Gå til innhold

Er dette normalt for en Radeon 9800 pro?


Dazem

Anbefalte innlegg

jeg har en Sapphire radeon 9800 pro atlantis skjermkort..

Jeg testet det på 3dmark 2001 og fikk 11*** poeng! er dette normalt eller bør det være mer?? jeg synes personlig at det virket lavt for dette skjermkortet her!! fikk 10.000 med mitt geforce 4 ti 4600 kort!

 

 

EDIT: har også fps som er lav på f.eks cs!! jeg kommer nedtil 40 fps når det er mange folk.! eller smoke!! jeg har hatt minimum hatt 70fps på geforce kortet!

Endret av Dazem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3DMark 01 er ikke fult så basert på skjermkort som det 3DMark 03 er.. prøv 03 istedet..å post ut resultatet etter det..Som dere kan se i testen som en eller annen la ut oppafor her, så er pc`en de testa med en 3,0Ghz P4.. mens du (topicskriver osv) har xp2100.. 3dmark01 er mer på cpu og sånt enn skjermkort.. tror jeg da.. at skjermkort har en mindre grad å si i 01 ? ;)

 

-ondfisK-

Endret av ondfisK
Lenke til kommentar

Å få 11000 og slik med et R9800PRO kort er HELT normalt.

Som det ble nevnt her, så er 3Dmark2001 scores veldig CPU avhengig i forhold til 3dmark2003.

Så det er nok ikke skjermkortet sin feil at du "bare" får 11000 i 3dmark, det er nok CPU'en som rett og slett ikke er rask nok.

 

EDIT: Så på CPU'en din.. Du kan ikke vente noe høyere score med en XP 2100.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
3DMark 01 er ikke fult så basert på skjermkort som det 3DMark 03 er.. prøv 03 istedet..å post ut resultatet etter det..Som dere kan se i testen som en eller annen la ut oppafor her, så er pc`en de testa med en 3,0Ghz P4.. mens du (topicskriver osv) har xp2100.. 3dmark01 er mer på cpu og sånt enn skjermkort.. tror jeg da.. at skjermkort har en mindre grad å si i 01 ? ;)

 

-ondfisK-

ok men da tester jeg 2003 senere nå! må bare laste det ned :p

Lenke til kommentar

men en ting!! det var bare det at en som jeg pratet med på cs hadde samme prosessor og skjermkort som meg og fikk minimum 70fps i spillet!! med andre ord god flyt! jeg får minimum 40 jeg.. det hakker tildels.. har det noe å si om at jeg har en hovedkort som kun støtter agp 4x??

Lenke til kommentar

Med 4.7 driverne til ATI på mitt 9600XT får jeg varierende fps i cs, har vært helt nede på 50 tallet, men ligger som regel fra 90-100.

Med 3.6 drivere får jeg 100 fps konstant, t.o.m når det er mye røyk tilstede.

 

Har også lest om noen andre drivere til radeon kort som visstnok var optimisert til cs. (Tror forøvrig det var omega drivere, som var basert på eldre ati drivere, funket til cs, men var ikke anbefalt å bruke til noen andre spill/applikasjoner)

Lenke til kommentar
Har fått prøvd R9800 Pro kortet mitt nå med omegadrivers, har 100 fps helt til jeg kaster 5-6 smoke forann meg, da går den ned til maks 75.. Så drivere er nok viktig :yes:

har du da den omega driveren som du setter til special openGL? der det er bedre tilpassning til cs men dårligere/bugs i andre nyere OpenGL grupper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...