant corridors. They know you're here. There's no turning back now. Dette er frå Doom 1. Altså rimeleg likt Doom 3.
Hr. Jenssen Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 --------------------------CHAPTER [2]: What is DOOM? -------------------------- DOOM is a three dimensional, virtual reality type action game created by id Software. In some ways, it is similar to Wolfenstein 3-D (id Software, Apogee). In DOOM, you're a space marine, one of Earth's toughest, hardened in combat and trained for action. Three years ago you assaulted a superior officer for ordering his soldiers to fire upon civilians. He and his body cast were shipped to Pearl Harbor, while you were transferred to Mars, home of the Union Aerospace Corporation. The UAC is a multi-planetary conglomerate with radioactive waste facilities on Mars and its two moons, Phobos and Deimos. With no action for fifty million miles, your day consisted of suckin' dust and watchin' restricted flicks in the rec room. For the last four years the military, UAC's biggest supplier, has used the remote facilities on Phobos and Deimos to conduct various secret projects, including research on inter-dimensional space travel. So far they have been able to open gateways between Phobos and Deimos, throwing a few gadgets into one and watching them come out the other. Recently however, the gateways have grown dangerously unstable. Military "volunteers" entering them have either disappeared or been stricken with a strange form of insanity--babbling vulgarities, bludgeoning anything that breathes, and finally suffering an untimely death of full-body explosion. Matching heads with torsos to send home to the folks became a full-time job. Latest military reports state that the research is suffering a small setback, but everything is under control. A few hours ago, Mars received a garbled message from Phobos. "We require immediate military support. Something fraggin' evil is coming out of the gateways! Computer systems have gone berserk!" The rest was incoherent. Soon afterwards, Deimos simply vanished from the sky. Since then, attempts to establish contact with either moon have been unsuccessful. You and your buddies, the only combat troop for fifty million miles were sent up pronto to Phobos. You were ordered to secure the perimeter of the base while the rest of the team went inside. For several hours, your radio picked up the sounds of combat: guns firing, men yelling orders, screams, bones cracking, then finally silence. Seems your buddies are dead. Things aren't looking too good. You'll never navigate off the planet on your own. Plus, all the heavy weapons have been taken by the assault team leaving you only with a pistol. If only you could get your hands around a plasma rifle or even a shotgun you could take a few down on your way out. Whatever killed your buddies deserves a couple of pellets in the forehead. Securing your helmet, you exit the landing pod. Hopefully you can find more substantial firepower somewhere within the station. As you walk through the main entrance of the base, you hear animal-like growls echoing throughout the distant corridors. They know you're here. There's no turning back now. Dette er frå Doom 1. Altså rimeleg likt Doom 3. Takker for den, du! Litt vanskelig å få "små-ungene" til å forstå, men dette gjør nok susen! Til dere som skrev de postene om at D3 hermer etter HL, HL er ikke det første spillet som er laget! HL er basert på noe, det også!
tor_erik Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Emm, bare fordi man får en drakt etter litt trasking mens man hører på stemmer rundt omkring, betyr ikke at spillet er Half-Life rip off. Dessuten når ikke Half-Life DOOM3 til knærne engang med dagens standarder.
Ol'H Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Emm, bare fordi man får en drakt etter litt trasking mens man hører på stemmer rundt omkring, betyr ikke at spillet er Half-Life rip off. Dessuten når ikke Half-Life DOOM3 til knærne engang med dagens standarder. jeg mener fortsatt at gameplayet i HL er noe av d beste noensinne... ja jeg mener d er bedre enn doom3 på akkurat d. Skjønner ikke hvordan ID som har lagd Q1,2,3 og Rtcw presterer og lage noe så kjedelig som D3. (min mening) til metallic, ja d er basert på noe... en bok. hvis jeg ikke husker helt feil, er der de har hentet mye info og inspirasjon fra. Og hvem er d du kaller småunger? ifølge profilen kan ikke du stemme en gang...
Heales Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 --------------------------CHAPTER [2]: What is DOOM? -------------------------- DOOM is a three dimensional, virtual reality type action game created by id Software. In some ways, it is similar to Wolfenstein 3-D (id Software, Apogee). In DOOM, you're a space marine, one of Earth's toughest, hardened in combat and trained for action. Three years ago you assaulted a superior officer for ordering his soldiers to fire upon civilians. He and his body cast were shipped to Pearl Harbor, while you were transferred to Mars, home of the Union Aerospace Corporation. The UAC is a multi-planetary conglomerate with radioactive waste facilities on Mars and its two moons, Phobos and Deimos. With no action for fifty million miles, your day consisted of suckin' dust and watchin' restricted flicks in the rec room. For the last four years the military, UAC's biggest supplier, has used the remote facilities on Phobos and Deimos to conduct various secret projects, including research on inter-dimensional space travel. So far they have been able to open gateways between Phobos and Deimos, throwing a few gadgets into one and watching them come out the other. Recently however, the gateways have grown dangerously unstable. Military "volunteers" entering them have either disappeared or been stricken with a strange form of insanity--babbling vulgarities, bludgeoning anything that breathes, and finally suffering an untimely death of full-body explosion. Matching heads with torsos to send home to the folks became a full-time job. Latest military reports state that the research is suffering a small setback, but everything is under control. A few hours ago, Mars received a garbled message from Phobos. "We require immediate military support. Something fraggin' evil is coming out of the gateways! Computer systems have gone berserk!" The rest was incoherent. Soon afterwards, Deimos simply vanished from the sky. Since then, attempts to establish contact with either moon have been unsuccessful. You and your buddies, the only combat troop for fifty million miles were sent up pronto to Phobos. You were ordered to secure the perimeter of the base while the rest of the team went inside. For several hours, your radio picked up the sounds of combat: guns firing, men yelling orders, screams, bones cracking, then finally silence. Seems your buddies are dead. Things aren't looking too good. You'll never navigate off the planet on your own. Plus, all the heavy weapons have been taken by the assault team leaving you only with a pistol. If only you could get your hands around a plasma rifle or even a shotgun you could take a few down on your way out. Whatever killed your buddies deserves a couple of pellets in the forehead. Securing your helmet, you exit the landing pod. Hopefully you can find more substantial firepower somewhere within the station. As you walk through the main entrance of the base, you hear animal-like growls echoing throughout the distant corridors. They know you're here. There's no turning back now. Dette er frå Doom 1. Altså rimeleg likt Doom 3. Og på 10 år skulle man vel både håpe å tro at id Software evnet å komme opp med en del nye ting slik at Doom 3 ikke endte opp som en "slappfisk" av et spill. Bakgrunnen for Doom 3 er fortsatt like uinterressant og meningsløs som jeg fortalte deg på MSN i går fenris. Det eneste som teller er hvordan Doom 3 er i praksis som et spill lansert i 2004, og der faller det dessverre høyt og langt, ja så høyt og hardt at det så langt er den store skuffelsen hittil i 2004.
Hr. Jenssen Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 til metallic, ja d er basert på noe... en bok. hvis jeg ikke husker helt feil, er der de har hentet mye info og inspirasjon fra. Og hvem er d du kaller småunger? ifølge profilen kan ikke du stemme en gang... Derfor brukte jeg ""
Anbefalte innlegg