Gå til innhold

flytene nitrogen kabinet


genstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der går ikke. Så enkelt er det.

 

Hvis du virkelig vil ha det kaldt i pcen må du lage til med en kjølekompressor og varmeveksler. Dette er gjennomførbart. Gå på skrapdungen og finn et gammelt kjøleskap. Lån en bok om kjøleteknikk. (Kanskje det først). På biblioteket. Bibliotek på ingeniørhøyskoler har sånne bøker.

 

Og vips, så kan du alt om trykk, temperatur, moliærdiagrammer, freon, og amoniakk osv.

 

Hvis du har nitrogen, kan du lage deg et trykktett kabinett. Fyll kabinettet med nitrogen for å unngå rim inni kabinettet.

Lenke til kommentar
Det der går ikke. Så enkelt er det.

 

Hvis du virkelig vil ha det kaldt i pcen må du lage til med en . kjølekompressor og varmeveksler Dette er gjennomførbart. Gå på skrapdungen og finn et gammelt kjøleskap. Lån en bok om kjøleteknikk. (Kanskje det først). På biblioteket. Bibliotek på ingeniørhøyskoler har sånne bøker.

 

Og vips, så kan du alt om trykk, temperatur, moliærdiagrammer, freon, og amoniakk osv.

 

Hvis du har nitrogen, kan du lage deg et trykktett kabinett. Fyll kabinettet med nitrogen for å unngå rim inni kabinettet.

hvor kaldt kan jeg få det med kjølekompressor og varmeveksler på prosessoren

Lenke til kommentar
Det der går ikke. Så enkelt er det.

 

Hvis du virkelig vil ha det kaldt i pcen må du lage til med en . kjølekompressor og varmeveksler Dette er gjennomførbart. Gå på skrapdungen og finn et gammelt kjøleskap. Lån en bok om kjøleteknikk. (Kanskje det først). På biblioteket. Bibliotek på ingeniørhøyskoler har sånne bøker.

 

Og vips, så kan du alt om trykk, temperatur, moliærdiagrammer, freon, og amoniakk osv.

 

Hvis du har nitrogen, kan du lage deg et trykktett kabinett. Fyll kabinettet med nitrogen for å unngå rim inni kabinettet.

hvor kaldt kan jeg få det med kjølekompressor og varmeveksler på prosessoren

med vapochill får du vel en -10 grader eller noe sånt på cpu. Kjølehodet er vel nede i -20 eller .no.

Lenke til kommentar

Så kaldt som du vil ha det. 30 minus er lett. Skal du lenger ned går det også ann. Husk at den flytende nitrogenet du har tenkt å kjøpe også er kjølt ned.

 

50 minus er også lett.

 

Skal du enda lenger ned, kan flere kjølesløyfer kobles i stegvis serie. Ned til eks 150 minus.

 

Dette er ikke dyrt utsyr. Gamle kjøleskap/ Frys kompressorer gjør susen.

Lenke til kommentar
Luske_Ludvig kan du lage en tegning om hvordan jeg skal lage kabinetet med dit system

Da må du lage et "cascade" oppsett, altså flere stegs fasekjøling.

Det er ikke billig og kan være ganske farlig da du trenger skumle gasser i de siste stegene for å få de ordentlig lave temperaturene.

 

Er noen på www.xtremesystems.com som driver med slikt, du kan finne en del rart i forumet der.

www.teampuss.com har også noen hardcore kjøleguide mener jeg å huske...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Luske_Ludvig kan du lage en tegning om hvordan jeg skal lage kabinetet med dit system

SVAR:

 

Jeg kan ikke lage bedre tegninger enn det som står i bøker.

 

Prisen er ikke avskrekkende for et vanlig enstegs kjølesystem som kjøler 50 minus, desom man bruker gamle kjøleskap deler.

 

 

 

Hvis anlegget bygges skikkelig, er det ikke farlig. Dvs at det må brukes metall rør, skjøter varmloddes osv. Trykktestes før amoniakk gass fylles på.

 

Hele "pcen" kan lages i en sveist metall ramme. (med hjul på.)

 

Tenk å komme trekkende med noe sånt på lan....

Lenke til kommentar
Luske_Ludvig kan du lage en tegning om hvordan jeg skal lage kabinetet med dit system

SVAR:

 

Jeg kan ikke lage bedre tegninger enn det som står i bøker.

 

Prisen er ikke avskrekkende for et vanlig enstegs kjølesystem som kjøler 50 minus, desom man bruker gamle kjøleskap deler.

 

 

 

Hvis anlegget bygges skikkelig, er det ikke farlig. Dvs at det må brukes metall rør, skjøter varmloddes osv. Trykktestes før amoniakk gass fylles på.

 

Hele "pcen" kan lages i en sveist metall ramme. (med hjul på.)

 

Tenk å komme trekkende med noe sånt på lan....

Gamle kjøleskapkompressorer er ikke laga for å gå konstant, så dem vil nok ikke tåle å bli brukt i ett fasekjølingsystem i en pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...